Rock á la Mode

Leuk nummer!
Ik kan wel grunten, grappig is dat, techniek is niet zo moeilijk. Hmmm, misschien doe ik dat wel haha

Maar grunten? Ik zou het niet doen... Het is misschien niet de moeilijkste techniek, maar wel moeilijk om het overtuigend te brengen. Ik heb ook al wat CVT'ers horen grunten, maar dat is toch niet te vergelijken met het echte werk (ik mag dat denk ik wel zeggen als ervaringsdeskundige/ex-grunter)... Het probleem is dat je dan ook tussen wal en schip valt; de mensen die niks met de zangstijl hebben vinden er weinig aan of hooguit eens grappig en de mensen die er vaak naar luisteren horen direct dat dit niet je ding is.

Dat gezegd is het natuurlijk wel interessant om er eens mee te experimenteren (ik ben eens benieuwd naar je grunt ;-)) , maar als ik het nummer hoor dan moest ik meteen aan Stabbing Westward denken. Wel wat ruigere zangstijl maar toch melodieus.

Bas zou ik idd ook naar kijken, het nummer vraagt meer om echte basgitaar.
Telefoon/megafoon effect op de zang is ook een idee, maar zou het zeker niet het hele nummer doen...

Lagge! :)

Dat hele 'wijde' stereo (en dan voornamelijk mid/laag) klinkt niet echt heel prettig hier over m'n 2.1 Logitech setje, maar ach..

Verder misschien een ideetje om (ooit) een keer het volgende vocal effectje erbij te plakken?
Wat harder praten/schreeuwen van de tekst en dan zo'n soort megafoon-effect erover? :P

Ik zit aan te denken, zal dit proberen...

Leuk nummer!

Maar grunten? Ik zou het niet doen... Het is misschien niet de moeilijkste techniek, maar wel moeilijk om het overtuigend te brengen. Ik heb ook al wat CVT'ers horen grunten, maar dat is toch niet te vergelijken met het echte werk (ik mag dat denk ik wel zeggen als ervaringsdeskundige/ex-grunter)... Het probleem is dat je dan ook tussen wal en schip valt; de mensen die niks met de zangstijl hebben vinden er weinig aan of hooguit eens grappig en de mensen die er vaak naar luisteren horen direct dat dit niet je ding is.

Dat gezegd is het natuurlijk wel interessant om er eens mee te experimenteren (ik ben eens benieuwd naar je grunt ;-)) , maar als ik het nummer hoor dan moest ik meteen aan Stabbing Westward denken. Wel wat ruigere zangstijl maar toch melodieus.

Bas zou ik idd ook naar kijken, het nummer vraagt meer om echte basgitaar.
Telefoon/megafoon effect op de zang is ook een idee, maar zou het zeker niet het hele nummer doen...

Voor een deel heb je gelijk in. Grunten moet overtuigend klinken, wat ik doe komt dus wel in de buurt maar het is een gevaarlijk hoek. En eerlijk gezegd past het grunten niet bij me, maar toen ik dat tijdens een sessie oefende voelde ik me heerlijk en het klonk redelijk goed (en zelf de uitspraak was goed te horen). Het enige, ik zou zelf niet zo zeer muziek in die stijl kopen... Raar... Ach ja...

Dat tweede is voor mij dus haalbaarder, ruige zang met melodie en niet over het hele nummer. Ik moet dus dit in het weekend reviseren, puntje per puntje met al de waardevolle tips. De megafoon denk ik dat de beste oplossing is op dit moment voor een eigen signature.

De bas, ok, ik kijk daar maar even, maar ook de drums denk ik dat deze met andere moet vervangen.

Mijn plan is (en omdat er toch vraag naar is): eerst zangpartijen verzinnen, als die werken, pas dan de met de rest werken... updates volgen dus! :okdan:

Back