DBX 128 half dood

mononono

303
Hallo, ik heb een leuke ouwe dbx compressor gekocht onlangs. Echter gaat deze alleen aan, er komt geen geluid uit. Weet iemand waar deze fout kan zitten, of heeft iemand een schema?

Alvast bedankt :)

de 128 is een lastig ding want als je hem voor in/ uit stereo compressie/expanding wilt gebruiken
dan moet je op wat dingen letten:

de in /outs van of record of play gebruiken
Tape/DBX knop op tape
noise reduction op bypass
de knoppen pre en post zijn voor keuze rec of play (dus hangt van je de in/ outputs af welke je moet kiezen)

zo iets ongeveer....

volgens mij heb ik een schema ergens...ik zal morgen zoeken in mijn digi-mappen.

help me anders morgen even te herinneren hieraan....

Hoi Marsmusica, bedankt voor je berichtje. :)

Heb alle combinaties meerdere keren geprobeerd, helaas gaat er alleen geluid in. Heb de multimeter er bij gepakt en het geluid gaat iig tot na de potmeters voorop, hierna niet meer verder gemeten. Het lijkt er op alsof het daarna ergens verdwijnt. Maar voordat ik op de gok verder ga zou een schema handig zijn. :peukie:

Het lijkt me een leuk bakkie iig!

hoo Monono,

ik heb het schema. als je email geeft (hier op topic of via priveberichtje) dan stuur ik het naar je op toe!

wat een beetje verraderlijk is aan de DBX 128 is dat hij er uit ziet alsof het een geavanceerde compressor is. De knop play level doet bijvoorbeeld helemaal niets in het compressie-gedeelte. je hoopt natuurlijk dat het een make-up gain is, maar dat is dus helaas niet zo en hoe meer je compressed des te meer zakt het output-volume en komt de noise-vloer boven drijven!
de DBX 128 is (gelezen op internet) een DBX 118 compressor/expander met een extra noise-reduction systeem. aan dat laatste heb je niet zo veel. Wat ik ook lees op internet is dat de DBX 128 het bruutst kan kompressen van al die goedkope vintage DBX apparaten.

op synths en piano klinkt ie geweldig. zelfs zonder compressie krijg je een wollige vintage klank. bij alle units die ik heb gehad deed het stereobeeld helaas raar.

ik heb net een DBX 119 gekocht om mijn DBX 128 te vervangen maar helaas hebben ze hun eigen klank en heb nog geen keuze kunnen maken welke blijft. zit nu opgescheept met twee DBXen...

Back