el cheapo sampler

als je het leuk vind om te bouwen zeker!!!

maar als je echt iets wilt dan kan je beter een Emu ESi 32 kopen voor 30 euro lijkt me en nog legio andere kleine samplertjes die er bestaan.

ik heb het over "el cheapo". niet over modulair type.

jep ik weet t heb ook een zoom st224 van 30,- en een yamaha us10 met dezelfde waarde... maar ik wil dingen bouwen voor mn modular en toen kwam ik deze tegen... met een minikleine aanpassing kun je samples triggeren met een gate/trigger signaal

wel jammer dat het bouwpakketje van de afbeelding vervangen is door een nieuwe zonder sample select mogelijkheden :(

als iemand weet waar die isd1420 chip los te koop is?! ik hoor t graag
waarom?
omdat de isd1400serie direct mogelijkheid heeft om 8 verschillende samples te nemen door een druk op de knop. als je deze schakelaars mee laat lopen met een 8step sequencer kun je on the fly granulaire synthese doen... is mijn idee

Laatst gewijzigd:
ja die kende ik al... maar wil een zo overzichtelijk mogelijk project die heel direct werkt... druk op de knop is record druk op andere knop is play... nou snap ik dat dat ook met een arduino kan maar ik kan niet programeren

http://postmodular.co.uk/addac-system/wav-player

" Arduino based module with ATMEGA328 IC and Wave Shield."

Of zouden ze er meerdere shields voor gebruiken?

Zelf heb ik wel eens zo'n cheape MP3 afspeelunit van dealextreme in een frontpanel geklust om te proberen, maar de vertraging is enorm.
Ik vraag me af of je bij zo'n ISD gebaseerde player wel real time samples kunt afspelen (zodat ze in de maat zijn), nou hoeft er natuurlijk geen mp3 conversie plaats te vinden, dus wie weet.

Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Edit:
Zit door de handleiding van die wave shield te kijken, lijkt er inderdaad niet op dat ie kan opnemen, hmmmm.

Edit2:
Wacht, die .WAV kan ook helemaal niet opnemen, is het dan nog wel een sampler/ wat je wil?
Zou wel mooi zijn als iemand zo'n DIY project maakt trouwens, geinig ding, maar lijkt me nog wel wat lastig om zoiets te programmeren.

Laatst gewijzigd:
ik ga mn bevindingen van t diy projectje van t velleman kitje hier posten zodra ik er wat mee gedaan heb...
maar eigenlijk zou ik dus iets willen maken rond de isd1420... maar die zijn er dus niet meer (iemand een idee voor een vervangende chip met dezelfde functies?)

Back