Welke koptelefoon?

Als het de bedoeling is om voornamelijk thuis muziek te gaan produceren zou ik toch overwegen om voor een open/half open hoofdtelefoon te gaan. Is minder vermoeiend voor de oren en een betrouwbaarder geluid omdat een gesloten headpone inwendig druk opbouwd waardoor je een vetekend beeld krijgt van je bass tonen

akg k701 sowieso

beef12b5ed773c6f96c26b657f35060e.jpg

4.jpg

Laatst gewijzigd:
AKG K701 valt natuurlijk wel buiten budget.

Mijn dochter heeft vorig jaar een Beyerdynamic DT660 gekocht. Gesloten model. Moet je net binnen budget kunnen vinden (nieuw). Ik had er voor haar in de audiozaak van de € 150 nog € 10 afgepingeld. Dus € 140. Bij Thomann is hij € 143. Zit super en klinkt als een klok! Kun je ook uren op hebben.

P.S. en bij zangopnames moet je wel echt een gesloten hoofdtelefoon gebruiken. Bij een gevoelige condensatormic en een wat hoger signaal op de hoofdtelefoon heb je anders echt lekken en het hoofdtelefoon signaal mee op de vocal track. En dat wil je niet!

Deze is tegenwoordig een stuk goedkoper dan toen ik hem een paar jaar geleden kocht:
[ame="http://www.amazon.com/AKG-Acoustics-K-240-Studio-Headphones/dp/B0001ARCFA"]Amazon.com: AKG Acoustics K-240 Semi Open Studio Headphones: Musical Instruments
Een aanrader! Maar ik ga er geen review over schrijven :)

Ik heb ook even advies nodig over de Sony MDR koptelefoons.

Ik ga in de nabije toekomst een gesloten koptelefoon aanschaffen. Puur voor het masteren om kleine kraakjes, analoog of digitale kraakjes, beter te horen en te elimineren. Hebben forummers ervaring met de Sony MDR's?

Als het de bedoeling is om voornamelijk thuis muziek te gaan produceren zou ik toch overwegen om voor een open/half open hoofdtelefoon te gaan. Is minder vermoeiend voor de oren en een betrouwbaarder geluid omdat een gesloten headpone inwendig druk opbouwd waardoor je een vetekend beeld krijgt van je bass tonen

Dit dus! Ik maak zelf gebruik van een HD 590 en dat bevalt mij uitstekend. Zal ongetwijfeld niet meer worden gemaakt, maar als je een nieuw model uit dezelfde serie neemt, zal de kwaliteit niet minder zijn.

Ik heb zelf de AKG K701 en ben er echt supertevreden over! Klinkt lekker, zit comfortabel en heeft een vrij eerlijk geluid dus je kunt er goed op produceren :) (Uiteraard check ik wel altijd alles op speakers daarna)
Mocht deze nou buiten je budget vallen is Beyern Dynamic ook altijd een goede keuze! Veel koptelefoon voor weinig geld!

Waar kan je in amsterdam koptelefoons uitproberen? Met een beetje een ruim aanbod?

Ik heb ook even advies nodig over de Sony MDR koptelefoons.

Ik ga in de nabije toekomst een gesloten koptelefoon aanschaffen. Puur voor het masteren om kleine kraakjes, analoog of digitale kraakjes, beter te horen en te elimineren. Hebben forummers ervaring met de Sony MDR's?

Niemand? Ik zie al die radio-dj's met die dingen op...

Ja nee, het gaat hier om een koptelefoon man. Sennheiser, AKG of Sony, wat maakt het uit. Maar als er dan opeens een thread is over koptelefoons, waarom niet?

Nou ja, masteren masteren. Je kan op een gesloten koptelefoon veel beter kleine analoge oversturingen horen als je nou net die rode leds niet ontstaan op je mixer. Het viel me gewoon op bij die live-beelden in de nacht op tv dat ze allemaal MDR's hadden! (misschien is het wel gewoon reclame voor Sony, ken ook natuurlijk)

Back