Nieuw nummer gemaakt!

GijsH

Stamgast
Hey,

Ben weer bezig geweest aan een nieuw nummer. Ik heb niet precies een idee in welk genre dit thuis hoort maarja maakt niet zoveel uit. Ik ben best wel tevreden maar toch lijkt het alsof er iets ontbreekt. Dus graa had ik jullie meningen over dit nummer gehad! :D

Ben trouwens een enorme film fan, dus ik heb op het begin en op het einde wat dialoog uit een film geplaatst. Dat leek me wel leuk om mee te openen en af te sluiten! :D

mvg,

Gijs

war er ontbreekt? een cathy hook van je eigen stem door een vocoder ofzo:okdan:

Ja misschien wel :) Dat brengt mij eigenlijk tot volgende vraag. Weet er iemand hoe ge u stem kunt vervormen zodat ge volgend effect krijgt.

Ik weet eigenlijk niet of het een vocoder een talkbox of gewoon auto-tune is met wat effecten er over.

ooh echt geweldig ben heel fan van je effecten werk build ups ect.
ze zijn niet te kort en niet te lang. en geven het nr echt heel veel saus. lekker hoor.

Ik denk dat een sub bass wonderen doet. Verder ben ik erg benieuwd hoe het klinkt als je hem 5 bpm's sneller maakt.Tikje minder side-chain erop (in elk geval op de pads) en beetje bongootje erin en klaar :-)

Maar serieus, fijn idee heb je hier neergezet. Die kick vind ik erg lekker :okdan:

Ja, leuke muziek!
Zelf hoor ik liever echte (goede) stem, i.p.v. een vocoder/autotune... :S

merci voor de reacties! :)

@Dr. Van Lansberg: Ik heb vanavond nog wat met men basgitaar over het nummer gespeeld en dat was idd al een verschil. Ga men bas miss nog opnemen dan of anders doe ik er nog een sub bass bij zoals gij zei!

Ja misschien wel :) Dat brengt mij eigenlijk tot volgende vraag. Weet er iemand hoe ge u stem kunt vervormen zodat ge volgend effect krijgt.

Daft Punk - Something About Us - YouTube

Shook - Love For You (unofficial video) - YouTube

Ik weet eigenlijk niet of het een vocoder een talkbox of gewoon auto-tune is met wat effecten er over.
Srry dat ik mijn oud topic terug omhoog kick maar ik vraag mij nog steeds af hoe ge uw stem op zo'n manier kunt vervormen (met wat wordt dit gedaan?). is dit een standaard vocoder want vooral bij dat aft Punk nummer vind ik de vocals nog iets heel menselijks hebben. Iemand die me kan helpen?

dat continue pompen van de kick maakt luisteren erg vermoeiend

Het lijkt alsof het een Top 40 plaat is waar één of twee elementen in missen. Het heeft een bepaalde sound waarvan ik verwacht dat er nog een extra element bij gaat komen, maar dat komt dan niet. Autotune vocals zou ik persoonlijk absoluut niet aan beginnen. Neem dan een soort van back-up lead erbij (weet niet hoe dat in muzikantentaal heet), wat sound effects of gewoon nog wat film vocals.

Als ik me niet vergis zijn de vocals uit de film Dog Day Afternoon (1975). Grappige film met Al Cappuccino. :koffie:

Ik vind die sidecahin eerlijk gezegd niet storen. De sample komt idd uit Dog day afternoon :D Fijne film. Maar is het dus gwn een talkbox waarmee het gedaan wordt?

klinkt lekker maar het geluid is niet main stream gemixt ik zou hier ook een mainstream mix van maken want nu klinkt het nogal sega achtig

O my god...

Asjeblieft, blijf aan de goede kant van de loudness lijn. Hier zit nog ruimte en lucht in. Laat het niet plat compressen en pompen door een masteraar..

Niet te veel meer aan toe voegen hoor. De bass is prima zo. Je kan er desnoods een remix van maken ofzo.

En er zijn hier genoeg mensen goed bij stem. Anders kent mijnheer Lansbergen hier nog wel wat dames die een goeie strot hebben.

Misschien mogen de drums een dB zachter..

Back