Ik ben momenteel in het bezit van een S90 ES en een Nord Electro 3 die ik live veel gebruik. Ben meer een pianist dan een 'sound composer'. De Yamaha biedt me voldoende mogelijkheden als het gaat om realistische sounds en de Electro biedt me wat ik nodig heb als het gaat om Hammonds en Rhodes sounds. Toch mis ik nog wat 'vette' sounds die ik kan inzetten in het wat modernere werk. Ik denk dan aan dikke analoog-achtige sounds die ik eigenlijk niet uit de yamaha en nord haal. Het liefst gooi ik er nog een vintage-bakkie bij maar ik heb toch de voorkeur voor een +/- 49 toets klavier dat licht is en dat ik voor optredens gemakkelijk kan meenemen. In mijn zoektocht heb ik het volgende voorbij zien komen wat in mijn budget past (maximaal 500 euri):
-Korg Radias
-Waldorf Blofeld keys
-Roland SH-01
Ik weet het: ik zou ze eigenlijk alle 3 een keer moeten proberen. Maar ik ben toch benieuwd naar wat jullie zouden aanraden. De youtubes die ik van de Blofeld heb gezien vond ik indrukwekkend, hetzelfde voor de Radias. Nogmaals, ik ben geen jongen die uren bezig is met soundjes maken. Wat is mijn beste optie denk je? Is er nog een mooi apparaat dat ik mis?
-Korg Radias
-Waldorf Blofeld keys
-Roland SH-01
Ik weet het: ik zou ze eigenlijk alle 3 een keer moeten proberen. Maar ik ben toch benieuwd naar wat jullie zouden aanraden. De youtubes die ik van de Blofeld heb gezien vond ik indrukwekkend, hetzelfde voor de Radias. Nogmaals, ik ben geen jongen die uren bezig is met soundjes maken. Wat is mijn beste optie denk je? Is er nog een mooi apparaat dat ik mis?
). Met de Blofeld knoppen kan je alles programmeren, met die van de Ultranova niet (gemakkelijk?) zonder de editor. En voor de rest is het "weinig knoppen vs. minder dan weinig knoppen".
(niet dat ik een XT(k) voor dezelfde prijs zou weigeren
)