Twijfel Radias, Blofeld etc

Bedankt voor de reacties. Ik zet nu denk ik toch in op PLGAN. Relatief goedkoop en, op basis van wat ik inmiddels op youtube heb gezien, nogal indrukwekkend. Ik twijfel nog een beetje omdat een extra klavier live wel prettig is. Alhoewel ik op de S90 aardig wat kan splitten....hmmm...food for thought!

Bedankt voor de reacties. Ik zet nu denk ik toch in op PLGAN. Relatief goedkoop en, op basis van wat ik inmiddels op youtube heb gezien, nogal indrukwekkend. Ik twijfel nog een beetje omdat een extra klavier live wel prettig is. Alhoewel ik op de S90 aardig wat kan splitten....hmmm...food for thought!

Voor de PLG heb je wel een software editor nodig. Wellicht nog punt van overweging.

Roland GAIA is ook mijns inziens interessant.

Ik heb een Radias en een Blofeld en ze klinken allebei niet echt analoog. Vooral de Radias klinkt een beetje schel, maar er zijn wel heel vette modulatiemogelijkheden waarmee je toch een beetje in de buurt kan komen. Heb wel een aantal hele vette patches.

De Blofeld klinkt alweer iets beter, maar heeft minder handson controls. Maar met de vsti editor werkt hij perfect! Ook deze klinkt niet heel erg analoog, maar kan ook vette geluiden produceren (check de Ingo Weidner soundset maar eens).

Kijk ook eens naar de Micron/Miniak/Ion, ook redelijk laag in prijs en klinken ook erg dik (heb zelf een Micron). Alleen hebben de Micron en de Miniak niet veel handson control, veel menudiving.

En check zeker de Yamaha AN1x/PLG150/AN200 eens ja! In mijn ogen de vetste VA synth die het analoge geluid het best benaderd! En ze zijn ook nog eens goed te vinden onder de €200! Zwaar onderschatte synth..

Ik heb de plg150 inmiddels gekocht van een vriendelijk forumlid. Ben nu op vakantie maar kan niet wachten om de boel volgende week te installeren en te gaan rommelen na al deze positieve reacties.

Met de Radias heb ik geen ervaring, maar wel met de Blofeld. Toch wel een van de beter klinkende VA's met een enorme lading presets die ook nog eens erg divers klinken. Het programeren gaat op zich wel makkelijk, maar het werkt niet zo intuitief als op andere synths, maar als je start vanuit een preset dan kom je snel waar je wezen wilt. Het is de synth die ik in bijna al mijn tracks gebruik.

Back