afmixen op een analoge tafel

Ik denk dat iedereen wel snapt dat er ADDA nodig is om analoog te summen. (toch, child of art?) Het besproken idee ging over een summer die alles in een is met diepgaande DAW integratie. Dat is in theorie gewoon mogelijk met alleen maar een usb aansluiting, en zoals gezegd, een paar extra analoge io voor rec en mon.

In mijn theorie zit de AD/DA conversie natuurlijk in de summing mixer.

Beetje offtopic sorry...maar

@Child of Art.

Mooi spul die NEVE, damn.....

wat zou de "budget" versie van zoiets kosten. ?

Ik haal nu sporen door een Roland PA-150 , en dat verschil is al zo inmens.
(let wel, losse sporen haal ik hier doorheen, niet een sum mix oid)

Ik zou ook dolgraag door een tafel heen gaan werken, maar heb niet het NEVE geld van de link.
Suggesties ?

Ik heb er ook (nog) niet de poen voor voor deze Neve, helaas.

Wat ik zelf met mijn eindmix doe is hem door mijn Focusrite MixMaster halen. Dan heb je eerst analoge, let wel analoge, multibandcompressie met een punch in de bass. Daarna door de Eq van de MixMaster en er zit ook een L/R spatial enhancer op waarmee je het stereo kan verbreden, of verkleinen.

Een goede analoge compressor dus. Die kan wonderen doen met je digitale eindmix.

Misschien een leuke suggestie deze:
https://www.helios-online.nl/shop/product/21-134/bc1-mkii

ik heb deze mixer gehad, was mij uiteindelijk te warm /sompig in het laag

Wat ik bedoel is meer het volgende.

Wanneer je in Cubase al je sporen mixt, heb je uiteindelijk nooit die analoge summing op je output die je wel hebt op een analoge tafel. Zelfs wanneer je elk (ik ga nu even alleen maar over audiosporen en een analoge mixer praten) audiospoor door een mixer stuurt en weer opneemt in Cubase krijg je natuurlijk de klank van de mixer in je audiospoor. Maar wanneer je die opgenomen audiosporen digitaal afmixt mis je gewoon analoge summing.

Er bestaan op de markt hele goede analoge summing mixers:

https://www.helios-online.nl/shop/product/25-203/8816-2

Zou het niet handig zijn als je al je Cubase audiosporen kan verbinden, via USB bijvoorbeeld, met deze summing mixer en dat je Cubase output in directe verbinding staat met de output van deze summing mixer. Dus dat deze summing mixer via alleen maar een USB kabel totale integratie heeft met al je audiosporen en je output in Cubase.

Zodoende heb je geen Converters, ADAT etc. nodig maar alleen een simpel USB kabeltje.

Alleen de oude A&H Saber en Saber plus tafels waren lekker. De GL enGS alweer een stuk minder.

Mijn voorkeur toch echt Soundtracs. Ik had een Megas Studio en was erg fijn. Zoek eigenlijk weer een Soundtracs maar dan IL of Solitaire voor een schappelijke prijs.

Geloof me, er is de afgelopen 20 jaar niks uitgevonden waardoor je nu opeens voor een paar duizend een nieuwe analoge tafel kunt kopen, die -net zo goed is- als een tafel die toen meer dan 20.000 kostte. Helaas.
Vergis je niet, de ghost is een budgettafel, de mackies zaten al op het randje (niet modulair etc).
Sterker nog, ik denk dat als je weinig budget hebt, en toch een nieuwe mengtafel wilt, je beter af bent met een digitale dan een analoge.

of wil je analoog, dan een x-desk en modulair functionaliteit uitbouwen of een Matrix en die zak geld in één keer uitgeven

Geloof me, er is de afgelopen 20 jaar niks uitgevonden waardoor je nu opeens voor een paar duizend een nieuwe analoge tafel kunt kopen, die -net zo goed is- als een tafel die toen meer dan 20.000 kostte. Helaas.
Vergis je niet, de ghost is een budgettafel, de mackies zaten al op het randje (niet modulair etc).
Sterker nog, ik denk dat als je weinig budget hebt, en toch een nieuwe mengtafel wilt, je beter af bent met een digitale dan een analoge.

Ik kan je hier wel bijtreden Tactic.
Misschien wat minder ruis tegenover vroeger maar onafgezien van dat...
Het warm water wordt keer op keer heruitgevonden.

Cheers,
Exo. :mega:

het is gewoon wel leuk om analoog te mixen.
en een soundtracs tafel doet het best aardig.
maar inderdaad, echt duur was ook echt goed soms

aangezien het een uit de hand gelopen hobby blijft moet je op het budget blijven letten.
in dit geval kom je op sommige spullen op Behringer, nu wisselen ze pauper met redelijk goed spul af is de ADA8000 goed te doen?

soundtracs, h&k, mackie allemaal toch wel beter en nog betaalbaar
ada8000 ken ik niet zo, denk dat een rme ff400 beter klnkt, of een 2dehands motu

aangezien het een uit de hand gelopen hobby blijft moet je op het budget blijven letten.
in dit geval kom je op sommige spullen op Behringer, nu wisselen ze pauper met redelijk goed spul af is de ADA8000 goed te doen?

Misschien wel het beste produkt van Behringer ooit de ADA8000. Ik heb ze gehad, twee zelfs, maar toch weer verkocht. Waar je op moet letten is dat je je signaal niet meerdere malen door de ADA8000 stuurt, dan krijg je te veel, in mijn oren akelige, vervorming. Daarom heb ik ze ook weggedaan en patch ik heel veel met kabels tussen verschillende apparaten. Haal je je signaal maar 1 keer door de ADA8000, dat is mijn advies, en dan is het een prima apparaat de ADA8000.

Denk het niet... Betere pre-amps (midas) en nieuwe AKM converters

Denk het niet... Betere pre-amps (midas) en nieuwe AKM converters

Ik heb het gelezen op de site, ik weet de prijs niet maar die moet dan toch hoger uitkomen dan de ADA8000 was? Ze claimen dit inderdaad, maar wordt dan de prijs?

Misschien wel het beste produkt van Behringer ooit de ADA8000. Ik heb ze gehad, twee zelfs, maar toch weer verkocht. Waar je op moet letten is dat je je signaal niet meerdere malen door de ADA8000 stuurt, dan krijg je te veel, in mijn oren akelige, vervorming. Daarom heb ik ze ook weggedaan en patch ik heel veel met kabels tussen verschillende apparaten. Haal je je signaal maar 1 keer door de ADA8000, dat is mijn advies, en dan is het een prima apparaat de ADA8000.

het worden voornamelijk plugins/softsynts die via een audio interface doorgestuurd worden naar aparte kanalen op m'n soundcraft.
dus kan relatief korte patchkabels pakken voor het doorsturen om het nog relatief zuiver te houden.

Kopen die ADA8000/ADA8200, op deze manier route je je signaal nog niet eens één keer door de ADA8000/ADA8200!

Er was zelfs nog iets met de ADA8000 wat betreft het verschil tussen de D/A conversie, wat jij dus doet (een digitaal signaal omzetten naar een analoog signaal), en de A/D conversie (wat jij dus niet doet wat betekent dat het signaal dus nog niet eens één keer door de ADA8000 gaat). Eén van de twee was werkelijk heel goed in 'Behringer termen', ik weet het niet meer precies maar ik hoop voor je dat het de D/A conversie is.

Onlangs heb ik me toch een megalomane tafel gekocht joh:

:D

Attachments

• Soundcraft200B.jpg
    Soundcraft200B.jpg
    54,8 KB · Bekeken: 73
Misschien zeg ik nu iets heel doms hoor maar kan je geen DAT recorder gebruiken voor AD/DA conversie???? is dat niet veel simpeler/goedkoper

Back