speaker/electronica xpert?

ttdom

Stamgast
hoi..hebben n klein podium in r'dam..
tweeter van de jbl jrx125 deed t niet meer.. diafragma vervangen..nog geen geluid..
crossover bekeken en dit gele ding ziet er niet zo puik meer uit.

enig idee of dat kan veroorzaken dat er geen signaal meer naar de tweeter gaat?

enige kans dat als ik dat gele ding vervang, dat alles weer werkt?

tnx..
het is de bedoeling dat er weer een hoop electronische muziek gedraaid kan worden (deze opmerking over relevantie op synthforum:)
20130214_152259.jpg

Dat gele ding is een condensator. Maar zo te zien is de oorzaak iets wat daar onder zit. Hoog vermogen weerstand of spoel. Kan ik niet zien. Ik denk dat die condensator alleen maar wat geblakerd is.
Maar een filter fikt er niet zomaar uit. Meestal door gelijkspanning uit een amp. Kzoe dus eerst de amp maar eens checken.

een spoel ja.. gekke is dat die spoel er ok uitziet..voor my althans..
fik zit er meer naast?

20130214_152308.jpg

Heb je ook losse rommel in de behuizing gevonden?

zoals ik het zie lijkt het alsof er op de print iets heeft gezeten wat er nu niet meer zit.........
misschien een elco?

Cheers
JAn

Door de andere speaker even open te maken kan je misschien wel zien hoe het eruit hoort te zien, en of er inderdaad onderdelen weg zijn.
Neem anders contact op met JBL misschien dat zij een compleet printje kunnen leveren, of meer ervaringen hebben met dit voorval

tnx allemaal..kga t na het weekend even beter bekijken en vergelijken;)

10 watt weerstand. Gewoon bij de electronicaboer te koop, ff de waarde checken van het filter dat nog wel goed is.
Maar dit duidt toch echt op dikke oversturing. Voed uw DJs op. Rode lampjes zijn niet goed :-)

rest nog de vraag of er iets structureels met de amp is,
aangezien we de speakers vaak omwisselen en ze dus niet altijd op hetzelfde kanaal zitten,

ga ik er vanuit/hoop ik dat het geen strucutreel probleem is, en dat vervangen van de crossover ons weer een tijdje herrie laat maken.

we hebben nogal vaak knetterharde bands ed..

Back