Presonus One met twee audio interfaces onder MacOS X of Windows

bikkel

Everything is on the One
Ik heb een Lexicon Alpha meegenomen uit Nederland en daar moet ik het voorlopig even mee doen. Simpele setup, twee mono synths en wat controlesignalen die naar buiten gaan om de boel strak te houden. Loopt mooi in sync. Fijn.

Maar ik wil gaan monitoren via de ingebouwde geluidskaart van mijn Mac Mini danwel mijn Windows 7 laptop en dat krijg ik voor geen meter voor elkaar. Ik heb onder MacOS X Lion een gecombineerde audio interface aangemaakt onder audio midi setup, lukt me ook niet.

Doe ik wat verkeerd? Of kan het gewoon echt niet? Het enige wat ik wil is gewoon de audio horen uit mijn DAW het boeit me verder niet met hoeveel latency of wat dan ook.

Ik heb alleen verstand van Windows. Daarom alleen een reactie t.a.v. dat OS.

Volgens de handleiding zou je via de 'monitor mix' knop de balans moeten kunnen regelen tussen wat er rechtstreeks binnenkomt bij de Lexicon Alpha en wat er vanaf de computer weer naar buiten wordt gestuurd (via diezelfde Alpha).

Maar zoals je aangeeft wil je monitoren via een andere uitgang, namelijk die van de ingebouwde geluidskaart. Als je in Windows 7 via het Control Panel naar "Manage Audio Devices" gaat (of deze drie woorden intikt in het invoervenster van het startmenu), dan zou je daarin de uitgang moeten kunnen kiezen welke waarover je de audio naar buiten wilt laten komen. Staat daar de uitgang van de interne geluidskaart niet bij?

Ik ga ff een plaatje er van bakken, dan wordt het misschien duidelijker

Blauwe is controlesignaal, rood is audio.

Ik zou dus alles wat speelt op de inputs van de Lexicon plus alle sporen die ik al heb horen via de headphone outs van mijn laptop. De Lexicon outs gebruik ik voor het syncen van de MC-202 en eventueel voor de audio in van de MonoTribe of om hem te triggeren.

attachment.php

Attachments

• schema.png
    schema.png
    381,3 KB · Bekeken: 98
Laatst gewijzigd:
Back