nieuw probeersel in FLstudio

Ik zou wel eens willen weten hoe je dat kunt horen of het met FL is gemaakt.
Er zit namelijk een string in uit mijn JP8080 en een geluidje uit de mopho die analoog is.
Of is het soms alles wat uit de mixer van FL komt?
De enige samples die ik gebruik zijn de standaard samples van de beat en HH.
Samples ben ik eigenlijk helemaal niet van maar ik heb helaas geen analoge drumbak.
Maar ik wilde van jullie weten of de track wat is of niet voor een amateur.
Ik wil namelijk zoveel mogelijk kritiek van jullie om wat te leren.

Ik zou wel eens willen weten hoe je dat kunt horen of het met FL is gemaakt.
Om deze reden:
De enige samples die ik gebruik zijn de standaard samples van de beat en HH.
Dat is natuurlijk heel herkenbaar.
Samples ben ik eigenlijk helemaal niet van maar ik heb helaas geen analoge drumbak.
Waarom dan voor de standaard samples kiezen?

Laat je voor de rest niets wijsmaken, de JP8080 en Mopho opgenomen in FL klinkt juist hetzelfde als in eender welke andere DAW. (tenzij je de standaard limiter aan laat staan)

klinkt als standaard trance voor mij.. melodieen passen mooi bij elkaar..
Het is alleen niet spannend.. maar das een kwestie van smaak..

En voor de rest maakt het me niet uit in welke pakket het is gemaakt.. Ik heb geen verstand van FL verder, ik luister alleen of het goed in elkaar zit qua melodie en arrangement en wat dat betreft voldoet het..

Ojaa?

Ojaa?

Vreemd genoeg kan een goed getrainde oor vrijwel altijd horen of iets is gemaakt met FL. Het kost erg veel moeite om het niet FL te laten klinken.

Dat is deels waar,
Maar dat komt meer door de bij geleverde plugins en de standaart sampler filters
zoals de 3xOsc met zo wat geen modulatie mogelijk heden behalve dan de Amplitude modulatie van osc 3

De standaart sampler heeft een filter sectie met 8 filters
waarvan de Hp bijv al het geluid kleurt ookal staat de Cutoff op 0, toch snoept hij dan wat laag weg (ongeveer tot 100 hz)
De fast lp, veranderd niks aan het geluid indien de cutoff 100% open is en de Resonance dicht, verander je deze naar Lowpass dan verlies je aanvankelijk al wat hoog
doe je daar de cuttoff op 95% open en de resonatie op 15% dan klinkt je sample als gewoonlijk maar dan met wat meer hoog er in

Aangezien deze standaart filters in verschillende dingen zijn gebouwt krijg je al snel dat fruityloops geluid

Of de wel erg herkenbare Ts404, wat opzich een van de betere synths is in fruity
Voor de Geschiedenis liefhebbers de Ts404 deed zijn intreden in Fruitloops 3 - Ts404 editie

De standaart Synths zoals de 3xOsc of de Ts404 en SimSynth Live
hebben een erg herkenbare klank
De fx even eens zo, een fruity flanger of phaser klinkt gewoon als fruity

Nu anno 2013 met versie 11 opkomst zijn ze bij fruity nog steeds op de zelfde weg kwa in the box stuff, gooi daarbij op de standaart openings template(die dus een limter op het geheel zet met een boost van 5db)

Met name de plugin Soundgoodizer 4 typen Loudness shizzel en 1 mix/boost knopje
deze is goed in het geluid volume omhoog te krikken maar voegt tevens veel Kleur toe

En als laats de FL-parametic eq 2, jeetje als je een eq zoekt die phase verschil levert
en kleur toevoegt moet je die hebben, het beste kan je de HQ knop uitzetten en dan vertraagt deze je fx kanaal niet

Om even terug te komen op de filters, bij de komst van de pluing Sitrus(die trouwens een van de beste softsynths is van Fruity) hebben ze een aantal nieuwe filters gebouwt
Met namen zoals een Vanilla hipass/lowpass, chocolate lowpass, mango filter
deze hebben allemaal verschillde instell mogelijk heden
en tevens een type instellin voor de filter cuttoff/resonatie vibe
zoals bij de vanilla lowpass een lp1,lp2,lp3,alternate1,alternate2

wederom zijn deze filters hergbruikt in verschillende synths/effecten(zoals bij de fruity delay bank)

Dus de oplossing om iets Niet als fruity te laten klinken is dus niet zo moelijk
Gerbuik geen bij geleverde synths en fx, gebruik voor je samples geen interne filters om het hoog de dempen of het laag af te kappen maar gooi deze in een fx kanaal en een niet fruity equalizer

Trouwens ik gebruik Fruitloops al vanaf versie 2, ik gebruik zelf een sonic-core dsp systeem met al een hele zooi aan kanaal instellingen(heb ongeveer 10 stereo asio kanalen) waarbij ik fruity zijn master op 1 asio spoor heb, een tweede master op 2
en de overige 8 voor drums en effecten, bij de fruity mixer kan je de kanalen doorstuuren naar je eigen asio kanalen

Om deze reden:

Dat is natuurlijk heel herkenbaar.

Waarom dan voor de standaard samples kiezen?

Nou omdat ik eigenlijk geen andere samples heb dus moet ik het hier maar even mee doen.
Het zou mogelijk zijn om wat te samplen van de mopho maar ik ben al blij dat ik soms tijd heb om wat muziek te maken.
Ik zou ook kunnen kiezen om mijn ipad met de electribe te gebruiken maar ik vind dat ook niet echt mooi klinken.

Nou omdat ik eigenlijk geen andere samples heb dus moet ik het hier maar even mee doen.
Het zou mogelijk zijn om wat te samplen van de mopho maar ik ben al blij dat ik soms tijd heb om wat muziek te maken.
Ik zou ook kunnen kiezen om mijn ipad met de electribe te gebruiken maar ik vind dat ook niet echt mooi klinken.
Je hebt toch internet?
http://warbeats.com/community/forums/aft/57
http://bedroomproducersblog.com/201...hootout-5-the-best-free-drum-machine-samples/
http://waveshaper.org/
http://www.wavealchemy.co.uk/free-samples

etc. etc. etc.

Back