Probleem met latency AMT8 Emagic

19vierentachtig

Ouwe rot
Poepols,

Ik heb een probleem waar ik niet helemaal uitkom.
Ik heb last van latency met mn Emagic AMT8.

Bijv. met exerne monosynths.

Als ik een (audio) kanaal aanmaak voor de synth)
+ een matchend midi kanaal om te spelen.

ik speel wat noten in, zet deze quantitize neer.
dan heb ik latency...gooi ik er latency compensation in (in Cubase)...speelt ie strak.
echter..TAPE ik het audio kanaal...staat het (weer) niet strak.

suggesties iemand ? Ik word er een beetje knars van..

En zonder quantise? Gewoon retestrak inspelen met de metronoom?

Ja dat zal vast gaan , maar daar heb ik verder weinig aan.
Ik wil uiteraard graag dat ik ook gewoon kan intekenen en dat het dan gewoon loopt.

midi loopt dus wel strak, maar als je het opneemt niet. Dat lijkt me dan dat je de "Adjust for Record Latency" oid (goed) moet instellen. Blijft wel gezeik overigens, waar ik last van had is dat die waardes elke keer anders waren met een reboot. Kut pcs :)

Ik bedoel dat je zonder quantise geen latency zou hebben de oorzaak dus idaarin moet liggen.
Gewoon goed spelen ;-)

@nomore
- De midi loopt strak doordat ik daar latency compensation op toe pas ja.
maar met die settings neemt de audio weer niet goed op...

RTFM?

Uitgaande van dat midi strak loopt, je neemt iets op, dan heb je 'delay' (of in sommige gevallen zelfs een negatieve delay). Je gaat naar de audio track, kijkt hoeveel samples de delay precies is (inzoomen en aflezen).
Je vult deze waarde in bij 'audio record latency" (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten).

En dan zou audio gelijk moeten lopen met midi.

Ok, thanks voor de tip.
Ik heb de manual al zo vaak doorgespit, daar kan ik het antwoord dus gewoon niet vinden.

Ik zal eens gaan zoeken op het net naar het "inzoomen en aflezen" van de audio. Ook dit snap ik totaal niet wat je ermee bedoeld.

iig hartelijk dank voor je antwoord!!!!

Ok, thanks voor de tip.
Ik heb de manual al zo vaak doorgespit, daar kan ik het antwoord dus gewoon niet vinden.

Ik zal eens gaan zoeken op het net naar het "inzoomen en aflezen" van de audio. Ook dit snap ik totaal niet wat je ermee bedoeld.

iig hartelijk dank voor je antwoord!!!!

geen probleem, ik weet hoe irritant dit kan zijn ;)

Met inzoemen bedoel ik, je opent de audio track, en als een delay in de audio hoorbaar is, dan is dat zeker ook zichtbaar op de audiotrack. Je kunt dan inzoemen en zien hoeveel hij afwijkt van waar hij hoort te staan (t.o.v. de midi note).
Dat is dan exact de 'delay' die gecompenseerd moet worden.

Je moet zowel audio as midi latency tunen
Eerst de audio en daarna de midi, als beide goed staan moet alles op tijd lopen

Back