Mja ik vind het wel een lekker trackje met goed gekozen soundjes. Zou wel iets meer variatie in de drop mogen hebben vind ik. Maar verder ligt het best lekker in t gehoor.
Kritiekpuntjes:
- De lead op 04:30 valt alleen volledig uit de mix, Veels te hard en droog/dichtbij voor mijn gevoel. teveel rotzooi in de achtergrond waardoor dit soundje wat gruizig klinkt ten op zichte van wat verder een vrij schone sound is.
Ik heb dit hele deel er uit gehaald. Weliswaar wat rigoureus, maar wellicht dat het net te veel contrasteerde met de rest. En het was ook misschien wat te geforceerd 'iets anders doen'.
- 5:06 noise klinkt alsof ik naar een copy protected track zit te luisten
*sloop*
En als we extrakritisch moeten luisteren naar de groove shizzle dan zal ik nog even mijn miereneuk modus aanzetten omdat u het zo vrindelijk vraagt. Niet zeikerig bedoeld. Ik heb extrakritisch geluisterd omdat je er om vroeg en ik hoop dat je er wat aan hebt.
Extrakritisch is altijd fijn, daar leer ik tenminste wat van!
Je opent met een bassline die door een dubbele nooit impliceert dat daar het begin van de loop ligt. De swing zit ongeveer op de 3e tel en herhaalt zich elke 4 tellen. De rest van je sounds lijken zich echter in cycli van 8 of 16 tellen te ontwikkelen. Je zou kunnen overwegen om de tweede maat in je bassline ergens een nootje op te schuiven zodat dat ook een cyclus van 8 wordt en je groove daarmee wat 'langer' wordt en minder hakt t.o.v. de rest.
Ik heb wat geprobeerd met de bas, maar daar kwam weinig zinnigs uit. Nu vind ik de bas zoals hij is wel lekker hypnotiserend.
Ik zoek als luisteraar altijd naar een 'referentiepunt' om te bepalen waar ik zit in een track en waar de balans ligt in de groove. Ook als de kick er niet is of een tijdje verdwijnt. De fingersnap.clap+reverb op de 5e tel rond de eerste minuut impliceert dat daar dus ook de 5e tel van je loop ligt. Ik kan me vergissen maar op 1.16 lijkt het plotseling het soundje geworden waarmee de 1e tel gemarkeerd wordt. Daarmee verandert ook je groove. Niks mis mee maar dat zou je gevoel kunnen verklaren.
Ik snap hier eerlijk gezegd niet precies welk geluidje je bedoelt. Tenminste, de geluidjes die op 1 minuut in komen veranderen niet qua timing. Maakt verder niet uit. Na nog een paar keer luisteren vind ik het deel voor de break sowieso okee.
Hier en daar zou ik voor een andere delay tijd kiezen omdat die een beetje tegen de 4/4 instrijkt lijkt t. Volgens mij zit je veel met 3/4es of korter /ongetimed te dreinen in deze track

Aan de andere kant klinkt dat ook wel weer leuk dus misschien moet je dat gewoon lekker zo laten.
Die rare delay tijden vind ik juist wel lekker inderdaad.
Nog meer gewauwel over grooves:
De pad heeft kwa groove een 'omslagpunt' dat niet synchroon loopt met je bassline.
Ik had ook al het idee dat het misschien in de pad zat, al begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld met dat omslagpunt.
Ik vind hem wel lekker zeuren, maar misschien werkt hij toch niet zoals ik wil dat hij werkt.
Na wikken en wegen toch besloten hem er in te laten zitten.
De 'teuwdeuwdeuw" op elke zevende tel heeft wederom een slapdelay die een beetje indruist tegen de rest van je groove.
Ik heb de delay tijd ervan wat langer gezet. Dat geeft net wat meer rust.
En als laaste 6:10 ga je 'out of nowhere' over naar een rustigere sound. voelt nog niet echt als een outro.
Ik heb er nu wat aanpassingen in gedaan, maar de structuur binnen een track is niet echt mijn sterkste kant.
Hell yeah!
Ik zou er niet te veel aan prutsen want het is leuke track verder. Maar ik snap wat je bedoelt met die groove. Die bassline lijkt af en toe een soort eigen leven te leiden tov de rest.
Er is behoorlijk wat veranderd en ik ben er nog niet uit of hij nu veel beter is geworden of niet. Ik ga hem de komende tijd gewoon zo nu en dan eens luisteren en horen wat anderen er van vinden.
Sowieso ga ik op een later moment nog wat risers e.d. toevoegen om de contouren van de track iets duidelijker te maken.
In ieder geval heel erg bedankt voor de tijd die je er in gestoken hebt!
Nieuwe versie:
https://soundcloud.com/padl/caldefp-v1-8