audiotrack opnemen op een andere audiotrack

rsvos

Industrial Darkness
Hallo Iedereen,

Ik wil graag de audio die ik in cubase hoor dus van een andere audiotrack opnemen op een nieuwe audiotrack zodat alles wat ik doe gelijk opgenomen kan worden.
Nou krijg ik geen signaal binnen op m,n nieuwe audiotrack als het op record enable staat.

Iemand een idee

Voor zover ik weet hangt dat ook van je geluidskaart af of dat kan.
Met mijn geluidskaart (emu) kon dat indertijd niet.

Paul

Hallo Iedereen,

Ik wil graag de audio die ik in cubase hoor dus van een andere audiotrack opnemen op een nieuwe audiotrack zodat alles wat ik doe gelijk opgenomen kan worden.
Nou krijg ik geen signaal binnen op m,n nieuwe audiotrack als het op record enable staat.

Iemand een idee

Als ik het goed begrijp wil je dus een mix op een apart spoor hebben?
Dat noem je binnen Cubase Audio Mixdown en dat gaat zoals ze dat noemen ITB (in the box). Dus dat hoef je niet real-time op een apart spoor op te nemen. Zoek daar maar op in de handleiding. Standaard Cubase gebruik......

Als ik het goed begrijp wil je dus een mix op een apart spoor hebben?
Dat noem je binnen Cubase Audio Mixdown en dat gaat zoals ze dat noemen ITB (in the box). Dus dat hoef je niet real-time op een apart spoor op te nemen. Zoek daar maar op in de handleiding. Standaard Cubase gebruik......

Nee dat is niet wat ik bedoel, ik wil echt op record kunnen drukken en dan opnemen wat je op dat moment hoor.
Ik weet dat het kan, het word in een tutorial gebruikt van frontliner om een kick te maken.

Als je de 'grote' versie van Cubase vanaf 5 hebt, kun je gewoon via Audio Mixdown een audio track maken van elk spoor wat je maar wilt (behalve wanneer het een extern MIDI apparaat betreft).
Daar zal het dus aan liggen, ik heb cubase elements 6

Niet dat je daar iets aan hebt, maar in Ableton gaat dat dat kinderlijk eenvoudig, dan zou ik zeggend at het ook met enbig gemak in de concurrent zou moeten kunnen. Ik kan alles dat ik afspeel direct ook weer opnemen door in feite de input van het audiokanaal op het kanaal te zetten dat ik wil opnemen (resampling)

Kan zoiets in cubase niet?

Paul

Niet dat je daar iets aan hebt, maar in Ableton gaat dat dat kinderlijk eenvoudig, dan zou ik zeggend at het ook met enbig gemak in de concurrent zou moeten kunnen. Ik kan alles dat ik afspeel direct ook weer opnemen door in feite de input van het audiokanaal op het kanaal te zetten dat ik wil opnemen (resampling)

Kan zoiets in cubase niet?

Paul

Dat weet ik dus nog niet, dat zou ik aan m,n mede-cubase gebruikers moeten vragen. Ik ben nog een beginneling heb al tijd FL studio en daarvoor fast / madtracker gebruikt.

In de tutorial van frontliner , maakt hij een audiotrack aan zet dan de input op stereo-out en de out put op no bus maar die optie stereo-out bij de input heb ik dus niet

Ik gebruik soms een progje (Total Recorder) om de output naar mijn onboard geluidskaart te kunnen vangen.
Je kunt de track ook renderen en daarna importeren.. In mijn wat ouder DAWtje kan dat niet anders..

Maar misschien is dat niet wat je bedoelt...

Laatst gewijzigd:
In Cubase kun je elk spoor apart exporteren als je dat wilt, dat gaat via Batch Export. Dat zit alleen in de grootste versie.
Maar er zijn in de muziek altijdk wel workarounds te bedenken voor de meeste zaken. Maar dat hangt mede af van wat je aan apparatuur en aansluitmogelijkheden hebt.

Hierbij de vergelijkingslijst van alle features in Cubase vs Cubase Artist 7: http://www.steinberg.net/fileadmin/...on_7/Cubase_7/PDF/Comparison_Chart_C7_CA7.pdf

Gewoon routen naar een bus en vervolgens een audio track recorden vanaf die bus input?
Kan dat niet gewoon in de uitgeklede versies van Cubase, dan?

Back