Weer iets op soundcloud gegooit

Ptaurus bedoelt waarschijnlijk dat hij een beetje vreemd op kijkt van aardappelboeren die proberen te praten als een "bad ass nigga from da BronX" al dat "street" is een nep attitude in NL, en volkomen onnodig. praat toch eens gewoon nederlands joh.... Mag ik dát zeggen? Ja dát mag ik ook zeggen :D zo lang je ouders kinderbijslag hebben ontvangen kan je gewoon normaal ABN praten

Raphie , ik ben dan wel een Nederlander, ik ben geen Aardappel boer
Ik probeer niet te praten als een bad ass nigga, in tegenstelling zelfs.
Woorden zoals Dope-Chill-Vet zijn algemeen geaccepteerd behalve door dorpse mierenneukers die er niet tegen kunnen hoe kun boerenkool vervangen word door roti.

Over dat laatste stukje, Mijn ouders zijn half rijk, bijna kakkers.
Ik zelf heb een goede baan waar ik de hele dag ABN moet praten.
Zelfs daar vinden mensen zoals mijn baas het niet erg als ik af en toe het woord 'dope' gebruik. Het is geen nep-attitude in elk geval, het is gewoon voor mij zoals jij iets cool vind, vind ik iets dope.

Op de rest ga ik niet eens meer in aangezien gasten zoals dit het telkens weer verpesten op het SF.

Op de rest ga ik niet eens meer in aangezien gasten zoals dit het telkens weer verpesten op het SF.

Ik maak een terloopse opmerking met een nuancering erbij (smiley) en geef dus aan dat het niet serieus bedoelt is en blijk nu ineens dingen te verpesten....

Dat gaat natuurlijk wel wat ver.

Iedereen moet zelf weten wat voor woorden hij gebruikt, ik zal ze niet gebruiken, omdat ik bepaalde woorden niet vind passen bij mij. Het klinkt heel raar als ik ineens iets "vet" of "chill" vind. Zoals het ook raar klinkt als een 7-jarige ofzo zegt dat hij iets "infaam" vindt.

Op een forum als dit is het volstrekt normaal om dit soort mode woorden te gebruiken. Over 20 jaar lachen we er weer om. Net als we nu lachen als iemand iets "mieters" vindt (jaren 50). Ik zit ook op andere fora waar de gemiddelde leeftijd minimaal 40 is en daar kom je woorden als dope, chill en vet niet tegen Daar zou het weer heel raar zijn.

Kortom ik heb nooit de intentie gehad om iets te verpesten, maar dat had ik al laten weten in mijn eerst post door de smiley en ook in vervolg posts heb ik aangegeven het niet zo hoog op te nemen.

Ik zal nog eens een soort grapje maken. Ik moet ook geen grapjes maken...... Past ook niet bij mij :D

Paul

Kapot vette beats!

:)

Dit is bv 'slang' die de kids praten.. geen idee hoe dat hele 'kapot' in spreektaal is geslopen :-)
Dope, cool, vet, strak.. dat snap ik wel..

Maar 'kapot'?

'M'n radio is kapot'.... ja, op die manier gebruik het... :)

Ik vind het 2 leuke en fijn klinkende liedjes.

Zou (eventueel) wat stemsampletjes en/of een zangeresje er doorheen laten zingen. Maar wel een beetje dat triphop gevoel (a la Massive Attack) aanhouden en niet omvormen tot de zoveelste (neder)rapplaat. :)

:okdan:

@ptaurus, duidelijk, sorry ik ben slecht in het inschatten van sarcasme of grappen. irritante eigenschap van me ik weet het mijn excuses. Ik denk als je mij in het echt ontmoet hebt dat je er anders over denkt dat ik dope zeg, ik ben gewoon een rustige normale jongen alleen sommige woorden blijven gewoon hangen!

@Zoidsity thanks, ik heb zelf nooit massive attack geluisterd, ik zal er zo eens even naar gaan zoeken. Iemand hiervoor zei het ook al, een vocal. maar ik ben er nogsteeds niet uit wat voor, een richting die je me op kan sturen?

..maar ik ben er nogsteeds niet uit wat voor, een richting die je me op kan sturen?

Uhhm.. check het album 'Mezzanine' van Massive Attack :)

Ik vond deze best leuk klinken, inderdaad iets van Massive Attack/Moby achtige.

Ik weet niet of er vocals nodig zijn, maar een vrouw (zacht met lucht) zal niet misstaan. Succes!

Back