Dag iedereen,
Dit weekend druk gewerkt aan een nieuw nummer.
Deze is nog zeker niet af maar ik ben opzoek naar tips, wat beter kan en wat goed is dus..
Aangezien ik al heel dit weekend hieraan bezig ben denk ik dat ik de fouten niet meer hoor.
Heeft er iemand ook tips om van de chorus naar de break te gaan?
Reverb op mijn lead wordt snel te veel. Alhoewel ik weet dat dat trucje wel werkt..
Mijn tweede (onafgewerkte
) track die ik post en op de vorige had ik commentaar gekregen ivm het te "digitaal" klinken, nu heb ik veel meer gebruik gemaakt van distortion, saturation, compressie, tape saturation enz.. In de hoop dat deze minder digitaal klinkt.
Verder 707, 808, SH101, Roland 100System , Juno 60, 606 samples en vst's gebruikt
Vanaf 2min zou mijn break er moeten inkomen maar die trekt op niets dus ik heb deze eruit gelaten dus dan effe doorspoelen naar 2min 30
(Synth effecten maken om spanning op te bouwen vind ik echt nog lastig, gewoon white noise filter sweep klinkt dan weer niet..)
Dus kortom ik zou graag wat ideeën, tips van jullie krijgen om er nog eens tegen aan te kunnen vliegen.
Ps aan de moderator: ik weet niet echt of dit eigenlijk wel de goede plaats is om dit te posten
Dit weekend druk gewerkt aan een nieuw nummer.
Deze is nog zeker niet af maar ik ben opzoek naar tips, wat beter kan en wat goed is dus..
Aangezien ik al heel dit weekend hieraan bezig ben denk ik dat ik de fouten niet meer hoor.
Heeft er iemand ook tips om van de chorus naar de break te gaan?
Reverb op mijn lead wordt snel te veel. Alhoewel ik weet dat dat trucje wel werkt..
Mijn tweede (onafgewerkte
) track die ik post en op de vorige had ik commentaar gekregen ivm het te "digitaal" klinken, nu heb ik veel meer gebruik gemaakt van distortion, saturation, compressie, tape saturation enz.. In de hoop dat deze minder digitaal klinkt.Verder 707, 808, SH101, Roland 100System , Juno 60, 606 samples en vst's gebruikt
Vanaf 2min zou mijn break er moeten inkomen maar die trekt op niets dus ik heb deze eruit gelaten dus dan effe doorspoelen naar 2min 30
(Synth effecten maken om spanning op te bouwen vind ik echt nog lastig, gewoon white noise filter sweep klinkt dan weer niet..)
Dus kortom ik zou graag wat ideeën, tips van jullie krijgen om er nog eens tegen aan te kunnen vliegen.

Ps aan de moderator: ik weet niet echt of dit eigenlijk wel de goede plaats is om dit te posten
Attachments
Laatst gewijzigd:

En opmerkingen zijn ook meer dan welkom