Superwave : Gratis JP8000?

ik heb em gisteren es ff snel beluisterd, klinkt ERG goed....of ie nou wel of niet als een jp8000 klinkt zal me verder worst wezen, als vince clarke en kornuiten deze bak vroeger voor nop hadden kunnen krijgen hadden ze em gelijk ingezet voor een paar vette synth-classics....zeker weten...erg bruikbaar..... ben de laatste tijd erg onder de indruk van de gratis softsynths die er op het net rondzwerven, dingen als drumatic (beter dan waldorf attack vinnik), invader, deze plugin, carbon, polyiblit etc.

Olaf

Origineel geplaatst door Kevin
Nou ik draai alles (NI Kontakt,Absynth,Reaktor,FM7 en Tassman enz.enz.) op een P4 2 Gigahertz PC en bij mij komt ie bij de zware patches nog niet boven de 10% in SX normaal zit ik bij een Synthedit synth tussen de 15 en 40 %.

Maar desalniettemin een leuk synthje!

de vernieuwde synthedit heeft de module enzo aangepast dat ze idd minder cpu verbruiken. wat het ook is, er zijn wat synthedit mensen die dus dingen maken maar eigenlijk dingen er dubbelop in zetten zoals vca's bijvoorbeeld. dat neemt alleen maar cpu op :)

voor de rest. kan ik dit ding nu wel of niet goed vergelijken met een JP8080? Vind dit stukje software behoorlijk vet klinken al is het zeker niet mijn stijl (alhoewel ik kan hem wel gebruiken denk ik.). JP8080 beetje onderschat door mij hehe. Je kan er dus aardig wat meer mee als alleen maar trance noise uit halen.

Origineel geplaatst door Slipperman
de vernieuwde synthedit heeft de module enzo aangepast dat ze idd minder cpu verbruiken. wat het ook is, er zijn wat synthedit mensen die dus dingen maken maar eigenlijk dingen er dubbelop in zetten zoals vca's bijvoorbeeld. dat neemt alleen maar cpu op :)

voor de rest. kan ik dit ding nu wel of niet goed vergelijken met een JP8080? Vind dit stukje software behoorlijk vet klinken al is het zeker niet mijn stijl (alhoewel ik kan hem wel gebruiken denk ik.). JP8080 beetje onderschat door mij hehe. Je kan er dus aardig wat meer mee als alleen maar trance noise uit halen.

ja joehoe..je kan met tomaten, deeg en kaas ook wel meer dan alleen maar een pizza maken..tis maar net wat je er zelf mee doet ;)

hijs ondertussen geupdate naar versie 1.4 en heeft onderhanden de midi cc automation aanwijzingstabel erbij zitten en nog belangrijker een switch om beide filters te kopelen!!!

:okdan:

Dit wilde ik jullie niet onthouden: Ik kreeg een mail terug:

Thank you for your positive comments regarding SuperWave P8. I will gladly pass
your comments onto my brother Chris who programmed the SuperWave. We have
recently received hundreds of similar emails, and it is really good to know
that our work is appreciated. With regard to our future works, we have several
low-cost commercial works in the pipeline, and you can help me a little here if
you wish. We are shortly to release our first commercial work, the SuperWave
Pro 12. I am interested to know your opinion as to what you would consider a
good price-point. We don't want to chase away young enthusiastic (and not so
wealthy) amateur musicians, or professionals alike, and I therefore would be
very interested to know what you consider to be fair price in your opinion. I
have detailed a very brief specification of the new synth below.

Incidentally, we will also be offering a synthesizer with a similar
specification to SuperWave P12, however this model benefits from Moog type
filters, and a completely different set of presets. This synthesizer will be
named the SuperMoog P12 and will be released in October of this year.

Again, thank you for your comments, and I look forward to hearing from you in
the near future.

Warmest regards

Eddie Gill
SuperWave

SuperWaveT Pro - 12 (available 22 August 2003)

Basic Specification:

12 note polyphonic operation
14 x oscillators (configured into 2 banks x 7 oscillators)
Independent waveform selection for each individual oscillator
On/Off control for each individual oscillator
Volume control for each individual oscillator
Fine-tune control for each individual oscillator
Semi-tune control for each individual oscillator (+/- 24 semitones)
Individual output for each oscillator bank (if desired)
Keyboard splits: the individual oscillator banks can be assigned to a
programmable keyboard split (low key - high key)
2 x Filters
Filters may be synchronised globally
Individual parameters may also be synchronised (e.g. Attack parameter on Filter
1 may be synchronised to the Attack parameter on Filter 2, etc.)
2 x LFO
A substantially greater number of routing options are incorporated over those
of the SuperWave P8
Arpeggiator
Chorus
Delay
Reverb
5 band Parametric EQ : Low - Low Mid - Mid - Mid High - High
Midi CC control (with learn capability)
Improved CPU efficiency
128 high-quality presets
Additional preset banks to be made available for a small fee

SuperMoogT P-12

This product is similar in specification to the SuperWaveT Pro-12, but having
Moog type filters, together with an entire new range of presets. SuperMoogT
will be available from 1 October 2003.

Dat belooft.

Take care

EF

Ja das inderdaad wel interessant. Een Superwave8 met moog achtige filters ben ik wel benieuwd naar. De filters die nu op de Superwave8 zitten vind ik niet zo heel byzonder.

Ik mis wel dingen zoals oscillator sync en FM.

sinds wanneer kan je geld vragen voor syntheditplugins :confused:

nou stel dat het een goed product is zou ik zeggen iets van 30 a 40 €
dat is betaalbaar vind ik

ik gaat hem ff testen. heb een jp8080 gehad. wil wel eens zien of ie daar gelijk aan is. iig mag je geen gegeven paard in de bek kijken. toffe post! :D

Yup,

persoonlijk dacht ik ook aan een 40-50 Euros voor de S12.
Mijn OREN zeggen mij dat de sounds van deze Vsti erg goed zijn, ongeacht de specificaties, de engine etc...

Per slot van rekening vind ik ook dat iemands inzet en werk moet betaald worden.

Als je de mail gelezen hebt zul je ook deze lijn niet gemist hebben: "low-cost commercial works" De ontwikkelaar weet ook wel dat hij geen Steinberg of Native instruments prijzen kan vragen. En dat software en hardware niet op dezelfde markt vertoeven.

Mochten er nog mensen zijn die opmerkingen hebben, en/of prijs adviezen, ben ik graag bereid deze mee op te nemen in mijn antwoordmail.

Het is wel aan te raden dat je deze Vsti wel UITGEBREID uitprobeert ALVORENS kritiek/commentaar te geven.

Vergeet ook niet dat de commerciële uitgave een verbeterd en volledig product zal zijn, met lagere CPU verbruik en meer features.

De mening van een invloedrijk Forum als deze kan wel degelijk een rol spelen in de ontwikkeling en prijzen van software instrumenten.

Uiteindelijk zijn wij toch degenen die zij de "users"noemen, en aan wie zij hun producten gaan verkopen.

:)

Take care

EF

Heb net me JP8000 verkocht,voor een zeer goede prijs,na hem zon aantal maand in huis te hebben gehad. Was toch niet echt mijn ding.

Maar goed de softwareversie ga ik zeker wel proberen!:okdan:

Origineel geplaatst door endonyx
sinds wanneer kan je geld vragen voor syntheditplugins :confused:

nou stel dat het een goed product is zou ik zeggen iets van 30 a 40 €
dat is betaalbaar vind ik

ehh??? wat heeft geld vragen nu met synthedit te maken? mag native instruments bv ook steeds minder geld vragen naar mate ze meer code libraries gebruiken die ze in de loop der tijd ontwikkeld hebben? mag je nog wel geld vragen voor een VA synth waarvan je veel DSP-algo's uit boeken hebt gehaald? etc.etc.... beetje rare redenatie vinnik....mensen schijnen te vergeten dat je in de recente versies van SE echt wel behoorlijk diep kan gaan, je *hoeft* niet perse de standaard osc's en filters te gebruiken....

Olaf

Origineel geplaatst door EternalFall

Mijn OREN zeggen mij dat de sounds van deze Vsti erg goed zijn, ongeacht de specificaties, de engine etc...

same here.....wat mij betreft kan ie echt wel meedoen met bv een pentagon ofzo, het klinkt echt best wel heel goed....je moet gewoon ff door dat synthedit naampje heenluisteren.....

Olaf

ik heb die vsti ook al serieus getest en vind hem idd zeer lekker klinken...
Hoeveel de prijs wordt hangt af van het totale product,moeilijk in te schatten als je hem niet kan testen...

voor een echt super product 40-50 euro
voor een wat betere versie van de gratis versie zou ik op een 25-30 euro mikken... voor dat geld gaan de meeste mensen zelf niet op zoek naar een warez versie...

Alsook zou ik hem aanraden om zoveel mogelijk vette patches er bij te leveren (zoals bij Albino). Dit geeft voor veel mensen toch de doorslag, mag de synth nog superprogrameerbaar zijn... heel veel gebruikers werken toch enkel met patches.Mischien een beta versie van het pro prodcut gratis ronddelen aan gerenomeerde muziekmakers/patchmakers... ofzo...

Ik heb deze plugin een week of 2 en vind hem wel goed klinken. Ik zou er geen 100 euro voor betalen of zo. Grotere bedragen heb ik alleen over voor native instrument plug-ins want deze vind ik qualitatief er toch wel uit springen.

ff de berichten lezen joh !!!

het zou gaan over een fel verbeterde versie ,...

tiens, hebben ze ondertussen die SuperWaveT Pro - 12 gereleased want ik vind er nergens info over terug op het internet?!..

Is het trouwens de enige softsynth die een "supersaw" zoals de JP800 heeft?

Ik heb die free versie inmiddels ook geprobeerd. Best een leuk ding. Minpuntje vind ik de enorme hoeveelheid FX op de presets en in de hogere regionen klinkt ie volgens mij niet helemaal clean.

ik heb deze softsynth ook sinds een maandje ofzo, en t is een erg lekker ding! mooi voor strings, plucks en natuurlijk die supersaw leads8)

Back