Superwave : Gratis JP8000?

Re: flamewars uitlokken is niet gaaf

Re: flamewars uitlokken is niet gaaf

Origineel geplaatst door farlukar
Maarre bij mij doettie ook gek
Het lijkt of er op osc2 een soort arpeggiator zit, als je steeds dezelfde noot opnieuw triggert speelt-ie een melodietje
Zie ik nou wat over het hoofd of mankeert 't ding echt wat? :confused:

is dit niet toevallig de delay die je hoort? Als je die uitzet is het waarschijnlijk weg.

oeps, nu hoor ik het ook, als je er ff flink op los ramt gaat tie rare noten spelen.

Ik vind hem wel erg netjes, zowel qua uiterlijk als features. Zulke synths worden de nekslag van de VA VSTi's....

bij het verhaaltje staat trouwens dat het gewoon een synthedit creatie is

Ik mis alleen de appregiator, verder zit er wel een leuke sound in.
Om nu te zeggen dat je een echte JP-8000 niet meer hoft te kopen, nee...

Arie

hmm ligt het niet aan jullie cubase(zal vast wel als er problemen zijn komt het door kjoebees:)) onder logic draait ie prima heb hem ff getest als enige min punt vindt ik egenlijk dat ie toch wel het tophoog mist. en das jammer want verder klinkt ie echt heel netjes(zeker voor een synthedit iets, maar de laatste tijd komen daar wel meer mooie dingen uit)

leuk ding

Ik draai Cubase SX en idd bij mij heeft ie ook wat last van kuren :confused:
Qua klank vind ik hem lekker (is niet te zeggen van andere Synthedit Synths) en de Interface is toppie!!
Wat me verder opviel is het CPU gebruik dat is bij mij verassend laag! Dat is iets wat ik ook niet gewend ben van Synthedit!

Maar verder :okdan:

Het cpu gebruik ligt juist relatief hoog. Maar toch, hij is leuk.

Klinkt best leuk! Toch vind ik 'm niet echt stabiel. Vooral in het begin had ik last van ghostende noten (ineens 1 octaaf hoger/lager). Ineens stopte dat gedrag. Heel erg wazig.

Origineel geplaatst door Niels
Het cpu gebruik ligt juist relatief hoog. Maar toch, hij is leuk.

Nou ik draai alles (NI Kontakt,Absynth,Reaktor,FM7 en Tassman enz.enz.) op een P4 2 Gigahertz PC en bij mij komt ie bij de zware patches nog niet boven de 10% in SX normaal zit ik bij een Synthedit synth tussen de 15 en 40 %.

Maar desalniettemin een leuk synthje!

nu nog een steengoeie freeware sequencer/vsti host vinden en muziek maken kost quasie helemaal niets meer :D

ziet er leuk dingetje uit... kga me er binnekort eens op loslaten :)

lekkere geluiden altijd bruikbaar, maar waarom moet die nou zo nodig met 2 mono filters werken
tis mooie dat de oscillators zijn gespreid
maar de filters ook, nu moet je steeds 2 filterstegelijk gaan bewerken :bekdicht:

Origineel geplaatst door endonyx
lekkere geluiden altijd bruikbaar, maar waarom moet die nou zo nodig met 2 mono filters werken
maar de filters ook, nu moet je steeds 2 filterstegelijk gaan bewerken :bekdicht:

yep een link functie zo wel handig geweest zijn

Dat is omdat er nog geen enkele slimmerik op het idee is gekomen een stereo-filter-module voor synthedit te schrijven. Misschien zal ik het zelf eens moeten doen als ik tijd heb...
Normaal gezien wordt het stereo-beeld pas bepaald na het filter-stadium...

damn wat een mooie tijden.....je kan nu gewoon als arme student/jongere de ene na de andere moddervette *gratis* softsynth downloaden en muziek gaan maken........ wat nou krantenwijk! ;)

Origineel geplaatst door oli303
Dat is omdat er nog geen enkele slimmerik op het idee is gekomen een stereo-filter-module voor synthedit te schrijven. Misschien zal ik het zelf eens moeten doen als ik tijd heb...
Normaal gezien wordt het stereo-beeld pas bepaald na het filter-stadium...

ja ik kan dit omzijlen met de midi out pluginvan fruity loops (is een plugin met 8 keer 6 draaiknoppen en schuiven eigenlijk bedoelt voor hardware synths, maar je kan er ook je softsynths aankoppelen met het goede midi kanaal en de cc instelling van de knopjes) nou is dat laatste het probleem ik weet de cc codes niet voor die 2 knopjes van de filter dan zou ik met die midi out plugin beide filters tegelijk aan kunnen sturen.........

dussuuh iemand de midi cc chart toevallig van deze plug?!?!

ja ik kan dit omzijlen met de midi out pluginvan fruity loops (is een plugin met 8 keer 6 draaiknoppen en schuiven eigenlijk bedoelt voor hardware synths, maar je kan er ook je softsynths aankoppelen met het goede midi kanaal en de cc instelling van de knopjes) nou is dat laatste het probleem ik weet de cc codes niet voor die 2 knopjes van de filter dan zou ik met die midi out plugin beide filters tegelijk aan kunnen sturen.........

ahum..volgens mij praten jullie wat langs elkaar heen :D

nou neej we vinden het beide lastig om met 2 mono filters te moeten werken en hij heeft de oplossing om een stereofilter te ontwerpen en ik om ze buiten de plugin te koppelen ;)

de vernieuwde versie 1.3 is uit (16/7/03) :D
met:
"MIDI Controller list now supplied in zip file"

cool ding...... bij mij doet ie af en toe alleen een zelfbedachte appragiator na, maar ff op stop drukken en dan doet ie t weer! deze geluiden kreeg ik nooit echt uit andere softsynts, thanx

Back