Eerste schreden op het soulful pad [Feedback gevraagd]

Ik vinnum lekker zo. 1e deel gitaar beetje hard. Mag van mij ook wel beetje distortion op.
Sax ook nog iets te hard. Geen problemen met de rhodes wisselingen, lekker wel eigenlijk. Smaak denk ik. Vrouwsmensch eruit en laten inzingen :-).. welcome to our house erg slap en dat supergirls say is wat dissonant.

Hey Dr.

Dat ik het een lekkere track vind wist je al ;) zeker de tweede versie was beter met die kick die meer punch had.. drums en gitaartje ook lekker.
Die variatie (toonwisseling) was ff wennen maar wel lekker jazzy.
Qua stijl is het toch ook wel weer een beetje een mix van jazz en funk met een soulsausje.. en natuurlijk hoor ik ook weer Dr. B loungestijl erin terug :)

Maar eh.. da's balen man dat CB moeilijk doet.. Kun je zien wat er ingeladen wordt als het mis gaat behalve een track.'k heb ook een keer zoiets gehad. Er was een of andere plug corrupt geworden en die heb ik toen uit mijn VST| folder gesloopt.. kreeg ik wel een melding dat die plug er niet was.. maar whatever.. had mijn project wel gered... hoop dat je toch nog wat kan redden.
Zoek anders is of je nog een previous "bak" bestand kunt vinden..

Ik vinnum lekker zo. 1e deel gitaar beetje hard. Mag van mij ook wel beetje distortion op.
Sax ook nog iets te hard. Geen problemen met de rhodes wisselingen, lekker wel eigenlijk. Smaak denk ik. Vrouwsmensch eruit en laten inzingen :-).. welcome to our house erg slap en dat supergirls say is wat dissonant.

Als ik alsnog bij mijn bestand kan komen, ga ik dan toch maar iets aan dat mensch doen. Als 3 of meer luisteraars het zeggen, zal er toch wel iets van kloppen ;). kan ik in dat geval ook gelijk de sax en guitaar meepikken... Dank nogmaals voor het luisteren en je commentaar.

Hey Dr.

Dat ik het een lekkere track vind wist je al ;) zeker de tweede versie was beter met die kick die meer punch had.. drums en gitaartje ook lekker.
Die variatie (toonwisseling) was ff wennen maar wel lekker jazzy.
Qua stijl is het toch ook wel weer een beetje een mix van jazz en funk met een soulsausje.. en natuurlijk hoor ik ook weer Dr. B loungestijl erin terug :)

Maar eh.. da's balen man dat CB moeilijk doet.. Kun je zien wat er ingeladen wordt als het mis gaat behalve een track.'k heb ook een keer zoiets gehad. Er was een of andere plug corrupt geworden en die heb ik toen uit mijn VST| folder gesloopt.. kreeg ik wel een melding dat die plug er niet was.. maar whatever.. had mijn project wel gered... hoop dat je toch nog wat kan redden.
Zoek anders is of je nog een previous "bak" bestand kunt vinden..

Die variatie heb ik er toch weer uitgehaald :). Dat ging niet helemaal goed... Grappig dat je zegt dat je er iets van mij in herkent. Zo ver was ik zelf namelijk nog niet.

Ik heb de bak files geprobeerd, geen resultaat. Ik heb de betreffende sample uit de media bay verwijderd, geen resultaat. Ik heb de sample uit de bron verwijderd, geen resultaat...

Schijnt echt schering en inslag te zijn met Cubase en crashes (P van Kerckhoven heeft Cubase vorige week ook al richting eeuwige jachtvelden gewezen)

Plat Amsterdams (Bargoens) :) (wachten gaat dat je die sample verwijderd) :D

Lekker hoor!
Balen dat je file niet meer open wil! :(

Mocht het je alsnog lukken:
Ik vind de breakbeat die er op 2:18 inkomt niet lekker vallen. Net teveel ernaast.
Die roll vind ik ook niet echt passen in de track.

En een echte zangeres zou natuurlijk helemaal vet zijn, maar ik snap dat je op dit punt de samples er in houdt.

Schijnt echt schering en inslag te zijn met Cubase en crashes (P van Kerckhoven heeft Cubase vorige week ook al richting eeuwige jachtvelden gewezen)

Plat Amsterdams (Bargoens) :) (wachten gaat dat je die sample verwijderd) :D
crack niet goed? :D Met elicenser nergens last van?

crack niet goed? :D Met elicenser nergens last van?

Raapsels..... euh, ik draai met een officiële Live 8 hier en Patrick waar ik het over had (oa bekend van het Ruffneck label :okdan: ) heeft/had gewoon een hele echte officiële versie draaien.
Hoor van meerdere producers dat Cubase niet stabiel is en er steeds uitklapt.
Geloof dat "Faab" (Rob Fabrie) ook overgestapt was van Cubase naar een andere DAW ivm stabiliteitsproblemen......

Hmmm ok, op Apple of PC? Iedere config is natuurlijk anders, maar ik heb al 2 jaar of zo sinds C6 en Win7 geen protection faults of wat dan ook meer gehad. Kan natuurlijk zijn dat ze net een plugin of driver gebruikte die niet lekker samenging. Maar meestal komen dit soort problemen door te veel zooi op een systeem of een vage plugin. Ik had toen m'n powercore nog aan m'n systeem hing, rgelmatig BSOD's de oudere versies van Virus controll waren ook niet echt stabiel, Glitch is ook zo'n fijne plugin die de boel flink op de kop kan zetten. Zo zal iederen wel een nemesis in een daw hebben zitten.
De kunst is om daar gewoon afscheid van te nemen en iets over te houden dat werkt

ik vind deep / soulful house echt geweldig!

zitten wat cliché dingetjes in je track maar hele fijne eerste poging :-)

:mega:

-C-

oké misschien compleet vreemd antwoord:

met word documenten kun je ze soms recoveren door ze als word 95 documenten te openen.

Kan dit ook met cubase, dat je je project backupt voor de veiligheid en je hem als cubase 4 project opent ofzo?
wellicht dat deze truuk werkt?

-C-

Lekker hoor!
Balen dat je file niet meer open wil! :(

Mocht het je alsnog lukken:
Ik vind de breakbeat die er op 2:18 inkomt niet lekker vallen. Net teveel ernaast.
Die roll vind ik ook niet echt passen in de track.

En een echte zangeres zou natuurlijk helemaal vet zijn, maar ik snap dat je op dit punt de samples er in houdt.

Thanks Pad! Die breakbeat had inderdaad iets beter getimed kunnen worden, maar aan de andere kant geeft het ook wel iets "lossigs" aan de track waar ik normaal altijd wordt afgerekend op de cleane sound. En die zangeres, tja, die heb ik op de plank liggen. Maar het wachten is op tijd en een goede microfoon.

Hmmm ok, op Apple of PC? Iedere config is natuurlijk anders, maar ik heb al 2 jaar of zo sinds C6 en Win7 geen protection faults of wat dan ook meer gehad. Kan natuurlijk zijn dat ze net een plugin of driver gebruikte die niet lekker samenging. Maar meestal komen dit soort problemen door te veel zooi op een systeem of een vage plugin. Ik had toen m'n powercore nog aan m'n systeem hing, rgelmatig BSOD's de oudere versies van Virus controll waren ook niet echt stabiel, Glitch is ook zo'n fijne plugin die de boel flink op de kop kan zetten. Zo zal iederen wel een nemesis in een daw hebben zitten.
De kunst is om daar gewoon afscheid van te nemen en iets over te houden dat werkt

Bij mij lijkt het niet om de beschreven sample te gaan, maar om de stutter plugin (die ik in de track helemaal niet heb gebruikt maar wel in een effect spoor heb gezet :D). En dat spoor haal je er zonder Cubase niet zomaar even uit...

oké misschien compleet vreemd antwoord:

met word documenten kun je ze soms recoveren door ze als word 95 documenten te openen.

Kan dit ook met cubase, dat je je project backupt voor de veiligheid en je hem als cubase 4 project opent ofzo?
wellicht dat deze truuk werkt?

-C-

Interessante optie. Ga ik morgen eens testen. Vandaag geen zin :).

Bij mij staan deze twee streams vaak aan:

wellicht fijne inspiratie?

't is dat ik niet kan zingen anders zou ik met veel plezier ook de soulful kant uit gaan.

-C-

Ok, tip v/d meester:

verwijder de stuuer plugin uit je VSTplugins dir
- laadt een willekeurig project dat wél laadt
- laadt nu het project dat niet werkt, Cubase gaat vragen of je je project alleen wilt laden, of ook wilt activeren, kies alleen laden
save hem daarna onder andere naam, prolbeem opgelsot

Bij mij lijkt het niet om de beschreven sample te gaan, maar om de stutter plugin (die ik in de track helemaal niet heb gebruikt maar wel in een effect spoor heb gezet :D). En dat spoor haal je er zonder Cubase niet zomaar even uit...

Ok, tip v/d meester:

verwijder de stuuer plugin uit je VSTplugins dir
- laadt een willekeurig project dat wél laadt
- laadt nu het project dat niet werkt, Cubase gaat vragen of je je project alleen wilt laden, of ook wilt activeren, kies alleen laden
save hem daarna onder andere naam, prolbeem opgelsot

Master, let me obey you :halleluja

EDIT: Helaas... Ook deze oplossing werkt voor mij niet. Dan moet het bijna wel in iets anders zitten lijkt het...

Back