Böhm 12/24 eprom image

etaoin

Brodgar Tech
Ik ben op zoek naar een eprom image voor de Böhm 12/24. Maakt me op zich niet uit welke versie (hoeveel banks) erin zitten. Ik ben hier een half compleet exemplaar compleet aan het maken, maar ik heb geen idee of de eprom die ik heb wel de juiste is.

En ik heb (uitaard, want zo gaat dat) net mijn andere 12/24 verkocht :D

En ja, ik had zelf images gemaakt, maar ik heb geen idee waar die zijn. Ik vermoed kwijtgeraakt na een herinstallatie van de eprombrand-pc.

Ok, twijfel over deze eprom is weg. Die is gewoon leeg. Dus logisch dat ie daar niet van opstart :D

Dus nu zoek ik definitief een 12/24 eprom...

Attachments

• IMG_1201.jpg
    IMG_1201.jpg
    61,3 KB · Bekeken: 86
Ja, ik denk dat ik wel weet hoe dat gekomen is. Ik had er twee, eentje met kast en eentje alleen de printplaat. De ene had een 2-bank eprom en de andere een 4-bank eprom. Ik heb uit die twee één helemaal complete 24-voice gemaakt. Waarschijnlijk heb ik op het punt gestaan om de 4-bank naar de 2-bank te kopieëren en daartoe alvast de 2-bank in de wisser gegooid :D

Inmiddels dus die 24-voice verkocht, maar wel genoeg spullen bij elkaar gesprokkeld om nog een 12-voice te maken. Alleen nu dus geen OS meer :bekdicht:

Nog steeds op zoek...

Mocht je in de buurt zitten en wel bereid zijn jouw 12/24 open te trekken dan wil ik eventueel wel naar je toe rijden met de eprom brander (en bijbehorende computer, tenzij je zelf nog Windows 98 hebt staan...)

uh zijn dat die kaarten die je er bij krijgt?
ik heb er bij me ouders nog een aantal liggen
tevens een compleete machine aleen die is kapot

waneer ik de synth aan zet gaatie heel hard klikken
en geluid maken (het aparaat zelf niet kwa audio)

ding is een sta in de weg :)

Geweldig klinkende synth de 12/24 allen de voeding in de mijne bromt als een malle.. niet over de outputs maar gewoon in de kast.. zit niet los ofzo? Misschien maar eens een externe van maken.. Is dit bij alle 12/24 's of is ie met verschillende transfo's geleverd?

ps. zou je graag helpen aan een image maar zou niet weten hoe dat moet..en heb daar waarschijnlijk een eprom reader/writer voor nodig?

De machine werkt zover ik weet goed als hij aan wilt :P
ik heb er vroeger wel wat mee gespeeld aleen op een dag wou deze niet aan,

het betreft een phasemodulatie machine
het lijkt er op dat bij het aanzetten van de synth de protectie schakelaar niet werkt
hij gaat dan knipperen en je hoord em klikken.

de bohm machine is mischien wel zeldzaam
want op google krijg igg niks wat er op lijkt

de synth lijkt op de 12/24 aleen dan dubbel rack formaat
met een lcd schermpje er in

Geweldig klinkende synth de 12/24 allen de voeding in de mijne bromt als een malle.. niet over de outputs maar gewoon in de kast.. zit niet los ofzo? Misschien maar eens een externe van maken.. Is dit bij alle 12/24 's of is ie met verschillende transfo's geleverd?

Het grijze blokje van Böhm wil inderdaad wel brommen. Maar het was een DIY project cq. kit dus misschien zijn er ook wel exemplaren met een andere trafo.

ps. zou je graag helpen aan een image maar zou niet weten hoe dat moet..en heb daar waarschijnlijk een eprom reader/writer voor nodig?

Yep.

Orla DSE12/24 = bohm12/24?

Niet 100% ben ik al achter.

Hij gaat wel aan en het panel reageert min of meer zoals verwacht, alleen knippert nu het bijv. het edit LEDje bij midi activity (ipv het activity LEDje). Maar ik zie dat er van de Orla ook twee verschillende panels zijn (met inderdaad edit en activity omgewisseld).

Vooralsnog komt er met deze firmware helaas geen geluid uit, maar dat zit misschien nog ergens anders (tenzij de Orla ook intern wat afwijkingen heeft t.o.v. de Bohm).

Sorry, het was nog vroeg. Hij start natuurlijk op op Bank 0. Da's de RAM bank en die is natuurlijk leeg. Lijkt het verder op de omgedraaide LED na prima te doen met de Orla ROM :okdan:

Ter archief-info trouwens: die eprom image bevat 1 soundbank.

Ik ben dus eventueel wel nog geïnteresseerd in de 2- of 4-bank versie mocht iemand die hebben. Maar qua testen van de werking ben ik in ieder geval geholpen. Bedankt dus Maarten!

Laatst gewijzigd:
Hoi!

Ik hier een werkende 12/24 staan. Voor zover ik nu kan nagaan is het een vierbanks (store + 1/4 geeft BANK 1/4.
Store 5/9 geeft Bank '1/4. Op basis van de informatie in deze threat begrijp ik dat je een behoorlijke professional bent die weer wat ie doet. Je mag dus gerust langskomen in Haarlem om het geheugen van mijn Bohm leeg te trekken.

Heb daarnaast nog een defecte 4X9 staan. Denk zelf dat het de trafo is die er geen zin meer in heeft. Morgen maar even een spanningsmeter halen. Verkopen wil ik hem niet, maar wellicht weet jij een trucje om die aan de praat te krijgen?

Het grijze blokje van Böhm wil inderdaad wel brommen. Maar het was een DIY project cq. kit dus misschien zijn er ook wel exemplaren met een andere trafo.

Yep.

sla ik de plank mis maar was de bohm digidrums dat ook niet ?
iig waster een keuze om m te laten maken of zelf maken d8ik..
deze is dus ook van bohm een diy geweest

eens tjekkeren benieuwd hoe die klinkt ;-]

Back