Nieuwe Setup?

Origineel geplaatst door fuse
Misschien helemaal niet wat je zoekt, maar heb je ooit wel eens naar software studio gekeken?
Niet dat ik het je aan wil praten of zo

ik wel.
kijk eens naar een software studio.
software studio's rule!!

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik wil je niet aanraden een MC909 te kopen hoor, maar dit argument vind ik een beetje wankel.
alleen omdat alle geluiden uit 1 bakkie komen betekent niet dat je de geluiden niet zelf kan maken.
hoeveel verschillende geluiden heeft een 606 nou helemaal?

Zo bedoel ik het ook allemaal weer niet, zal maar geen voorbeelden meer noemen voortaan, maar zo'n alles in een bak is niks voor mij.

Fuse
Misschien helemaal niet wat je zoekt, maar heb je ooit wel eens naar software studio gekeken?
Niet dat ik het je aan wil praten of zo maar in die categorie is ook vet veel mogelijk en ligt er maar net aan wat je er allemaal mee wil doen voor dat geld wat je te besteden hebt. (dat je er tenminste een keer over nagedacht hebt zeg maar)

Ik ben niet zo'n computer man, heel de tijd kloten met zo'n pijltje van je muis, t nadeel van software is, dat je bij de meeste software duidelijk de stapjes hoort als je bijvoorbeeld aan een filter draaid. Draai liever aan knoppen:D

Hihi,

Die stappen hoor je ook wel bij hardware hoor. Virtueel analoog dan.

Maar aanschaffen blijft altijd moeilijk. Ook al heb je al meer dan genoeg ;)

Over mixers gesproken, iedereen heeft het altijd over MAckie en Spirit, maar merken zoals Inkel, LEM, Studiomaster.
Is de kwaliteit van deze mixers zoveel minder??? (Occasion Categorie +/- 400 euro).

Over mixers gesproken, iedereen heeft het altijd over MAckie en Spirit, maar merken zoals Inkel, LEM, Studiomaster.Is de kwaliteit van deze mixers zoveel minder??? (Occasion Categorie +/- 400 euro).

Helaas wel je moet naar dingen zoals signaal ruisverhouding kijken en dan hebben de laatste 3 echt het nakijken op bijv mackie.
Inkel is in mijn ogen ook alleen maar een merk voor hele kleine budgetmixertjes die in de jaren 80 gebruikt werden door drive in shows e.d.
Leuk voor op een schoolfeessie maar niet in de studio:)

Een Alesis MMt-8 en een Akai S01, is dat geen leuke sampler combinatie voor een beginneling als ik.?
Deze spullen zie ik tegenwoordig aangeboden voor lage bedragen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door faab
Helaas wel je moet naar dingen zoals signaal ruisverhouding kijken en dan hebben de laatste 3 echt het nakijken op bijv mackie.
Inkel is in mijn ogen ook alleen maar een merk voor hele kleine budgetmixertjes die in de jaren 80 gebruikt werden door drive in shows e.d.
Leuk voor op een schoolfeessie maar niet in de studio:)

Dan lijkt mij een Spirit SX voorlopig de beste keuze

De Spirit is inderdaad een volle warme mixer, het is moeilijk om dingen echt hard en schel te laten klinken. Als je met analoog spul gaat spelen dan versterkt dit denk ik de karakteristiek ook wel van het geluid.

om even terug te komen over dat software

Reason 2.0/2.5 zijn leuke en heel uitgebreidde pakketten waarmee je een hoop kan

ik werk er zelf ook mee en ik kan weinig slechts over melden

www.propellerheads.se

Back