10.000 elektrovolt - robots in disguise

Origineel geplaatst door elektrovolt
voor de drums heb ik een tr 606 gebruikt, die klinkt wat industrieeler klinkt,
verder zijn het 2 korg ms 10's die de baslijn spelen en 2 ms 10's die de arp spelen
alles is met de hand ingespeeld zonder sequencer:)

Leuke track.
Gemaakt door iemand die er duidelijk lol in heeft.

Nog ff een manier vinden om de boel strakker te laten klinken (sequencen dus) en dan ben je de man!
Oh ja... dat Transformers sampletje is leuk maar overbodig.

R.

Re: Re: Re: intern

Re: Re: Re: intern

Origineel geplaatst door Exzit
Hallo even normaal graag, waar ik moe van wordt is onbeschofte, botte en onhebbelijk reacties.:(
Ik stel een heel normale vraag omdat dit toevallig naar aanleiding hier naar boven komt.
Ik lees op sites van Korg en feedback dat een MS2000 (van daar de naam ook) dat daar een MS-20 in zit
Ik ga er dus niet meteen vanuit dat deze mensen zoals nu blijkbaar blijkt alles bij elkaar liegen.
Het leek me logisch dat als er externe patch verbindingen zitten op een MS-20 en niet op de MS2000 dat je dat op een of andere manier intern kan doen. Dat was dus ook een vraag en geen constatering vandaar dat vraagteken.
Misschien iets beter lezen in vervolg?
Daarnaast heb ik ergens in het grijze verleden zo'n 20 jaar geleden een MS-20 mogen aanschouwen en ik weet nog dat dat met van die patch kabeltjes werkte
Het is voor mij een normale vraag dus over de MS-2000 en trouwens niet over de MS-20.
Maar bedankt voor het ongenuanceerd afblaffen.

No hard feelings, maar de ms2000 is analog modeling, dus niet analoog. Dus kan er nooit een ms-20 in een ms2000 zitten.
Waarom vraag je dan door als er al iemand een antwoord heeft gegeven? Dus wie leest er hier nu niet goed?

Je reactie;

Lees commentaar over deze synth bij feedback. Voilgens hun dus wel

"Back to the future! Velen zijn de MS 20 synthesizer en de VC 10 vocoder nog niet vregeten. Ruim 20 jaar later slaagt Korg erin deze instrumenten te bundelen in een physical modeling synth. Van snerpend scherpe, naar warme pad sounds. Verkrijgbaar als rack/desktop (MS 2000R) en als toetsenversie."

Daar staat ook niet in dat er een ms-20 in de ms2000 zit. No offense, lezen is een kunst blijkbaar en het afblaffen doe ik niet ik geef alleen commentaar. Ik heb je zelfs nog en tip gegeven.

Lees dit maar -> http://www.enlightenedsystems.com/vl/physmodl.htm
http://www.vintagesynth.org/korg/ms2000.shtml

suc6 ermee

Hup, on-topic aub

vraag het stickx die heeft zowel een ms2000 als een ms20. hij kan je precies vertellen in hoever die bakken wat van elkaar weghebben.

maar het nummer ik vindt hem zwaar ok! loopt niet altijd even lekker, maar je hebt het handmatig ingespeeld dus ja.. maakt ook weer niet zo uit.

lekker nummer waar in veel gebeurt maar wat toch niet al te vol is.

tja ik vind het eind sampel (TRANSFORMERS ROBOTS..blabla) een beetje er achter aangeplakt klinken. laat die maar weg of anders stop die er wat leuker in.

verder top!

Origineel geplaatst door Nolet
WAAAT!!!! Zit er dan ook geen Jupiter 8 in mijn JP8000!!?!?!?!

*dromen van Nolet vallen in duigen*

;)

in die van mij gelukkig wel! heb je wel de laatste OS update gerunned? ;)

Re: Re: Re: Re: intern

Re: Re: Re: Re: intern

Origineel geplaatst door Mostatic
No offense, lezen is een kunst blijkbaar en het afblaffen doe ik niet ik geef alleen commentaar. Ik heb je zelfs nog en tip gegeven.

No offence either.
Je moet alleen leren dat spreken in het echt met elkaar iets anders is dan schrijven via mail etc op internet je mis namelijk de interactie tussen personen lichaamstaal, stem etc.
Het kwam bij mij zeer grof over. Vooral ook nog eens het gebruik bepaalde woorden in hoofdletters.
Dit is een Forum en naar mijn weten kan je hier vragen stellen ook al zijn ze superachterlijk of stom.
uit het verhaal van feedback als on wetende want wat is in godsnaam een physical modeling synth?, maakte ik als nitwit op dat daar dus een MS-20 in zat? Dus wordt je nieuwschierig en stelt vragen. So what?

Maar voor mij zand erover.luv:

Maar back to de topic erg leuke track trouwens als je hem vaker draait.

Ik vind het een rommelig nummertje met een rare structuur. Sound is eerlijk gezegd ook behoorlijk brak. Sorry, maar meer kan ik er helaas niet van maken.

Leuk nummertje. Mooie geluiden. Ok een paar punten vindt ik ietsje minder, maar over het algemeen ben ik wel tevreden. Die toms op een gegeven moment doen mij denken aan een acid nummer van mij :)
Klinken vet, hetzelfde als op de 808. Potver ik mot die 606 van mij toch weer eens opzoeken en fixen.
Oja, op het laatst mag er iets meer gebeuren.

en wat een gezeik over de MS2000, das een klo*e bak:D , jij hebt veel interessantere kastjes gebruikt en het is helemaal cool dat het een jam is met live ingespeelde dngen, das veel leuker dan alles stap voor stap tegaan bedenken om zo een perfect nummer te kunnen maken. Ik zelf neem al m'n nummers live op en vaak gebeuren er dan hele leuke spontane dingen. (ja en helaas ook a-relaxe fouten).

exzit

exzit

Origineel geplaatst door sander
en wat een gezeik over de MS2000, das een klo*e bak:D ,
Inderdaad achteraf gezien een gigantisch stom gezeik.
Ik vond trouwens ergens nog informatie op een site waar in staat;
"De MS2000 beschikt over een 'Virtual Patch' functie die het patchen zoals in de KORG MS en PS series kon simuleert"

Maar ik begrijp dus niet kopen is het advies want die machiine is niks vergeleken met de MS-20.
Meer wilde ik eigenlijk ook niet weten.

Alles in 1 keer inspelen geeft inderdaad vaak veel betere resultaten en maakt de boel vaak veel levendiger ondanks misschien wat foutjes. Zolang die niet al te veel opvallen is dat niet zo'n probleem.
Het nummer klinkt lekker rauw.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door bobaphat
laat het eens aan die bunker gasten horen zou ik zeggen

Ik weet vrij zeker dat 1 van die gasten het heeft gehoord :D

Hmzz, uit dit concept moet veel meer te halen zijn IMO. Dat je ouwe app hebt betekent niet dat de geluidskwali ook meteen crap moet zijn! Smaken verschillen, maar besteed is wat meer aandacht aan de bewerking die je NA de synths doet. Is heel belangrijk..

Het valt me namelijk op dat veel mensen met ouwe apparaten weinig aandacht besteden aan de afhandeling van een track, maar juist dat maakt of kraakt een track. En natuurlijk is zo'n ranzige sound erg cool, maar toch kan je dat dan mooier afwerken IMHO..

Successs!

Origineel geplaatst door bikkel
Ik weet vrij zeker dat 1 van die gasten het heeft gehoord :D

ik heb een cd'tje samengesteld voor Danny (legowelt)
en die vond het koel.
maar bunker houdt zich de laatste tijd niet zo heel erg met elektro bezig... jammer genoeg:(

Origineel geplaatst door elektrovolt
maar bunker houdt zich de laatste tijd niet zo heel erg met elektro bezig... jammer genoeg:(

uhh?? Heb je de releases zeker niet helemaal gevolgd. Er is net weer een nieuwe Nukubus uit.
En dan komt er nog luke eargoggle aan, dat zal hoogstwaarschijnlijk wel electro zijn.
Het gaat er gewoon om of het cool is! Oja en ik ga ook weer electro maken (als het lukt tenminste).

jawel

jawel

ja! ja! en ja! whehe...dat ie wat rommelig is boeit me geen reet eerlijkgezegd. globaal genomen een top trackie.
ja en die "vocoder-die-geen-vocoder-is" idd ietsie meer naar voren lijkt me geen slecht plan. ik zat hier gewoon
lekker met een glas citroensap(rijk aan vitamine c) te luisteren op mijn werk en het is eigenlijk voor het eerst dat ik
een glimlach op mijn gezicht krijg van een electro(-achtige) track.(btw: no offense tegen de rest die bezig is met electro :)
hier op het forum. Misschien betekent dat dat ik hier niet vaak genoeg kom...wie weet.:dj: :okdan:

Hele toffe track hoor...

heel Italo, dat wel.

Maar op de goeie manier :)

Van mij hoeft het niet strakker, ik houd wel van die human feel!!
Ik zou het niet meer gaan sequencen in ieder geval.

Back