Brouwsel

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Na de vorige nuttige commentaren op mijn vorige track maar meteen een volgende.
Dit nummer heb ik al een tijdje liggen. Weet eigenlijk niet helemaal wat ik er verder mee moet.
Mijn eigen kritiek De strings komen veel te luid in.
En de tikketik rimshot drum moet er uit denk ik.

http://home.planet.nl/~spee0153/Roundandround.mp3

groet Derk

Grappig nummer, gave sounds! Vooral het intro klinkt erg goed vind ik. Mooie sfeer over het algemeen; ook in dit nummer zou iets meer warmte het nummer nog meer sfeer kunnen geven!
Compositie is verder best goed, alhoewel de overgangen tussen de diverse stukken soms vrij abrupt is; misschien kun je met bepaalde sounds de overgangen wat geleiderlijker maken, dan krijg je nog wat meer samenhang.
Strings vind ik verder wel meevallen kwa volume, maar aangezien je meerdere strings gebruikt op verschillende plekken is het lastig uit te vinden welke je precies bedoelt.

overgangen

overgangen

De allereerste keer dat de strings inkomen bedoelde ik, ze komen nogal hard in waardoor denk ik er een abrupte overgang is.
De sounds komen voornamelijk uit de Yamaha TX7 op de strings en drums na. Die komen uit de Roland CM-32P en de Yamaha DD-55.

Klinkt lekker. Je hebt wel leuke ideen. Het nummer vind ik ook wel apart klinken. Ben benieuwd wat je verder gaat maken.
Ik mis alleen een beetje eq op de geluiden.

ik vind het eigenlijk pas na 3:35 echt lekker klinken. Dan komt alles echt een beetje uit de verf volgens mij.
Maar wel een lekker nummer hoor.

Origineel nummer. Eigen stijl!! Leuk.

Je bent volgens mij bijzonder creatief aan de melodielijnen te horen. Er zit wel potentie in dit nummer. Misschien een remix maken met je huidige setup. Op de violin/viola? sample mag wel wat galm of delay.

Groet Erik

Violina

Violina

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Op de violin/viola? sample mag wel wat galm of delay.

Groet Erik

Thnks,

Grappig dat je denkt dat de Violina een sample is. Ik gebruik namelijk bijna nooit sampels.
De Violina is ingespeeld op mijn CM-32P (Supertrings card) en ik heb er de gated of reversed reverb van de behringer 2024p opgezet.

groet Derk

Re: Violina

Re: Violina

Origineel geplaatst door Exzit
Thnks,

Grappig dat je denkt dat de Violina een sample is. Ik gebruik namelijk bijna nooit sampels.
De Violina is ingespeeld op mijn CM-32P (Supertrings card) en ik heb er de gated of reversed reverb van de behringer 2024p opgezet.

groet Derk

Staan er geen samples op die kaart? Hij klinkt als een sample.

Wat ik vooral mooi aan jouw compositie vind, is het stuk (o.a. op 3:21), wanneer die lage pad erin komt. Ik vind dit wel HET THEMA van het nummer. Van mij mag je dit stuk best nog wel wat rekken, of aanvullen met een verandering in de beat of iets dergelijks. Ik heb jouw song al een paar keer beluisterd. Hij blijft lekker! Is een goed teken lijkt me!

Groet Erik

Re: Re: Violina

Re: Re: Violina

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Staan er geen samples op die kaart? Hij klinkt als een sample. Groet Erik

Ja en nee de violinpartij is gewoon ingespeeld via masterkeyboard.
Het is natuurlijk wel een module gebaseerd op 12 bits sampleplaying.
Dus het zijn wel echte string samples die gebruikt worden door de module.

Last edited by a moderator:
Ik vind het nummer fijn om te horen, wat me vooral boeide was o.a. die toonsverandering die korte plaatsvind vanaf 01.33min klinkt een beetje mysterieus. Doet me denken aan een melodie van het nummer Loneliness van Tomcraft. Will zeggen vind dat ik dat mooi bedacht vind en goed toegepast.
Ga zo door...

Groeten Sascha

Hey, goeie track hoor

Ben niet echt fan van dat basje die erin zit, vind dat de kick en de bas een beetje te droog klinken samen met die stab die erin komt, misschien meer reverb? die strings zijn wel mooi en staan misschien iets te hard, waardoor het de rest een beetje overlapt, daar hou ik persoonlijk niet zo van, Maar voor de rest vind hem wel orgineel.
Groeten Jop

bass

bass

Origineel geplaatst door jopjoey
Ben niet echt fan van dat basje die erin zit, vind dat de kick en de bas een beetje te droog klinken samen met die stab die erin komt, misschien meer reverb?

ik heb een tikje hall reverb op de bass zitten vandaar dat die vrij droog klinkt. Dat zelfde is ook gebeurd met de kick.

moet toch ff iets kwijt, dit staat nu al zo n week of 3 in mn winamp playlist en ik word steeds meer fan!:)

vanaf 1:40, wanneer de strings erin komen, heeft het zoiets weemoedigs vind ik, ik word er telkens bijna emotioneel van (ok, tikje overdreven, mr toch!)

meerrrr van dat.

vind eerlijk gezegd het geheel wat cheezy, met name door het ritme
wel mooie melodieen en akkoorden

Ben het met Bahamut eens.. Maar da's smaak, he?!
Introotje vinnik wel mooi!

Origineel geplaatst door Tesse
moet toch ff iets kwijt, dit staat nu al zo n week of 3 in mn winamp playlist en ik word steeds meer fan!:)

vanaf 1:40, wanneer de strings erin komen, heeft het zoiets weemoedigs vind ik, ik word er telkens bijna emotioneel van (ok, tikje overdreven, mr toch!)

meerrrr van dat.

Bednakt voor de reactie, ik zal de volgende keer wat vrolijkers er op zetten.

intro

intro

Origineel geplaatst door Googol
Mooie melodie hoor.
Beetje jammer van de clap; ik had 'n ander sample genomen.
(da's smaak) en de hihats kan wel hoor, misschien een open hi-hat er tussen.
Vooral het intro is mooi.:okdan:

Bedankt voor de reactie.
Intro is gemaakt met de Yamaha TX7 preset sunrise met daardoor heen geweven een string partij op mijn Roland CM-32P.

Origineel geplaatst door Bahamut
vind eerlijk gezegd het geheel wat cheezy, met name door het ritme
wel mooie melodieen en akkoorden

Bedankt voor reactie ehmm maar wat bevalt je niet aan het ritme?
Ik moet zeggen ik programmer nooit ritmes, maar speel ze in via mijn DR-55.
Het kan zijn dat ik quantize heb gebruikt maar kan me dat niet echt herrineren dat gebruikt te hebben.

Back