Rock á la Mode

PabloDeMode

Spank!
Rock nummer met synths. Hoe? Massive synth ergens (believe or not) en gitaar amps en lots of processing!

De zanger was momenteel op vakantie... :D

https://soundcloud.com/pablodemode/rock-a-la-mode

Zeker een geslaagde track! Al zou een lekkere rauwe zangstem hier en daar niet misstaan, maakt het echt af, nu is het veel van hetzelfde. Het begint vet, en de bridge (of tussenstukje, ik weet niet of het echt een bridge is) vind ik ook fijn, maar daarna komt hetzelfde 'truukje' weer terug (ik doe het je niet na hoor)

Maar overall heel erg VET!

Zeker een geslaagde track! Al zou een lekkere rauwe zangstem hier en daar niet misstaan, maakt het echt af, nu is het veel van hetzelfde. Het begint vet, en de bridge (of tussenstukje, ik weet niet of het echt een bridge is) vind ik ook fijn, maar daarna komt hetzelfde 'truukje' weer terug (ik doe het je niet na hoor)

Maar overall heel erg VET!

Dank voor je feedback! Als de zanger in me terug is van de vakantie plaats ik een versie met vocals. Raw krijg ik nog steeds niet (creaking lukt me wel maar geen rattle/distortion nog :( ... grunt wel! hahah), zal een korte tekst verzinnen.

Ook aan gloomer bedankt voor je appreciation!

Ja zo'n rauwe stem moet je hebben, anders gaat het niet werken nee. Misschien je stem (alstie terug is van vakantie) door een distortion of overdrive/fuzz halen. Als je dat goed afstelt kan je er leuke dingen mee doen, maar of dat echt lekker klinkt hierin... Misschien een keer proberen?

Edit: Waarmee heb je dat distorted "gitaar" geluid gemaakt? (zag maar dat melodietje)

Ja zo'n rauwe stem moet je hebben, anders gaat het niet werken nee. Misschien je stem (alstie terug is van vakantie) door een distortion of overdrive/fuzz halen. Als je dat goed afstelt kan je er leuke dingen mee doen, maar of dat echt lekker klinkt hierin... Misschien een keer proberen?

Edit: Waarmee heb je dat distorted "gitaar" geluid gemaakt? (zag maar dat melodietje)

Met de massive synth en een ableton preset waar de amps al stonden (ook compression, etc), ik check het eens even en zal jou via PM de settings sturen. Dus zeg maar ik deed het spelenderwijs om te proberen hoe het klonk en ik vond het geluid best cool, vandaar. :)

Over zang: alle effecten kun je leren zonder dat de stem beschadig raakt. Er zijn mensen die al een rauwe stem hebben omdat het zo gegroeid is, maar als je dat niet hebt kun je leren, en moet je echt willen en durven. Ik volg nu een keer per kwartaal de Complete Vocal Technique methode (korte cursussen) en een stuk daarvan gaat over de effecten (breaks, growl, rattle, etc), maar om deze allemaal onder de knie te krijgen moet je goed weten hoe het werkt zonder dat je pijn voelt. In ieder geval, voor mij, een eye opener nadat ik voorheen veel zanglessen heb gehad zonder grote vorderingen. :)

Die ableton preset wil ik wel weten ja. Vind het ook een zeer geslaagd geluidje! Ik doe eigenlijk hetzelfde, maar dan met de amps van Line 6. Werkt ook goed, maar krijg het niet echt zo lekker als wat jij eruit krijgt. Misschien ligt het ook aan de synth die ik ervoor gebruik. Ik heb geen Massive, maar moet toch met een ander vst ook te doen zijn lijkt me. Ik ga nog wel ff pielen.

Ik ben het met je eens over de zang, je kan alle technieken leren, maar het moet je wel liggen denk ik. Als je er zelf al niet mee eens bent om zoiets te doen, maakt dat je jezelf pijnigt, om het maar even zo te zeggen. Wel gaaf trouwens dat door dat soort technieken dat je je eigen zangstem ook beter leert kennen. Ik kom op dit moment niet verder dan oe'tjes en aah'tjes binnen mijn eigen band...

Oké ik zal even doorzoeken. Bedoel je het geluid van de intro of van de "bridges" (of die na de eerste break/lead melodietje)?

Je hebt een punt, effecten moet je wel liggen (verschilt per persoon), anders doe je het niet goed en klinkt ook niet goed.

Ik zoek het even, check PM

Heb je nog geen Grunten gehad met zangles Paabs :D

Misschien kan je gewoon een verhaal vertellen ipv zingen (soort van tegenstrijdige eenheid)
verder leuk gedaan :) *dat dan weer wel :baco:

Heb je nog geen Grunten gehad met zangles Paabs :D

Misschien kan je gewoon een verhaal vertellen ipv zingen (soort van tegenstrijdige eenheid)
verder leuk gedaan :) *dat dan weer wel :baco:

Ik kan wel grunten, grappig is dat, techniek is niet zo moeilijk. Hmmm, misschien doe ik dat wel haha

@ krek, check pm

Sowieso qua stijl niet voor mijn tere oortjes, maar daar bovenop:
klinkt een beetje hol blikkerig / vissekom
de gitaar sampleloop, hangt er nog niet lekker in en de synth riedel eroverheen mag volgens mij ook wel 1/8ste naar voren of achteren, hij grooved niet en hangt er een beetje naast
verder gebeuert er behalve kanaaltje aan/uit niet echt bijster veel
ik hoor hier ook geen potentie in, sorry mijn mening.

Heb je een linkje, zie niks :(

Als je op mijn soundcloud pagina klikt (zie signature) kun je hem terugvinden.

@ Raphie: helaas als lerende producent en lichtgevorderd zanger is dit wat ik nog kan doen. Italo tracks en Depeche Mode achtige dingen kan ik nog wel, maar alsnog... Ik snap heel goed wat je bedoelt qua sounds/swing. Niet dat ik opeens van dit soort experimentjes als een nieuwe trend ga opzetten.

En da's prima toch, lekker noodlen met patches en samples, leer je alleen maar van, ik post mijn hersenspinsels ook zonder gene hoor. :)
maar we moeten wel kritisch blijven, daar leren we over en weer van.

En da's prima toch, lekker noodlen met patches en samples, leer je alleen maar van, ik post mijn hersenspinsels ook zonder gene hoor. :)
maar we moeten wel kritisch blijven, daar leren we over en weer van.

Dat vind ik helemaal niet erg, zo doe ik het ook. Het grappig is, zo'n nummer heb ik niet ingezongen en het is niet voor niets dat er geen zang hier kwam :D

Hey Pablo..

Zo zeg.. wat een geweld... RAW *D funkt wel lekker :mega:

Dat distortioned geluid uit het begin zou je ook later kunnen laten overnemen door een meer dedicated basgeluid.. nootjes ff kopieren.. of gewoon een baslijn eronder spelen. Dan wel wat laag uit die distortioned synth natuurlijk. Het klinkt nu als de drums erin komen een beetje rommelig in het laag qua mix.. als je je er een aparte bas onder zou gooien zou het allemaal al een stuk strakker gaan klinken denk ik..

Zang door een tube-emulatie zou qua sfeer in de mix ook wel kunnen werken.. beetje a-la telephone sound dan.. :mega:
Maar tot nu toe al te gek experimentje :halleluja

Ben mee eens, de drums komen niet goed uit de verf in het begin. Van de bas zou ik misschien weer kunnen checken, volgens mij heeft dit mee te maken met de combinatie van het geluid van de intro en de bas-gitaar.

Met al die tips zou ik iets beters kunnen doen met dit nummer... Ik zal over na denken en laat jullie weten, niet dat het opeens een perfect geluid krijg maar iets beter kan nog. :)

Lagge! :)

Dat hele 'wijde' stereo (en dan voornamelijk mid/laag) klinkt niet echt heel prettig hier over m'n 2.1 Logitech setje, maar ach..

Verder misschien een ideetje om (ooit) een keer het volgende vocal effectje erbij te plakken?
Wat harder praten/schreeuwen van de tekst en dan zo'n soort megafoon-effect erover? :P

Back