hoi,
Een aantal dagen gelee heb ik een 808 met ingebouwde midikit op de kop getikt .
Cosmethisch niet de mooiste maar ik heb ze ook we eensl lelijker gezien ( mist twee sequenzer-knoppies ).
Qua sound ben ik in principe dik tevree op een aantal puntjes na , dit zijn :
De decay van de bassdrum lijkt niet goed te pakken , bij de eerste drums hoor korte ploks die steeds beter gaan klinken ( langer dus ), als de seq. stopt begint dit weer opnieuw .
De cowbell lekt op de snare/ hihat-kanalen ( heb gehoord dat dit een meervoorkomend probleem is ).
Laatste punt vind ik niet echt bezwaarlijk daar ik geen cowbells in mijn muziek wens te gebruiken.
De midi kit is volgens mij een groove electronics.
Jammer vind ik dat de 808 als standalone-drummer niet meer werkt , is dit een kwaal die bij dit soort midikit hoort?
Is aan de bassdrum nog iets te doen waardoor hij weer constant klinkt ?
Wie weet iets ?
hoor graag suggesties
Een aantal dagen gelee heb ik een 808 met ingebouwde midikit op de kop getikt .
Cosmethisch niet de mooiste maar ik heb ze ook we eensl lelijker gezien ( mist twee sequenzer-knoppies ).
Qua sound ben ik in principe dik tevree op een aantal puntjes na , dit zijn :
De decay van de bassdrum lijkt niet goed te pakken , bij de eerste drums hoor korte ploks die steeds beter gaan klinken ( langer dus ), als de seq. stopt begint dit weer opnieuw .
De cowbell lekt op de snare/ hihat-kanalen ( heb gehoord dat dit een meervoorkomend probleem is ).
Laatste punt vind ik niet echt bezwaarlijk daar ik geen cowbells in mijn muziek wens te gebruiken.
De midi kit is volgens mij een groove electronics.
Jammer vind ik dat de 808 als standalone-drummer niet meer werkt , is dit een kwaal die bij dit soort midikit hoort?
Is aan de bassdrum nog iets te doen waardoor hij weer constant klinkt ?
Wie weet iets ?
hoor graag suggesties

In een TR-808 kom je bijvoorbeeld zo'n 150 condensators tegen. Die ga je echt niet om de zoveel tijd vervangen, dan kun je beter gelijk een drumstation kopen.