midi time clock

DRe

SSM spacestation
Een vraagje; bestaat er ook een clock die aan geeft in welke maat je zit in een nummer. Bijvoorbeeld voor maat 60 is een break en maat 100 is het einde . zoiets als je ziet in ee daw maar dan in het 40 bij 5 cm groot / lang.

Hoe heet dit?

Steinberg had zo iets dacht 'k maar k kan der ni direct opkomen
't was een rack unit groot met led display
Ik ken het ook enkel van google photo en ebay,,

deze mss ??
image088.jpg

Zo 468 pont , das best wel veel. Eens kijken of er ook een app bestaat. Ik heb weer eens een dure smaak :(

Tiens, in Logic kan je een mega grote counter op et scherm toveren !

Je wilt dus alleen de tijd/bars&measures op een display?verder geen functionaliteit? Maar niet op de PC? En ook niet te duur?
Wat is je budget? Denk ipad voeden met midiclock en een sequencer laten meelopen het goedkoopste is

Dit soort kastjes zijn MTC/SMTPE sync oplossingen en hebben NIKS van doen met midi clock, je zal dus gear moeten hebben die aan MTC kan syncen en midiclock of sync24 kan dat niet.

Dus..... Goed nadenken over wat je nou eigenlijk wil, budget bepalen, kijken of de hardware die je wilt aansturen het ondersteund en dan een keuze maken (of hersenspinsel laten varen)

Vrienden, dat lukt niet met Midi Clock.
Daarvoor werkt alleen Midi Time Code (MTC) wat iets heel anders is dan Midi Clock.
Midi Clock is niets meer dan een 'tik' die alleen relatief t.o.v. andere 'tikken' zinvol wordt. Je zou een track vanaf het begin moeten afspelen om een beeld te krijgen van het aantal afgespeelde maten. Verander je positie in de track en je weet met Midi Clock niet meer waar je bent.
Midi Time Code (vergelijkbaar met SMPTE Time Code) toont daartegen absolute data, en kan dus direct de precieze positie in een track tonen.

Maar goed; lekker knutselen - als het goedkoop moet. http://www.parallax.com/tabid/594/default.aspx

Of, als je geen zin hebt in moeilijk doen, gewoon op 'n Ipad / Iphone / Ipod. http://www.dyslexiasoft.com/

Laatst gewijzigd:
Dit soort kastjes zijn MTC/SMTPE sync oplossingen en hebben NIKS van doen met midi clock, je zal dus gear moeten hebben die aan MTC kan syncen en midiclock of sync24 kan dat niet.

Dus..... Goed nadenken over wat je nou eigenlijk wil, budget bepalen, kijken of de hardware die je wilt aansturen het ondersteund en dan een keuze maken (of hersenspinsel laten varen)

Vrienden, dat lukt niet met Midi Clock.
Daarvoor werkt alleen Midi Time Code (MTC) wat iets heel anders is dan Midi Clock.
Midi Clock is niets meer dan een 'tik' die alleen relatief t.o.v. andere 'tiks' zinvol wordt. Je zou een track vanaf het begin moeten afspelen om een beeld te krijgen van het aantal afgespeelde maten. Verander je positie in de track en je weet met Midi Clock niet meer waar je bent.
Midi Time Code (vergelijkbaar met SMPTE Time Code) toont daartegen absolute data, en kan dus direct de precieze positie in een track tonen.

Exactemento!

nooit over na gedacht dat het honderden euros zou zijn. Ik dacht dan kan je een beetje jammen en waar je zit in een maat in de track. Ik dacht aan 50 euro maar dat gaat niet goed komen dus.

universal studio time displays hebben deze en zijn +/- 468 pont. tot 5000 pont

http://outpostdistribution.com/cart/product_info.php/products_id/87

Okey, merci voor de correctie's over de 'SMP'

Ik zou aanraden om het met een extern flatscreen te doen
ook cubase heeft zo'n grote tijdlijn weergave,.

soit, ik doe dat gewoon op gevoel, te weten waar ik zit.

Ik neem het ook in één keer allemaal op, live door de mixers
Pas onlangs ben ik nog is terug in multi track recording aan't opnemen,

alé, tja, da's mijn manier, met oa nog steeds MED-SS op Amiga als Sequencer/Tracker.

Een vraagje; bestaat er ook een clock die aan geeft in welke maat je zit in een nummer. Bijvoorbeeld voor maat 60 is een break en maat 100 is het einde . zoiets als je ziet in ee daw maar dan in het 40 bij 5 cm groot / lang.

Hoe heet dit?

Idd gewoon display in je DAW op je monitor en dan lekker groot zetten. Kost nix extra.
Bij Cubase kun je bv ook nog kiezen of je je maten witl zien of tijdcode.....

idd er moet een goedkopere manier zijn, dit is dus niet hetgeen waar ik naar zoek. tot 50 euro wil ik best uitgeven voor een mooie clock met bars. maar ook niet meer, dan ga ik wat anders bedenken.

Dre wat voor apparatuur wil je precies syncen?

Midi clock ondersteund alleen start, stop, continue en clock.

En weet dus niks van bars beats ed...

Even oud topic nieuw leven inblazen :)

Ik wil (theoretisch) een multi-track tape unit syncen aan mijn DAW.

Ten eerste:
Is er eigenlijk nog verschil tussen SMPTE en FSK?

Daarnaast, mijn oude midi patchbay heeft ook een SMPTE gen. Moet ik dan de unit Midi Time Code voeren die de midi patchbay omzet naar SMPTE en dat dan opnemen op een beschikbaar spoor op de multi-track?

Back