10.000 elektrovolt - robots in disguise

ik zou die vocoder wat duidelijker maken.

Wel grappige overgangen in die apreg.

Leuke modulaties.

Origineel geplaatst door elektrovolt
het is ook geen vocoder, het is een soort filter modulatie met 2 ms 10's...

OH, jij was toch die MS-10 freak?;) Ik heb er sinds een tijdje ook 1 en het is echt een leuke bak! :)

Over het nummer, ik vind de overgangen een beetje rommelig. En heb je voor de drums alleen de mono uit gebruikt? Een beetje panning kan geen kwaad.
De basis klinkt leuk, maar ik zou het nog een beetje bijschafen. Oh, dat filter effect vind ik juist wel leuk. :okdan:

als je er wat langer achter zit kan het wel wat beter de overgangen inderdaad
mischien wat naar de drums kijken
en die filtermodulatie is wel tof zeg

wat voor apparaten heb je nog meer gebruikt?
voor de beats bijvoorbeeld, zo te horen een tr-808 maar klinkt wel lekker ruig

voor de drums heb ik een tr 606 gebruikt, die klinkt wat industrieeler klinkt,
verder zijn het 2 korg ms 10's die de baslijn spelen en 2 ms 10's die de arp spelen
alles is met de hand ingespeeld zonder sequencer:)

:okdan: DENHAAG HAKKUH! ;)

Vet nummertje, alleen misschien nog ff wat reeverb over de sner, en alles ff netter EQen.

Wie van de drie

Wie van de drie

Wrede geluiden komen uit dat ding. Toch maar een ms2000 kopen? Zit ik al een tijd aan te denken kopen daar zit toch een MS-20 bij in? of beter een OB12?

Het begin doet me denken aan Cambodia van Kim Wilde met name de bass en de snare.
Maar ook heeft het weer een Jarre feel als het refrein komt terwijl de laatse 1,5 minuut associaties oproept met die franse band Air met name door het gebruik van de Vocoder. Knap gedaan hoor.

Vet begin, mooie bas maar die toonwisselingen/filter vind ik idd ook een beetje rommelig

Re: Wie van de drie

Re: Wie van de drie

Origineel geplaatst door Exzit
Wrede geluiden komen uit dat ding. Toch maar een ms2000 kopen? Zit ik al een tijd aan te denken kopen daar zit toch een MS-20 bij in? of beter een OB12?

nee d;er zit geen ms20 bij of in

Re: Re: Wie van de drie

Re: Re: Wie van de drie

Origineel geplaatst door mono-poly
nee d;er zit geen ms20 bij of in

Lees commentaar over deze synth bij feedback. Voilgens hun dus wel

"Back to the future! Velen zijn de MS 20 synthesizer en de VC 10 vocoder nog niet vregeten. Ruim 20 jaar later slaagt Korg erin deze instrumenten te bundelen in een physical modeling synth. Van snerpend scherpe, naar warme pad sounds. Verkrijgbaar als rack/desktop (MS 2000R) en als toetsenversie."

ok nog ff een offtopic opmerking: dat is gewoon verkoop poeppraat
waar zitten de patchpoints in de ms2000?

Aan de achterzijde... patch je hem zo mee aan je mixer 8o)

intern

intern

ok nog ff een offtopic opmerking: dat is gewoon verkoop poeppraat
waar zitten de patchpoints in de ms2000?

Dat gaat toch intern? Vandaar dat het de moderne versie is?
De synth is af te raden?

Re: intern

Re: intern

[OFF-TOPIC POST EVER]

Origineel geplaatst door Exzit
Dat gaat toch intern? Vandaar dat het de moderne versie is?
De synth is af te raden?

Loze kreten de lucht in gebeurt heel vaak op dit forum.
Benader zelf eerst iemand met een MS-20 en vraag of je mag kijken wat dat ding doet en kan.
Loop niet in hyperspace te lulllen over onzinnige dingen, daaar worden mensen niet vrolijk van.
Dus VRAAG aan iemand of ga naar een winkel waar ze een MS-20 hebben en kijk dan verder en spreek later dan.

Hier word ik dus ECHT moe van.

[\OFF-TOPIC POST EVER]

Origineel geplaatst door elektrovolt
het is ook geen vocoder, het is een soort filter modulatie met 2 ms 10's...

Goed gedaan, dacht dat het een vocoder was. Misschien toch iets duidelijker maken naar mijn mening.

Re: Re: intern

Re: Re: intern

Origineel geplaatst door Mostatic
[OFF-TOPIC POST EVER]

Loze kreten de lucht in gebeurt heel vaak op dit forum.
Benader zelf eerst iemand met een MS-20 en vraag of je mag kijken wat dat ding doet en kan.
Loop niet in hyperspace te lulllen over onzinnige dingen, daaar worden mensen niet vrolijk van.
Dus VRAAG aan iemand of ga naar een winkel waar ze een MS-20 hebben en kijk dan verder en spreek later dan.

Hier word ik dus ECHT moe van.

[\OFF-TOPIC POST EVER]

Hallo even normaal graag, waar ik moe van wordt is onbeschofte, botte en onhebbelijk reacties.:(
Ik stel een heel normale vraag omdat dit toevallig naar aanleiding hier naar boven komt.
Ik lees op sites van Korg en feedback dat een MS2000 (van daar de naam ook) dat daar een MS-20 in zit
Ik ga er dus niet meteen vanuit dat deze mensen zoals nu blijkbaar blijkt alles bij elkaar liegen.
Het leek me logisch dat als er externe patch verbindingen zitten op een MS-20 en niet op de MS2000 dat je dat op een of andere manier intern kan doen. Dat was dus ook een vraag en geen constatering vandaar dat vraagteken.
Misschien iets beter lezen in vervolg?
Daarnaast heb ik ergens in het grijze verleden zo'n 20 jaar geleden een MS-20 mogen aanschouwen en ik weet nog dat dat met van die patch kabeltjes werkte
Het is voor mij een normale vraag dus over de MS-2000 en trouwens niet over de MS-20.
Maar bedankt voor het ongenuanceerd afblaffen.

Last edited by a moderator:
Back