Child of arT - Frozen

Zo dat is even met de tijdmachine een heel eindje terug! :-)

Hoe zit het met je recente inspiratie??
Daar ben ik best nieuwsgierig naar..

Komt eraan! Ben druk bezig met een nieuw album wat ik in zijn geheel zal posten binnenkort. Het wordt wel hardcore!

Soms zat ze een beetje in ademnood, blijft Madonna natuurlijk. Ze was heel koppig in het ademhalen als ze iets in moest zetten, dus was ik wel geforceerd om haar te laten ademhalen en dat dan te samplen. Ik heb dus samples van Madonna waar ze alleen maar inademd. Vrij uniek, toch?

Je bedoelt, je hebt een accapella van het net verkracht? Geloof niet dat madonna jou persoonlijk haar frozen accapella had gegeven? :D

Je bedoelt, je hebt een accapella van het net verkracht? Geloof niet dat madonna jou persoonlijk haar frozen accapella had gegeven? :D

Een ding is zeker, hier wordt ze niet warm van.

Als ik terugkijk en dan denk: "hoe zou ik het nummer nu aangepakt hebben?" Dan zou ik buiten meer afwisseling in de drums ook net iets meer inspirerende drums gebruikt hebben, drums maken 'from scratch' en geen samples bijvoorbeeld. En ik zou nu de hihats en cymbals veel meer swing geven, ze zijn me iets te sloom. Kort samengevat had de beat wat simpeler moeten zijn, net meer swing maar wel met dezelfde impact als dat ie nu heeft.

Niet gemeen bedoelt hoor, maar ben blij dat je het zelf ook inziet
Een sample loopje onder een accapella zetten is geen remix n'tuulk

Ja, dat heb ik eigenlijk ook. Ik ben intensief aan de slag gegaan met de accapella's en heb ook echt op de teksten gelet, eigen melodien toegevoegd en dan door de drums is het in eens geen remix meer.

eigen melodie? :D je speelt de zanglijn mee met een of ander flu(i)tblaasdingetje, da's toch geen eigen melodie?

het is een remix omdat die anders is als het origineel, maar daar is dan ook alles mee gezegd :D

Als je taalkundig kijkt, zou een remix ook kunnen zijn het opnieuw afmixen van alle kanalen van het origineel tot een nieuwe eindmix... toch?

"Re-" betekent eigenlijk gewoon "opnieuw".

Back