maw de muzikant bepaalt de stroming, niet een ander
mijn zienswijze: publiek bepaald en niet de muzikant. Binnen dat spectrum heb je een (klein) stukje "artistieke vrijheid" waar je je ding kan doen. Ga je teveel je ding doen, te abstract, kunnen heel veel mensen t niet meer volgen. Dan krijg je de volgende discussie voor wie maak je muziek voor "jezelf" of voor een ander, tja.....
Dat formule matige is een grappig begrip, alsof je 1+1 doet en een gegarandeerde iets hebt, ghelaas pindakaas was dat maar zo......formulematig als in de zin van proces/ project-matig zeer zeker.
Zelfde met dat "onderscheidende" wtf ga je opeens nieuwe muziek uitvinden ofzo ? get real alles is al een x gedaan. Je onderscheid je door je tutch.....iets klinkt altijd zoals...een heel typisch iets, iets wat het maakt dat het van jou hand komt.
In plaats van een exacte kopie van iets te maken zou ik gewoon meer mijn eigen ding doen
exacte kopie is onmogelijk. Je maakt muziek en gebruikt technieken van nu......je bent en hebt een eigen identiteit oftewel mens.....alleen daarom is een exacte kopie van iets maken onmogelijk. Een Prodigy is Prodigy omdat het van hun is, niet van jou niet van mij....wij kunnen dat onmogelijk exact kopiëren.
Klopt..
Dit is gewoon het verschil tussen:
1. als artiest muziek maken en je hart volgen..
of
2. commercieel denken: waarmee kan ik makkelijk scoren?
In categorie 1 zitten de artiesten met eigen stijl, waaronder trendsetters..
In categorie 2 zitten artiesten die meeliften op een populaire sound
Dikke bs wat je daar schrijft.
Elke artiest of je nu abstracte of populaire muziek maakt, denkt en wil commercieel denken, hoe graag men het ontkent, men wil immers dat je muziek door zo veel mogelijk mensen gedragen/ gevolgd/ leuk/ aantrekkelijk wordt bevonden.
Een artiest die populaire muziek maakt volgt net zo veel zijn hart als iemand die dat niet doet.
Makkelijk scoren bestaat niet. Een eigenstijl heb je ook binnen populaire muziek. Meeliften kan ook niet, 1 ieder heeft immers zijn (eigen) stempel.
Als eea zo makkelijk is als voorgesteld, dan hebben wij de perfecte samenwerking, geef mij maar de formule ik schiet alles voor, 90% voor jou 10% voor mij, kom maar op.
Wat ik me wel afvraag is waarom gebruik je twee keer dezelfde kick, process je hem dan anders of is het een op een dezelfde?
Luiheid ? vergt nogal wat tijd om een goeie kick te maken. Verder zag ik laatst dat er veel artiesten zijn die aan hergebruik van hun spul doen....vrij "normaal". Denk dat het te maken heeft met de snelheid waar je een track wilt afmaken, ga je er 1 dag voor uittrekken of 3 maanden ?
Waz, als je een stempel zou toekennen aan jullie muziek, wat is dan volgens jou hetgene wat je tracks onderscheidt v/d competitie?
Dat bepaal jij niet ik. Ik maak en zorg ervoor dat het aan een aantal voorwaarden voldoet
Komen wij gelijk weer on topic.....kick voldeed volgens mn broertje niet aan de huidige standaard