Nieuwe Setup?

Bass Bizarre

Stamgast
Hey, mijn naam is bas, en ik ben vanplan om wat studio-spul aan te schaffen. Nou heb ik een budget van ongeveer 1500 euro en daar wil ik een leuke start set mee kopen. Versterker en Monitors heb ik al. Zelf heb ik al jeren ervaring met fasttracker, en daar maakte ik meestal vage electronische muziek mee (voor zover je van muziek kan spreken). Nou heb ik voor me zelf al een aardig lijstje samen gesteld van spullen die ik beluisterd heb. Maar ik heb gehoord dat ik via dit forum nog op dingetjes die ik over het hoofd heb gezien kan worden attendeerd. Ik heb nog niet zoveel verstand van al die spullen, maar ik wil toch een leuke basis neerzetten.

Mijn huidige setup:

Alesis Monitor One MKII
Alesis RA 300

Spullen die ik dus wil gaan aanschaffen:

Roland TR-606 +/- 250 euro
Roland MC-202 +/- 350 euro
Lexicon MPX-100 +/- 150 euro

En hier over zou ik graag wat advies willen hebben:
Mixer +/- 400 euro (geen Behringer)
Compressor +/- 150 euro (geen Behringer)
Polysynth +/- 200 euro

Hartelijk bedankt

Bas

>Mixer +/- 400 euro Soundcraft spirit E6
>Compressor +/- 150 euro Alesis 3630 compressor
>Polysynth +/- 200 euro Korg poly 800

poly 800

poly 800

op marktplaats.nl staan er 3 poly 800 voor 100euro
weer 100 euro over kykt me om verder te kunnen besteden

Re: poly 800

Re: poly 800

Origineel geplaatst door silvercloud
op marktplaats.nl staan er 3 poly 800 voor 100euro
weer 100 euro over kykt me om verder te kunnen besteden

precies wat ik dacht :) Of met beetje geluk poly 61 als dat gaat? Maar die 800 die 100 euro kan je goed gebruiken. Kan je weer effecten ofzo voor halen.

Mixer +/- 400 euro ------------------> Mackie 1402 VLZ Pro
Compressor +/- 150 euro ---------> DBX 166
Polysynth +/- 200 euro ------------> Roland JX-3P

Origineel geplaatst door Modular Marty
Mixer +/- 400 euro ------------------> Mackie 1402 VLZ Pro
Compressor +/- 150 euro ---------> DBX 166
Polysynth +/- 200 euro ------------> Roland JX-3P

ik denk dat de reele 2e hands prijzen iets van 50 a 75 euro hoger liggen

De keus voor een dbx comressor en een mackie is echter ZEER verstandig

Origineel geplaatst door Boost303
ik denk dat de reele 2e hands prijzen iets van 50 a 75 euro hoger liggen

Nee hoor,

op prepal vind je volgende prijzen terug

Mackie 1402 VLZ Pro 385$
DBX 166 XL 152$
Roland JX-3P 181$

Die mc 202 350 euro word moeilijk maar die 606 voor 250 :biertje: gewoon blijven sparen:biertje: en niet :peukie: ;)

dat valt wel mee hoor, prepal. ik heb bijna alles in mijn gearlijstje onder de prepalprijs gekocht (veel dingen zelfs nieuw én goedkoper!)... de mc505 heb ik destijds aan de nieuwprijs gekocht en aan de tx81z heb ik 15 euro meer betaald, maar kom... en dan denk ik nog dat de 2dehandsprijzen in belgië hoger liggen dan in nederland.

ik wil maar zeggen: als je weet wat je zoekt, hou dan je ogen open en heb wat geduld. er komen meer koopjes voorbij dan je zou denken. als je niet te ver van duitsland woont, zou ik ook eens een blikje over de grens werpen.

hans

Klopt, geduld is een lange zaak.

En als je af en toe een koopje scoort op de lange termijn dan heb je af en toe ook nog geld om te eten. ;)

Trouwens, behringer is helemaal niet zo zwaar ruk als jij denkt hoor. Het is geen high-end spul, maar soms is ranzig ook wel lekker. En zelf zeg je er weinig verstand van te hebben dus zul je het verschil toch niet horen. ;)

ps. een grapje hoor

Origineel geplaatst door Boost303
Ja maar probeer ze maar eens in de realiteit te vinden voor dat geld in NL. Wat prepal zegt is natuurlijk niet per definitie de gangbare prijs

OK, snel effe rondgekeken bij mijn noorderburen en kwam al snel uit op volgende threads:

Rookvrije :) Mackie 1202 225€
DBX 166 150€
Roland JX-8P 199€

Prepal wordt dagelijks geupdate.
De drie prijzen die ik in een vorige post aanhaalde,
gingen in het totaal over meer dan 1100 verkopen.

Bedankt voor de reactie's. Ach een paar euro's minder maakt me ook niet uit, maar het ging mij er om dat ik een leuke basis neerzet. Dat ik in de loop van de tijd kan uit bouwen, alleen nu is het nog lastig kiezen tussen DBX en Alesis Compressor, en de Spirit of MAckie Mixer. Stuk of 12 kanalen lijkt mij wel genoeg, of is het gebruikelijk om meer als 12 geluiden in een track te verwerken, bij fasttracker kwam ik nooit verder als een stuk of 10.
Waar kan ik trouwens wat demo's horen van de Poly 800 en de JX-3P?

Hey BB,

Is er nog een bepaalde reden dat je voor al die losse units gaat in plaats van een 2dehands RS7000 ofzo?

Lijkt mij dat je daar meer mee kan als de spullen die je noemt.

Daar komt nog bij dat er weinig samplers zijn van 250 euro met CV/GATE of SYNC-24,
want dat zal je nodig hebben om een 202 en 606 aan te sturen.

Ben benieuwd wat je motivatie is achter je zoektocht naar de genoemde spulletjes.

Mzzls,

Beep

Origineel geplaatst door Beepr
Hey BB,

Is er nog een bepaalde reden dat je voor al die losse units gaat in plaats van een 2dehands RS7000 ofzo?

Lijkt mij dat je daar meer mee kan als de spullen die je noemt.

Daar komt nog bij dat er weinig samplers zijn van 250 euro met CV/GATE of SYNC-24,
want dat zal je nodig hebben om een 202 en 606 aan te sturen.

Ben benieuwd wat je motivatie is achter je zoektocht naar de genoemde spulletjes.

Mzzls,

Beep

Dat komt eigenlijk omdat een paar vrienden van mij ook van die analoge studiootjes hebben, en ik vind de 606 en de 202 echt onwijs cool klinken. Een daarvan heeft ook een paar "nieuwere" bakken, maar die klinken toch een stuk minder vet.
Het liefst koop ik gelijk een Korg MS-20 ofzo, maar ja, daar heb ik geen geld voor. Het is ook allemaal meer voor de fun, ik kan wel gelijk zo'n MC-909 kopen met alles er op en eraan. En dan op een knop drukken dat er dan gelijk een compleet nummer verschijnt, maar dat vind ik toch vrij suf, maak liever ALLES zelf. tenminste dat wil ik gaan proberen.

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
ik kan wel gelijk zo'n MC-909 kopen met alles er op en eraan. En dan op een knop drukken dat er dan gelijk een compleet nummer verschijnt, maar dat vind ik toch vrij suf, maak liever ALLES zelf. tenminste dat wil ik gaan proberen.

ik wil je niet aanraden een MC909 te kopen hoor, maar dit argument vind ik een beetje wankel.
alleen omdat alle geluiden uit 1 bakkie komen betekent niet dat je de geluiden niet zelf kan maken.
hoeveel verschillende geluiden heeft een 606 nou helemaal?

Nieuwe setup?

Nieuwe setup?

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik wil je niet aanraden een MC909 te kopen hoor, maar dit argument vind ik een beetje wankel.
alleen omdat alle geluiden uit 1 bakkie komen betekent niet dat je de geluiden niet zelf kan maken.
hoeveel verschillende geluiden heeft een 606 nou helemaal?

Helemaal mee eens. In het verleden heb ik vaak alleen maar work stations gebruikt waar alles in zat. En nu heb ik de beschikking over bijv. de Roland EG101 (met de MC303 en 505 erin) en een Roland JV1000, allebei apparaten waarmee je eigenlijk verder niets nodig hebt en zeker niet suf klinken, ligt eraan hoe je het apparaat gebruikt.:erm:

Misschien helemaal niet wat je zoekt, maar heb je ooit wel eens naar software studio gekeken?
Niet dat ik het je aan wil praten of zo maar in die categorie is ook vet veel mogelijk en ligt er maar net aan wat je er allemaal mee wil doen voor dat geld wat je te besteden hebt. (dat je er tenminste een keer over nagedacht hebt zeg maar)

Back