Welke koptelefoon?

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Hallo mede forummers,

Een goede vriend van me is binnenkort jarig. Ik heb wat vrienden opgetrommeld om samen een kado voor hem te kopen. Nou heb ik al circa 140 euro opgehaald en ik weet dat hij graag een goeie, gesloten koptelefoon zou willen. Hebben jullie goede suggesties? En zo ja waarom precies die koptelefoon?

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen!

Alvast bedankt!

Zelf gebruik ik al jaren de Sennheiser HD's. Eerst een HD 500 gehad, toen een HD 575, en nu al weer heel wat jaartjes een HD 595. Is wel een open hoofdtelefoon, maar er zijn ook gesloten varianten. Heb aardig wat verschillende hoofdtelefoons kunnen testen door de jaren heen i.v.m. bezoeken aan LAN-parties. En nee, niet alleen van die goedkope prulletjes maar ook high-end spul. Sennheiser is wat mij betreft het beste van alles wat ik heb geprobeerd. Van lage tot hoge tonen, alles klinkt wel helder en gebalanceerd. Geen overdreven bas of iets dergelijks.

De Sennheiser HD 280 Pro (gesloten hoofdtelefoon) heb ik veel goede verhalen over gehoord en die kost "maar" rond de 110 euro.

Die Senheiser kleurt wel behoorlijk in het laag hoor..

doe 600/650 valt wel mee hoor, maar die krijg je net niet voor 150 euro.
had vroeger ook een hd480classic van 99 gulden, weet niet wat de opvolger is en bovendien is ie halfopen, maar hij klonk wel.
denk dat de akg ( nieuw ) voor dit bedrag heel fatsoenlijke resultaten biedt
( alhoewel ik zelf altijd voor sennheiser ga )

Hier een AKG Q701 gebruiker: niet kopen! In het mid en hoog klinkt hij super, maar wat betreft laag mist deze toch echt wat.

Vind je ja? Hmmmm, ik denk toch anders over mijn 600.... En die stekkertjes... AAAAAARGHHHHH!

wat is er met die stekkertjes ( 650 heeft geen stekkertjes namelijk ) ?
vind de sennheisers vrij uitgewogen koptelefoons, zeker voor dit geld, ook stereoplaatsing veel beter dan de akg.
vond inderdaad de akg 's die ik heb geprobeerd of te zwak in bas ( echt te weinig ) of te weinig breed in stereo.
er is trouwens al eens eerder een heel erg uitgebreid topic aan gewijd, aan het verschil tussen de verschillende koptelefoons.

Hallo mede forummers,

Een goede vriend van me is binnenkort jarig. Ik heb wat vrienden opgetrommeld om samen een kado voor hem te kopen. Nou heb ik al circa 140 euro opgehaald en ik weet dat hij graag een goeie, gesloten koptelefoon zou willen. Hebben jullie goede suggesties? En zo ja waarom precies die koptelefoon?

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen!

Alvast bedankt!

Waarom heef hij een voorkeur voor een gesloten koptelefoon?

vroeg ik me ook al af, zou zelf voor een halfopen/open gaan,
heb ooit de sennheiser 555 gehad, daar was de bass inderdaad een beetje te modern aanwezig, de 650 kan ik rustig klassiek mee beluisteren ( als ik daar zin in heb )

Waarom heef hij een voorkeur voor een gesloten koptelefoon?

Wellicht wil hij 'm ook gebruiken bij opnames, bij zang en akoustische instrumenten is gesloten een must. Ik gebruik voor die reden al jaren een Beyerdynamic DT-150. Ziet er allesbehalve hip uit maar klinkt super. En qua prijs bijna binnen het budget (145,-).

Ik ben ook erg te spreken over Beyerdynamic. Heb zelf de DT990 (open), maar gebruik ook regelmatig de closed variant DT770.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik begrijp dat er veel te krijg is en dat de keuze erg persoonlijk kan zijn. De voorkeur voor een gesloten koptelefoon is mij niet geheel bekend. Ik denk dat ik hem maar gewoon lekker zelf laat kiezen. Ik zal in ieder, geval op basis van jullie reacties, een aantal koptelefoons voordragen.

De reden waarom hij een koptelefoon wilt is omdat ik hem over heb gehaald om muziek te gaan maken.

Luister hier zijn eerste creatie :okdan:

https://soundcloud.com/d-jake-5/ff-inkomen

Back