stereo out mix level verschil L/R

trouwens hebben de stereo kanalen ook mic inputs.. wat doet dit met de vocal ten opzichte van de mono kanalen of blijft het geluid/opname hetzelfde
?

Yeps.. :okdan: Wel de beperkte EQ natuurlijk maar via de stereo kanalen bied 't waarschijnlijk nog een ander interessant perspectief.. stukje uit de Venice F webpage
Stereo Input Stereo inputs have two mic and two line inputs each. Mic inputs feature separate gain for left and right inputs, and the same mic amp functions as the mono inputs. Both mic and line inputs can be used simultaneously, with the line inputs routed direct to masters, while the mic inputs route via the channel.

De mic wordt dan wel of links.. of rechts weergegeven aangezien je geen pan hebt voor de individuele kanalen op een stereo input maar er is wel een gescheiden gain..
Natuurlijk kun je em excluden op je de subgroup die je gaat opnemen.. en em als een los kanaal via firewire binnenhalen.
Ook heb je nog een mono subgroup om em naartoe te routen maar die is hier niet helemaal voor bedoeld denk ik.

Een leuke extra is dat je de stereo kanalen waar je de mic op hebt staan ook nog te routen zijn naar de master.. dan zou je die ook nog als een FX return kunnen gebruiken.
Hoe het e.e.a. geroute moet worden ben ik ook wel benieuwd naar maar volgens het gequote stukje hierboven behoort dit tot de opties.

Om je (mono) effecten links en rechts terug te horen zou je ook een splitter kunnen gebruiken zoals hieronder..
Maar hiervoor moet je wel de ruimte hebben natuurlijk..
Nog beter kijk je even in je FX processor of e.e.a. niet intern te routen valt.. :mega:
124860.jpg

thanks voor het meedenken! in dit geval is het de korg tapeecho, die is mono, ik dacht nog dat die dat wel zou pakken en gewoon links en rechts zou weergeven (net als bij vele tafels) maar nee.. dus jammerlijk.
denk dat ik ga kijken of er ook dergelijke kabels zijn, werk liever zo min mogelijk met opzetstukjes.

een firewire 400 naar 800 kabel was al nieteens meer te krijgen bij de mediamarkt (gaat eruit en wordt overgenomen door thunderbolt waar weer verloopjes voor zijn naar firewire zucht... )
morgen dus naar een computerzaak aangezien ik even een kabel had geleend dit weekend van een maat

Ehm.. nee... een tapeecho heeft geen interne routingopties die per menu in te stellen zijn :D

Bij de mediamarkt is de FW 800/400 volgens de website gewoon verkrijgbaar.. (??)

Mocht het niet lukken in de winkel morgen.. die webshops zijn altijd best snel met hun verzendingen..
Met deze kabel hieronder ben je voor nog geen 13,- euro inclusief verzending klaar ;)
http://www.allekabels.nl/na/0/1083623/firewire-kabel.html

Bij bax hebben ze evt de splitter in kabelversie..
http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/...ack-male-mono-1.50-meter/product-details.html

Nou, hoop voor je dat je er zo snel mogelijk mee aan de gang kan.. :)

Back