ARP 2600 Replica

Jeroen, weet jij het verschil tussen een CA3046 en een CA3086 ? beiden uit jou tijd :duivels:

De 3086 staat in het originele schema maar ik kan het verschil tussen de 2 niet zo 123 vinden?

:biertje::biertje::biertje:

die case is top noch zeg!

ik vraag me af of er gewone alps faders opkunnen,deze met led glijden niet zo goed en ik denk dat ze sneller stuk gaan gaan ook,+ als een led of het contact ernaartoe het begeeft moet je alles demonteren om de fader te vervangen,met een gewone fader wat spray erin en je kan voort.

Dus....je hoeft niet te matchen?

Voor de goede werking doe je dat beter wel.

ik heb bij farnell 100 3904's gekocht en relatief de dVBE gemeten.

Hoogste waarde +1054uV en de kleinste -877uV waarvan de meeste rond de +- 400uV
Dus ze waren zonder meer al binnen de 2mv gematched zonder wat te doen zou het al prima zijn.

Mijn oude mix van 3904's liepen tot +- 4mV uit elkaar en dat zou de goede werking niet ten goede komen.

Dus als je het shijt hebt aan matchen is dat prima maar koop dan wel een verse batch torretjes van zelfde makelij ;)

:biertje:

jawel, juist wel matchen...
het stond er misschien een beetje ongelukkig, maar ik bedoelde met ¨daar deden ze bij arp niet aan¨ dat iedere tor goed gematched is, waar nodig.....

:mega:

ik liep een beetje te geinen maar idd wel matchen. iets wat ik nog moet leren.:D

ik heb deze guide gevonden waar er een aantal methodes met voor en nadelen word uitgelegt.

http://home.comcast.net/~ijfritz/MiscProj/transmat001.pdf

Dat wat vic zegt heb ik ook voorbij zien komen. gewoon dezelfde fabricant en batch code nemen. Maar als ik het goed begrijp kun je van daar uit ook nog matchen. of is dat teveel van het goede????

nou, zelfs bij dezelfde batch kunnen de verschillen nog te groot zijn, dus je moet matchen.

de methode die vic gebruikt is volgens mij de snelste...

:mega:

Er is weer wat nieuws m.b.t. het openen van de shop en prijzen:
Preliminary opening date for the shop is 08.00 CET 131202

Kit
1 x Powder coated and screen printed panel, 1 x Main PCB, 3 x VCO PCB
Price – 4000 SEK (~$620)

Box
1 x Powder coated steel box.
Price – 2000 SEK (~$310)

All prices include free shipping world wide.
Everything is made to order. Estimated delivery time is 6-8 weeks.
Buyers inside EU add 25% VAT.

Altijd nog goedkoper dan het tienvoudige wat je op eBay betaalt.

Ik zou er bijna zin in krijgen, ware het niet dat ik een mentor nodig ga hebben voor het soldeerwerk.

Dit is wel zonder componenten he

@brz en radiance: SEK zijn zweedse kronen, geen Noorse. Zweden zit sinds 1995 in de EU. Dus hebben wij geen last van invoerheffing, maffiose inklaringskosten en BTW. Je betaalt in Zweden kennelijk 25%, wij 21%, het verschil krijg je niet terug. Dus voor 850 euro netto heb je het bij de voordeur.

Dit is wel zonder componenten he

@brz en radiance: SEK zijn zweedse kronen, geen Noorse. Zweden zit sinds 1995 in de EU. Dus hebben wij geen last van invoerheffing, maffiose inklaringskosten en BTW. Je betaalt in Zweden kennelijk 25%, wij 21%, het verschil krijg je niet terug. Dus voor 850 euro netto heb je het bij de voordeur.

Ok dan, dacht Noorwegen...ook omdat er over invoerrechten enzo werd gesproken.

Back