Boss DR 110 een clock/trigger in geven?

Devo-lution

Stamgast
Ik vind na jaren bezit de Boss DR 110 nog steeds een erg leuk ding. Enige minpunt voor mij is dat ie enkel een trigger out heeft en dat je de accenten moet opofferen om deze als klok te kunnen gebruiken. In mijn huidige set up zou ie eigenlijk beter mijn sequencer volgen in plaats van andersom.

Ik heb gehoord van een heleboel midificaties van de Boss DR 110, maar zijn er ook mods om 'm een clock input te geven?

Zo ja, is er een shop of dergelijke die dit kan doen die je me zou aanraden? (Ik ben een grote ramp met een soldeerbout).

Alvast bedankt

Je kan er midi op laten zetten maar dat is erg duur. Ik heb heb hem gesampled en verkocht ipv dat.

Die tweede aanbieder misschien maar even skippen ;)

kwilde net inspringen ..kom pziez vanmiddag van een middagje info/ paparassen overleggen advocaat ...vooaral doen die meneer matanna
he,s fucked! - met zn repair bedrijf ..bliijft gwoon voluit adverteren ,..
met gestolen gear ... op ,.........ach laatmaar
vergeet iig hem ..zn mods zijn leuk te noemen ,
overal te vinden

mooie voorzet louie;-]:engel:

Oké, die ene dus negeren ;).

Ik heb die andere topic al gezien, maar daar spreken ze vooral over DIN-sync. Mijn studiootje is echter een combinatie van cv/gate/clock en MIDI. De sync waarin ik nu geïnteresseerd ben is cv/gate/clock.

Ik heb ook al prijzen van rond de 100 euro voor Midi zien vallen en dat vind ik nu zelf wat te veel.

Ik twijfel tussen
a) de boss verkopen en een drumcomputer te halen die synct op midi
b) een eventuele syncmod die liefst niet meer kost dan de 110 waard is :p

got ay sr sound master ..88 houme aanbevoluh ..dittopic
:okdan:

Oké, die ene dus negeren ;).

Ik heb die andere topic al gezien, maar daar spreken ze vooral over DIN-sync. Mijn studiootje is echter een combinatie van cv/gate/clock en MIDI. De sync waarin ik nu geïnteresseerd ben is cv/gate/clock.

DINsync is dan ook maar een clock met een appart run signaal
Wel hij is 12ppqn zo te zien, de helft van dinsync.

Eerste google hit op dr110 trigger:
http://artoftravelogue.blogspot.be/2012/02/clock-input-for-dr-110.html
en er staan er nog een hoop bij

gewoon doen dus?
En zou die dr110 niet verkopen, aardig ding :)

Ben een week geleden maar weer eens begonnen met de trigger ingangen. De afgelopen 4 jaar heb ik het 1 en ander geleerd en dat heb ik nu toegepast. Circuitje op breadboard gemaakt en het werkte allemaal perfect, ook de clap. Componenten en experimenteerbord zijn besteld en komen waarschijnlijk overmorgen binnen. Dit gaat prima werken mensen!

Ben een week geleden maar weer eens begonnen met de trigger ingangen. De afgelopen 4 jaar heb ik het 1 en ander geleerd en dat heb ik nu toegepast. Circuitje op breadboard gemaakt en het werkte allemaal perfect, ook de clap. Componenten en experimenteerbord zijn besteld en komen waarschijnlijk overmorgen binnen. Dit gaat prima werken mensen!

kdan

Oh haha ja dit! Nou ja hij werkt inderdaad prima. Ik kom er alleen maar niet aan toe om een behuizing te bouwen.
Het (CMOS) circuit dat de clap aanjaagt zit wel een enorme bak ellende in te stralen in het voiceboard dat ik die lange spacers er mooi op laat zitten als er een behuizing komt. Of ik moet het oplossen zoals het hoort en dan moet ik eerst uitzoeken hoe dat precies werkt.

Maar hij heeft nu trigger inputs, individuele outputs (hats en cymbal blijven uit dezelfde output komen) en een mixer. Als ooit die behuizinge er dan werkelijk is ga ik de overige modificaties uitvoeren. De potmeters liggen klaar, maar dit is gewoon te gammel, ik zou nog eens wat stuk maken...

3B0F607A-E3F6-41BC-A282-8113B8CDDFD0-3184-0000049920C25F6C_zpsc1d96c89.jpg

CB0C6D60-D221-4BA7-BF97-776EF7BE3485-3184-0000049918C59476_zpsc9a43a06.jpg

En zo ligt ie er nu alweer een paar maanden bij.

Wat heeft dit trouwens met een clock ingang te maken?

Hier een beschrijving van een sync input mod.

[EDIT]

hmm...links bestaan niet meer..handig dat altijd veranderende internet.. :frons:
Ik had de pagina gelukkig offline opgeslagen.
Hier een een rar-bestandje met daarin de info:

Attachments

• DR110-dinsync-input-mod.zip
    11,2 KB · Bekeken: 104
Back