[HARDCORE TRACK] Edge D - Reality

Thx :) Tja het is wat trancy maar dat vind ik wel leuk :)

Dit heb ik gebruikt:

Korg Z1, Juno 2, Yamaha A3K, VST's.

Erg gore kick, ik hoor de bitjes voorbij ratelen. Misschien nog een subtiel gedistorte versie er onder leggen om het laag een beetje op te krikken?

De melodietjes zijn wel lekker af en toe.

Ik heb ff goed de tijd genomen om te luisteren:
Je bent er namelijk bijna.
1. De mix mag nog wat meer definitie hebben en een randje tophoog mis ik(kan aan de mp3 liggen.
2. Arrangement iets meer 2 the point niet te lang meer uitrekken en een goed mixintro in het begin.

Melodietje en gebruikte synthgeluiden best wel vet.
De stijl die je hanteert is precies in mijn straatje, als je wilt kan je me een pbtje sturen en wil ik je wel aan wat adressen helpen voor hardcore platenmaatschappijen.

Nog ff de puntjes op de i en wie weet heb je binnenkort wel een release:okdan

Klinkt goed.
maar ik vind de melodie gejat van p. van kerckhoven en e. van kan.
dat nummer heet "the future"
maar enfin.

het 2e melodietje is al anders en super vet!. de vocalen vind ik ook heerlijk.
gebruik die oh oh, ff helemaal kaal, en dan KABOOM! :)

verder klinkt die kick super vet!~
ga zo door!

klinkt okee.....lekkere kick....

alleen wat meer variatie qua geluiden zou niet verkeerd zijn....en niet twee keer zo'n alfa-juno melodielijn....( persoonlijk vind ik 1 keer al teveel,maar smaken verschillen...)

als je het arrangement wat aanpast is er vast wel een labeltje voor te vinden...

en ja mw3003,het klinkt idd errug Ruffneck-achtig.....

Origineel geplaatst door dione
klinkt okee.....lekkere kick....

alleen wat meer variatie qua geluiden zou niet verkeerd zijn....en niet twee keer zo'n alfa-juno melodielijn....( persoonlijk vind ik 1 keer al teveel,maar smaken verschillen...)

als je het arrangement wat aanpast is er vast wel een labeltje voor te vinden...
en ja mw3003,het klinkt idd errug Ruffneck-achtig.....

hehe

idd... ik ben wel een ruffneck fan, daar niet van.
ik heb jaren lang geprobeerd om bij knor aan de bak te kommuh
maarja. dat xsv ging failliet [1 plaat lag bij de perser opvolger was er ook al]

ik was toen bezig bij 4thfloor productions [guido&peter pernet/ erik de koning /guido van zitteren=bse]
nu heet het dubfoundation en zitten ton tb en neophyte daar ook.

heb puur uit frustratie de zooi maar bij 5th gear uitgebracht.

gr.
mw

Origineel geplaatst door mw3003

heb puur uit frustratie de zooi maar bij 5th gear uitgebracht.

gr.
mw

oei....breek me de bek niet open over 5th gear.....ik heb daar ook m'n eerste dingen uitgegeven....ik ben met heel veel moeite van het contract afgekomen.....

maar ze geven wel heel veel compilaties uit...helaas verkopen ze niet zo veel,dus je moet veel nummers uitbrengen voordat je d'r wat geld op verdiend....

zit je nog steeds bij 5th gear ??

nu nog wel.
maar ik heb meer een titel contract

ik ben ook nog niet lid van de buma.
als je wilt, wil ik je m'n namen wel pben

ik heb nog nooit hardcore gemaakt met m'n midi gear
alleen ft2. ;)

groet,
mw

titelcontract ja......met dat ene regeltje : "de artiest verbindt zich tot een optie op een volgend produkt" ( of zoiets )....wat inhoudt dat als je weer wat maakt,dat het eerst naar hun moet....( ik wil je niet bang maken hoor,maar zo werkt dat doorgaans bij 5th gear..:stupid ...)

niet lid van de Buma/Stemra ? Da's stom,want je krijgt van de Stemra nog meer geld dan van 5th gear zelf ( dat doen ze altijd netjes ...)....misschien niet meteen,maar in de komende jaren kun je nog steeds bedraagjes binnenkrijgen....en hoe meer nummers je op compilaties hebt staan,hoe meer dat wordt...ik heb al jarenlang geen nieuwe nummers meer aan 5th gear gegeven,maar ontvang toch nog enkele honderden euros per jaar aan Buma/Stemra van 5th gear dingen....

ik heb in m'n 5th gear-contract netjes staan "de artiest is vrij om toekomstige werken bij derden uit te brengen" :)

lekkere track trouwens, niet echt veel op aan te merken alleen is 'ie een beetje leeg, wat gebruik van meer sfeer/achtergrondgeluidjes zal 'm aardig wat goed doen

ook vind ik die freakkick niet zo geslaagd, klinkt niet echt natuurlijk

Origineel geplaatst door dione
titelcontract ja......met dat ene regeltje : "de artiest verbindt zich tot een optie op een volgend produkt" ( of zoiets )....wat inhoudt dat als je weer wat maakt,dat het eerst naar hun moet....( ik wil je niet bang maken hoor,maar zo werkt dat doorgaans bij 5th gear..:stupid ...)

niet lid van de Buma/Stemra ? Da's stom,want je krijgt van de Stemra nog meer geld dan van 5th gear zelf ( dat doen ze altijd netjes ...)....misschien niet meteen,maar in de komende jaren kun je nog steeds bedraagjes binnenkrijgen....en hoe meer nummers je op compilaties hebt staan,hoe meer dat wordt...ik heb al jarenlang geen nieuwe nummers meer aan 5th gear gegeven,maar ontvang toch nog enkele honderden euros per jaar aan Buma/Stemra van 5th gear dingen....

ok. dan moet ik maar weer eens lid worden misschien, maar je kunt dat altijd nog claimen toch? dat geld?

goeie produktie, iets minder reverb zou mij persoonlijk beter bevallen
jammer dat deze stijl zo passee is.
kan je niet beter drum'n'bass maken? (net zoals p. v.kerckoven ;))

Ondanks dat ik zometeen ga klagen wil ik eerst zeggen dat het een goeie tracks, iets wat ik nog niet heb kunnen maken. Mijn complimenten

Nu de klachten

Ik zou wat meer variatie in het melodietje doen wat je voor de intro gebruikt. het hoeft niet eens zo gek veel meer maar ik geloof dat hij nu ongeveer de eerste 1.30 minuut met precies hetzelfde melodietje doorgaat

Ook zou ik persoonlijk wat meer met de kick spelen (EQ en elende)vooral in het begin zodat je opbouw wat beter is naar je eerste melodie

Sommige snare fills had ik iets anders gedaan

Ga zo door dan komt het ongetwijfelt goed

Succes

Origineel geplaatst door alexander1982
Ondanks dat ik zometeen ga klagen wil ik eerst zeggen dat het een goeie tracks, iets wat ik nog niet heb kunnen maken. Mijn complimenten

Nu de klachten

Ik zou wat meer variatie in het melodietje doen wat je voor de intro gebruikt. het hoeft niet eens zo gek veel meer maar ik geloof dat hij nu ongeveer de eerste 1.30 minuut met precies hetzelfde melodietje doorgaat

Ook zou ik persoonlijk wat meer met de kick spelen (EQ en elende)vooral in het begin zodat je opbouw wat beter is naar je eerste melodie

Sommige snare fills had ik iets anders gedaan

Ga zo door dan komt het ongetwijfelt goed

Succes
Bij 2 min. 18 sec. komt die melodie er echt heerlijk duister in. Ik zou hem alleen iets eerder al een keer omhoog trekken met de filters en dan weer een keer terug het diepe in en dan BOEEEEEM come ooooooon.....

Bij 3 min. 12 sec. gaat die echt lekker los.
Die overstuurde geluiden aan het eind van een bassline zijn ook echt lekker agressief!

:okdan:

hmmm oke klinkt zeker niet slecht met (net als wat iedereen hierboven zegt ;) ) wat kleine aanpassingen kan je hier wel iets mee bereiken.

ff kijken mijn tips :

de intro opbouw moet je overnieuw doen en hem net wat "dj-vriendelijker maken" (vind persoonlijk die 1e melodie meteen aan het begin niet zo interesant)

de kick kan je 2 keer laten lopen in principe , maar dan de ene met een lopass tot op 100 hertz en hem dan een sublaag geven met je eq en dan die je er nu al in hebt zitten juist een highpass geven op 100 hertz en die dan het mid en hoog laten doen van de kick (eigen ervaring dat met dit soort kicks het niet echt wil helpen bas bij te draaien met je eq, dus hem uitsplitsen dan)

nog een klein beetje aan je arrangement werken om hem iets spannender te maken op momenten met wat wildere opbouwtjes bijvoorbeeld en snare filles e.d.

veel succes ermee!

Thx voor al deze reply's :)
Sta er van te kijken dat er nog zo positief op word gereageerd!
Ik ga er nog even aan sleutelen, zodra ik er verder mee ben horen jullie het uiteraard !

:halleluja

Yo man, ik zal ook eens backfeed geven.

Technisch zit ie wel oke in elkaar. Qua klank is t ook goed afgemixed. Ik zou ook idd wat meer achtergrond fx gebruiken, om m wat dieper te maken. Of wat freaken met de synth. De melo zit goed in elkaar, alleen niet mijn stijl. Op 2'02" is de opbouw cool gedaan met het lage geluidje bij de belletjes. Als de melo er dan dik inkomt, zou ik m iets meer verzuipen in de reverb, en dan spacializen. Dan komt ie groter over.
De track is goed, maar kan me niet pakken. Ik krijg het 'Lost in Music' gevoel er niet bij. Maar dat is persoonlijk.

En dit lijkt volgens mij een beetje op Enzyme stijl ofniet? :) Heb je die kick door een tubefilter gejaagd?

Verder weinig op aan te merken. Suc7 met je herrie gozer! :dj:

Back