Record output in mixer

KrisvdAssem

Ouwe rot
Mijn Numark DMX 6 heeft achterop een record output zitten.
Ik neem aan dat ik vanuit daar mixen kan opnemen.
Dus nu mijn vraag, wat heb ik nodig, en hoe werkt het?

Ik neem aan dat usb geluidskaart voldoende is?
Ken je toevallig 1 uit je hoofd? Dan weet ik gelijk wat voor soort ik moet zoeken :)

En dan is de cassetterecorder altijd nog een optie :)

Het zou echt geweldig zijn als ik er een vind van 25 euro
Maar die kans is vrij klein.
Ik ga voor deze omdat ik hem ook gewoon mooi vind :)

Ik zou proberen op marktplaats een 2ehands Tascam US interface te kopen. Of een ander merk kan natuurlijk ook.

Die American Audio is inderdaad niet zon best apparaat. En mooi vind ik em persoonlijk ook niet :D.

Zag geloof ik een Tascam US144 of 122 voor 50 euro op markplaats staan. Ook geen top dingen, maar zeker veel beter dan die American Audio.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Wil je alleen je Numark op een input aansluiten?

Misschien dat er in de toekomst meer op aangesloten word, maar het gaat nu om het feit dat ik het geluid uit mn mixer kan opnemen :)

Zijn goede producten, het was niet mn bedoeling ze af te kraken :). Voor dat geld koop je weinig of niets beters. Maar zoals je zegt, niet vergelijken met RME en consorten.

Wat ook nog een goed ding is, heb em zelf ook, is de TC Electronics Desktop Konnekt 6. Werkt wel via Firewire..

Is tweedehands 75-100 euro. En ik vind em persoonlijk nog mooi ook, voor zover dat van belang is natuurlijk :).

Attachments

• 005147.jpg
    005147.jpg
    30,1 KB · Bekeken: 115
Last edited by a moderator:
Misschien dat er in de toekomst meer op aangesloten word, maar het gaat nu om het feit dat ik het geluid uit mn mixer kan opnemen :)

Als het je nu alleen gaat om het opnemen van geluid zou ik gewoon een verloopkabel van goede kwaliteit kopen waarmee je de uitgang van je mixer kan verbinden aan de ingang van je computer. Dan ben je met 10-15 euro wel klaar denk ik. Wanneer je dan tegen problemen aanloopt of merkt dat je hogere eisen stelt, kan je altijd nog een geluidskaart kopen.

Back