sysex van computer naar TX-802

Nielus

Nieuwkomer
Zaterdag ga ik de TX-802 van forumlid BasicSystem uitproberen. Welke software kan ik gebruiken om sysex van de computer in TX-802 te zetten?

MidiQuest vind ik nogal duur, als het even niet hoeft... Heeft iemand succes gehad met de DXmanager van DX7.nl?

Als je al bestaande sysex bestanden heb die je in d e802 wil zetten kan dat ook met cubase, logic etc etc.
Gewoon het sysex bestand in een spoort zitten wat midi stuurt naar de 802.
802 op midi receive zetten.
En op play drukken van de DAW.

Als je al bestaande sysex bestanden heb die je in d e802 wil zetten kan dat ook met cubase, logic etc etc.
Gewoon het sysex bestand in een spoort zitten wat midi stuurt naar de 802.
802 op midi receive zetten.
En op play drukken van de DAW.

Zo simpel? :okdan:

Al wat DX7 II compatible is kan mogelijk ook lukken voor TX-802, anders is er SoundDover (als je hem nog vind).

Sounddiver heb ik ook van gehoord, kan geen download vinden. Heb nu een hele lading freeware verzameld die ik kan gaan uitproberen. Als de sysex via Logic werkt is dat een makkie. Een goede librarian uitzoeken kost duidelijk heel veel tijd. Aangezien tijd geld is is MidiQuest uiteindelijk een goede optie maar die ondersteunt niet eens de Fantom XR en de UniQuest is niet voor Mac. Jammer.

Welnee, Logic kan prima met sysex omgaan.
Volgens mij kan ze je sysex bestand zelfs gewoon in je arrange window slepen.
Sysex is gewoon een midi bestand.
Als het niet werkt kan je proberen je bestandsnaam te veranderen achter de punt.
verander .syx in .mid
Wie weet helpt dat.

noppes, had ik al geprobeerd. ik kan wel slepen maar het bestand verdwijnt zodra ik het loslaat, ook na vernoemen. Heb nu de Sysex librarian van snoize. Ik zie het wel, morgenochtend.

hmm...dan weet ik het ook niet meer .
Als je erachter bent gekomen hoe het wel moest, laat het ff weten !
Ik ben benieuwd..

Heb m gekocht, wat een geluid zeg :)
Dank, Yoozer, die van SNoize doet het inderdaad, te gek :)
Nou es kijken of ik enkele patches kan kiezen uit sysex banken, de TX zet ze ofwel in I1-32 of I33-64 en ik heb 4 ep's uit 4 sysex bestanden die ik erin wil zetten haha!

Daarvoor wil je een librarian - hiermee kun je uit diverse .syx bestanden de losse patches peuteren. Ik ken er helaas maar 1 voor de DX-serie, en die is voor Windows: http://www.fm-alive.com/pages/DXM3.aspx

Er is ook http://sourceforge.net/projects/jsynthlib/ maar volgens mij wordt dit project niet meer actief ondersteund, en ik weet niet of je het nog aan de gang krijgt. Heeft wel support voor de TX802.

Back