ambient/space/dub-techno track

Goed.
Maar hoor ik daar niet dat zoveelste in een dozijn?
Soms hoor ik toch veel plugings sounds die je kunt kopen kant en klaar en die dan velen gebruiken om hun inspiratie in hun muziek te mengen.Origineel is het niet maar hou wel van dit genre.

Dank voor de reacties allen! :)

Goed.
Maar hoor ik daar niet dat zoveelste in een dozijn?
Soms hoor ik toch veel plugings sounds die je kunt kopen kant en klaar en die dan velen gebruiken om hun inspiratie in hun muziek te mengen.Origineel is het niet maar hou wel van dit genre.

Snap wel wat je bedoeld. Het genre zelf is natuurlijk wat clichematig, tape-delays blijven tape-delays ;) ik volg op soundcloud zelf ook dubtechno dingen en dan denk ik dat zelf ook vaak. Maar verder geen gebruik gemaakt van kant en klare dingen oid.

Overigens was de intentie voor de track meer een lofi 'pole' achtige track. Begon op 90bpm en dit kwam eruit, hoera voor het oncontroleerbare creatieve proces zullen we maar zeggen hehe.

Luistert lekker weg, maar mis toch nog een soort top lijntje of zo, een meer melodisch element.
Had ik zelf ook dat idee, maar de mix was al vrij druk, en was al in de mixfase beland (eerste track waar ik echt 10 verschillende mixen voor heb gemaakt. Weer 1,5 gig aan HD ruimte weg hehe.) en dan is het lastig om afstand te nemen. Dus had de beste mix uitgekozen.

Even afstand nemen, nieuw projectje starten en na een tijdje beetje remixen werkt efficienter denk ik dan nu nog meer tijd erinsteken.

waarom gooit iedereen met de term ambient?
als er beats of ritmes in zitten is het al geen ambient

waarom gooit iedereen met de term ambient?
als er beats of ritmes in zitten is het al geen ambient

Het is ambient-techno, geen ambient pur sang. In feite wordt daar gewoon meer melodische minimale techno mee bedoeld, maar aangezien de term minimal techno wat besmet is gebruikt met dus ambient-techno.

dus gewone ambient heet voortaan ambient-ambient? :D

maar het is een lekker lounge nummertje want dat is deze stijl zo'n beetje :)

En zo moeilijk is dat ook niet, zat samplecd'tjes. Even loopjes inladen, klaar is kees. En eergelijk gezegd kwam jij ook zo op mij over, maargoed, je hebt jezelf genuanceerd dus ik geef je nog even het voordeel van de twijfel (for whats it worth hehe).

Maar als je dan wel zelf de creatieve ruimte gaat zoeken dan sta je er 'alleen' voor (ik bedoel je kunt het wel laten horen, maar het is toch wel 100% jouw ding). Zelf die keuze moeten maken is veeel lastiger, maar tegelijktijd is dat juist het artistieke proces, en dat geeft dan ook als het goed is weer de voldoening (en vaak frustratie :))

maar al die copycats die je dan weer kriijgt tja, de muziek kan dezelfde elementen bevatten tot 99% nageproduceerd, maar toch mist er dan iets, en da's dan de passie volgens mij.
Je hebt de lat hoog gelegd.

Als je dan zo kritisch bent, ben ik het met sinew1958 eens= n simpele herhaling van een herhaling oftewel copycat, met nadruk op simpel, niks nieuws, bijzonder ?

Jij geeft de voorzet, ik schiet m in.

Algemene teksten = inkoppertje, Da was makkelijk he!

Dit soort dingen doe ik trouwens ook, net iets anders hihi :o:

Eea neemt niet weg dat k respect heb voor wat je uit je vingers krijgt, heb geluisterd, goed gedaan :okdan:

Good luck with it

Peace out

vind de akkoordjes leuk, maar de sthhhhhhhssssss sthhhhssssss sample en de tototototototototo sample gaan erg snel vervelen omdat ze statisch zijn, deze zou ik afwisselen en ongv 75% minder gebruiken en dan random instarten dus niet iedere keer op 1, maar ook eens op 3/8ste of 3/4 waardoor het e.e.a. meer organisch wordt. Als dit geen samples maar patches zijn, dan zou ik ze meer moduleren en afwisselen

Je gaf aan dat er een aanleiding was? sterfgeval of verkering uit?

Algemene teksten = inkoppertje, Da was makkelijk he!

Dit soort dingen doe ik trouwens ook, net iets anders hihi :o:

Eea neemt niet weg dat k respect heb voor wat je uit je vingers krijgt, heb geluisterd, goed gedaan :okdan:

Good luck with it

Peace out

lol thx i guess. Maar wat ik eerder zei ging meer over doelbewuste copycat acties. Verder moeten we die discussie maar anders een keer met een biertje erbij doen ofzo. zo praten we een beetje langs elkaar heen hehe :)

En ja, relatieding, huwelijk (niet formeel maar praktisch wel| kaput. en owja, thx voor de inhoudelijk feedback, kan ik wat mee!

Ben hier al aan m'n elfde jaar bezig op dit forum,zie ik nu pas en nooit een eigen nummer gepost.
Wel met goede en minder goede kritiek volgens mij persoonlijk(hoe zijn de Beatles groot geworden?)geef ik me uit op de geposte nummers.
In die tien jaar heeft toch niemand hier iets van bekendheid verworven in de media of ik moet me vergissen.
Gaat tenslotte om dat we de prachtigste hobby kunnen uitoefenen die er bestaat muziek op synths.

Ik vind het een fijne track, zondermeer. In detail ben ik het met Raphie eens, beetje minder woesjes mag van mij wel. En die toto samples zijn op zich prima. Je kunt ook iets met de dealy ervan spelen, beetje wisselen naar 1/8 D en even op stop of zo. Maar die synth is echt prachtig. Mag ik vragen wat je daarvoor gebruikt hebt?

lol thx i guess. Maar wat ik eerder zei ging meer over doelbewuste copycat acties. Verder moeten we die discussie maar anders een keer met een biertje erbij doen ofzo. zo praten we een beetje langs elkaar heen hehe :)
niks mis met copycats, beter goed gejat dan slecht gemaakt idee zegmaar. Drink niet maar onder t genot van een drankje zeer zeker, gezellie :baco:

En ja, relatieding, huwelijk
altijd jammer dat soort dingen, sterkte idd

Back