midibox seq4 lite

manvsmachine heeft er een zover ik weet.

De site is inderdaad niet enorm overzichtelijk, wel een behulpzame community op het forum en soms op de wiki handige informatie die niet op de site staat.

ik ben niet echt een software man... het gaat bij mij (vooral) al mis bij software installatie. nu heb ik de LPCXpresso software na een bak stress op mn pc gekregen maar nu zegt de uCApps website dat ik nog iets moet activeren... maar wat en waar???
"Once the IDE has been installed, another registration has to be done to enable the LPC-Link interface - ready!"

Dan moet ik nog iets op dat dingetje zetten met een usb kabel voordat ik m doormidden snijd en op de core board plak.... eh.. tja

laat mij maar gewoon lekker solderen :)

After the LPCxpresso IDE has been opened, create a new "FreeRTOS project" for LPC1700 controllers.
This project is only used as a dummy to enable the flash programmer - you don't need to change something in the code template, it won't run under MIOS32 anyhow!
(You will transfer a precompiled binary into the flash)

en dan moet ik t een naam geven... maar maakt t dan nog uit welke naam?

ow en nu kom ik op een ander punt...

Hadden ze niet eerst even kunnen zeggen dat ik dat EERST moest downloaden voordat ik de stappen die erboven werden beschreven ging doen... pfffffffff

Click on the "Browse" button and search for the project.bin binary of the MBHP_CORE_LPC1769 directory which comes with the MIOS32 Bootloader application. Note that you've to explicitely change the file search mask to "*.bin", since this isn't done by default (-> project.bin file not displayed)

Ok dit is gelukt! voor mij het zwaarste onderdeel is gelukkig achter de rug (hoop ik)

Om de software van NXP te kunnen gebruiken, moet je de boel registeren op de NXP website. Daar slaan de 2 registraties op.

En ja je moet hem aan je pc hangen. Want je moet een bootloader erop zetten. Daarna kan je er van alles opzetten via de USB of MIDI op het LPC17 moederbordje.

Edit: Als ik naar stap 1 kijk, zie ik toch echt staan This can be done with the freely available LPCXpresso IDE which can be downloaded from the Code Red Technologies webpage.

bij het doorsnijden van de LPCXpresso bord heb ik volgens het bordje vernietigd :( de snede was niet diep genoeg en bij het doormiddenbreken splijtte een hoekje van de printplaat precies op een punt waar er een miniscuul kleine doorvoor van de bovenkant naar de onderkant zit.

Tot nu toe nog nooit een project gehad dat mij zoveel frustratie heeft opgeleverd!

EDIT heb mn soldeerbout weer uit gezet en t project beland waarschijnlijk weer voor lange tijd in de kast :(

Uhm, ja dat is niet zo mooi ;{

Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zou volgende keer toch even goed lezen. Je had je deze ellende kunnen besparen, want het is niet noodzakelijk om het boardje door te snijden: The next step is optional!!! and only recommended for experienced DIYers.

ja dat had ik gelezen en ben ook wel een experienced diyer... met normale analoge electronica.... heb al jaren circuitbending gedaan en bouw mn eigen modules voor mn modular. maar software is voor mij echt een hel. dan wordt t echt zwart voor mn ogen en kan ik geen woorden meer van elkaar gescheiden houden. en nadat ik dus die hel doorgekomen ben had ik gewoon alles aan de kant moeten leggen en later weer op moeten pakken. nu moet t dus weer overnieuw :(
wordt een duur en zuur sequencertje zo

ha ja maar niet als t micro smd is en zelfs met een vrij sterke loep ik niet kan beoordelen of ie rond de doorvoer nog contact maakt... maar goed ik soldeer het LPCXpresso bord niet vast op de core bord zodat ik als ik m niet aan t werk krijg makkelijk kan vervangen.

bij het doorsnijden van de LPCXpresso bord heb ik volgens het bordje vernietigd :( de snede was niet diep genoeg en bij het doormiddenbreken splijtte een hoekje van de printplaat precies op een punt waar er een miniscuul kleine doorvoor van de bovenkant naar de onderkant zit.

Tot nu toe nog nooit een project gehad dat mij zoveel frustratie heeft opgeleverd!

EDIT heb mn soldeerbout weer uit gezet en t project beland waarschijnlijk weer voor lange tijd in de kast :(

Ik heb de print dan ook gewoon intact gelaten. Verder is het programmeren helemaal niet zo moeilijk als je letterlijk doet wat er staat. Die sequencer werkt eigenlijk bijna meteen. mits je een bepaald jumpertje niet vergeet zoals ik.

En zo duur is een LPCexpresso nu ook weer niet in verhouding tot de rest.

Back