Hoontech dsp2000 drivers met XP

Origineel geplaatst door CAP
ik weet dat ik dit probleem ooit wel eens eerder heb gehad .. maar hoe ik het toen heb opgelost weet ik nou niet meer.. volgens mij werkte het toen ineens weer..
moeten de lampjes boven de inputs op de adcdac2000 trouwens niet standaard branden? want bij mij doet alleen het powerlampje het.

Als je in de external links de DSP2000 verbonden hebt met de uitgangen moten de ledjes branden, anders niet.
Als ze niet branden word de intefarce niet goed geinitialseerd.
Het in misschien toch het beste om de drivers te verwijderen en de kaart opnieuw te installeren.
Op de site staat een programmaatje "UnDSP" waarmee je de drivers helemaal van de computer kunt verwijderen.

Ik heb trouwens de drivers die hierboven op het draadje stonden geprobeerd te installeren, maar ze werden niet herkend als betere drivers. Ik heb toen een installatie geforseerd maar dat gaf toch problemen bij het werken met cubase. Volgens mij lijken het geen drivers voor de DSP2000 maar alleen voor de DSP24.
D24D.zip zijn de drivers voor de combie DSP24/adcdac2000.

Ik hoop dat dit je helpt.

Johan zwart

Bij mij werden ze ook niet herkend als nieuwe drivers, terwijl het serienummer in de bestanden wel hoger was, dus het zijn echt nieuwere drivers. Alleen Windows heeft het niet door...

Grtz,
Jeroen

Ik had wat problemmen met deze drivers.
Als ik een nieuwe song laadde dan kreegt ik geen geluid en moest ik SL eerst opnieuw opstaten.
Dus heb ik maar een rollback gedaan. Ik wacht wel ff op de officiele release.

Er is wel een ander probleem. En dat is met het ASIO setup programmaatje van Steinberg sinds ik be overgestapt op XP.
Ik kan namelijk steeds foutmeldingen. Bijvoorbeeld dat hij de "poorten" niet kan openen. Als ik in SL de DSP24WDM drivers kies is er geen probleem en draait XP normaal.
Bovendien kun je in zowel Cubase SL/SX drivers kiezen en buffers instellen als in de hardware settings van de DSP2000.
Dus zie ik eigenlijk niet zo het nut van het Steinberg MM-setup programmaatje.

Johan Zwart

zou het kunnen dat directx 8 de oorzaak is van mijn problemen? ik las ergens dat cubase beter draait op directx 7 dan op directx 8 misschien moet ik de nieuwste versie ervan installeren op mijn computer. of denken jullie dat dat niet uit kan maken? ik weet het zo langzamderhand ook niet meer hoor

nou ik heb de pci kaart van de cport een paar keer in een andere pci sleuf gestopt ... en voila hij werkt weer optimaal.. wat een heerlijke kaart is het dan toch!!!

tnx mede dsp2000 gebruikers!!!

ehhehe.. nou daar zijn we weer... het werkte allemaal perfect 2 dagen lang.. en plotseling had ik dus maar weer 3 van de 4 outputs beschikbaar..
ik heb niets veranderd waar dat ineens door zou kunnen komen... dus ik snap ook niet waarom hij dat nou doet..
ik ben er wel achter gekomen wat het probleem is.
de outputs 3&4, 5&6 en 7&8 werken goed.
goed.. als ik het EL venstertje open dan staan alle outputs, dus ook 1&2 bij device mixing op ASIO, maar zodra ik cubase VST 32 opstart springt de output 1&2 naar MME, en dit kan ik niet meer veranderen als cubase aanstaat. bovendien kan ik alleen maar 44100 Hz kiezen.

heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem?

niet met dit concrete probleem, wel had ik het gevoel dat de HoontechDSP2000 drivers niet geheel stabiel of optimaal waren... mijn hardware was meer een maandagochtend modelletje...... wat ik heb gedaan: inruilen voor een m-audio delta44 en daarna had ik nergens meer last van...

ehhehe.. nou daar zijn we weer... het werkte allemaal perfect 2 dagen lang.. en plotseling had ik dus maar weer 3 van de 4 outputs beschikbaar..
goed.. als ik het EL venstertje open dan staan alle outputs, dus ook 1&2 bij device mixing op ASIO, maar zodra ik cubase VST 32 opstart springt de output 1&2 naar MME, en dit kan ik niet meer veranderen als cubase aanstaat. bovendien kan ik alleen maar 44100 Hz kiezen.

Ik werk met Cubase SL, maar ik denk dat het ongeveer hetzelfde werkt.
Zodra SL opstart gaan de instellingen van EL-hardware mee met de instellingen in Cubase SL.
Dus... als ik het project (of in jou geval de song) op 16 bit 44,1 khz zet gaan de EL instellngen mee.
Cubase neemt dus de controle over en je kunt de hardwareinstellingen in de EL niet meer wijzigen.

Verder moet je in Cubase de VST in en uitgangen die je wilt gebruiken.

goed.. als ik het EL venstertje open dan staan alle outputs, dus ook 1&2 bij device mixing op ASIO, maar zodra ik cubase VST 32 opstart springt de output 1&2 naar MME

Ik heb hier nu ook last van, iemand ? =(

Laatst gewijzigd:
het komt doordat je in je multimedia setup je 1 en 2 aan multimediatoepassingen hebt verbonden zoals windows media player etc.
deze output moet je op int. zetten..

Dit zou dan moeten werken? Maar dat werkt dus ook niet.. =( Ik kom er ff niet meer uit.. iemand nog ?

Attachments

• dsp.jpg
    dsp.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 141
ja dat bedoelde ik.. en dat was bij mij het probleem .. en het antwoord wat ik je gaf verhielp het bij mij...

Inmiddels zijn de nieuwe drivers beschikbaar voor de staudio cards. ESI, die het bedrijf heeft overgenomen, heeft de 8.1rc4 drivers uitgebracht.

Nou probeerde ik deze gister te installeren, en alles leek goed te gaan. Totdat de installatie voltooid was en de computer reboote. Toen de pc opstarte begon deze weer met rebooten zodra ik mijn muis beweegde :confused:. Dit probleem bleef echter. Hierna heb ik de nieuwe drivers er af gehaald en de oude er weer opgezet en nu werkt alles weer.

Iemand enig idee hoe dit kan ? en zijn er mensen die ook de nieuwe drivers hebben geinstalleerd, waar geen problemen zijn ? ik hoor het graag !!

Ik heb een paar weken terug nog nieuwe XP drivers voor de dsp2000 geinstalleerd. Speciaal voor Cubase XS 2.0.
Weet niet of je hier iets aan hebt !?

Suc6

Deze zijn inmiddels niet meer te downloaden helaas.

Ik was nog vergeten er bij te vertellen dat hij alleen reboot als ik mijn (USB) muis beweeg. Iemand anders vertelde mij dat het ook een IRQ conflict kon zijn tussen mijn USB en DSP24. Waar kan ik zien of deze een conflict hebben met elkaar ?

Back