afmixen op een analoge tafel

klopt deze mixers zijn perfect als DAW frontend, samen met een SSL Alphalink en X-patch
voor wat ik nodig heb zijn deze mixers perfect, aangezien ik al mij outboard kwijt kan in het analoge domein

Maar hoe aux jij dan effecten door elkaar heen, dus feedback lussen maken?

Dat doe ik eigenlijk nooit?
ik gebruik m'n sends op de tafel op dit moment niet ik gebruik send return in cubase
wat bedoel je met feedback loop?

Er zijn hedentendage niet veel mensen meer die daadwerkelijk outboard effecten op aux sends gebruiken en weer terug laten komen op een kanaal (feedbackloop).
Ik kan niet zonder. Heeft natuurlijk met muziekstijl te maken. Ik kan mij voorstellen dat Raphie dat niet nodig heeft. Ik heb een aantal jaar geleden geprobeerd om alles mbt effecten in de DAW te doen. Maar ben daar snel weer van terug gekomen. Veel te veel gekut met controllers en instellen van automatisering. Daar ging de spontaniteit van handmatig mixen.

Er zijn hedentendage niet veel mensen meer die daadwerkelijk outboard effecten op aux sends gebruiken en weer terug laten komen op een kanaal (feedbackloop).
Ik kan niet zonder. Heeft natuurlijk met muziekstijl te maken. Ik kan mij voorstellen dat Raphie dat niet nodig heeft. Ik heb een aantal jaar geleden geprobeerd om alles mbt effecten in de DAW te doen. Maar ben daar snel weer van terug gekomen. Veel te veel gekut met controllers en instellen van automatisering. Daar ging de spontaniteit van handmatig mixen.

ik ken dat, zit je daar allemaal dingen in te tekenen met je muis.. ik heb een dp4 , korg stage echo, mixmaster en kultube premium, daar haal ik alles doorheen. ik gebruik wel de standaard ableton eq's als het moet maar alles wat goed klinkt klinkt al goed. best of both worlds prima maar ik heb niks met vst's of plugins eigenlijk. het feit is dat iedereen dat gebruikt en dat je dat hoort aan de sound ook, ik ben nog wat meer van de oude ambacht

Bijv percussie naar flanger, flanger naar delay, delay naar flanger.
Dat afstellen en de ruimte schiet open.....

wat ik trouwens merk als ik op mijn tafel links rechts pan de mix toch wat dichter klinkt dan als het uit ableton komt als ik een a/b vergelijking doe... is daar een verklaring voor eigenlijk?

wat ik trouwens merk als ik op mijn tafel links rechts pan de mix toch wat dichter klinkt dan als het uit ableton komt als ik een a/b vergelijking doe... is daar een verklaring voor eigenlijk?
Je bedoelt dat links en rechts pannen anders klinkt op je mixer dan als je hetzelfde doet in ableton?

gewoon mijn stereo master signaal uit ableton op 2 mono kanalen op mijn mixer gepanned l/r klinkt ineens een stuk minder open zeg maar, iets nauwer is de mix dan, weet niet precies hoe dat zit.

gewoon mijn stereo master signaal uit ableton op 2 mono kanalen op mijn mixer gepanned l/r klinkt ineens een stuk minder open zeg maar, iets nauwer is de mix dan, weet niet precies hoe dat zit.

Heb je getest met alle auxes dicht, want een mono effect zorgt voor 'vermenging' van je links en rechts.

Ik heb wel een master compressor op de main insert, ik denk dat het daar zit dat hij de mix wat samenperst en daardoor anders klinkt dan de stereo uit ableton zelf maar ook als ik de conpressor bypass en luister de opnames dan hoor ik wel een verschil, heb of gebruik dan verder geen fx via auxen als ik een ableton track opneem door de tafel

In een DAW staat dat echt keihard L-R op een mixer niet. Overigens is de Soundtracs die je hebt daar wel heel goed in.

Ik heb niet het idee dat het opener klinkt dan de mackie op l/r maar de eq is wel 10 keer beter

Toch hoor ik een soort van verschil als ik een track a/b vergelijk en op de mixer staan de mono kanalen dan 100% gepanned. Maar al die computermuziek klinkt zo open ofzo, haal je dat door een tafel of wat andere meuk dan klinkt het veel directer in je murf, ik ben het inmiddels wel gewend maar vroeg me meer af of er een verklaring voor is

Ja is waar dat is een goede verklaring of in elk geval al iets om rekening mee te houden als factor

Back