ARP 2600 Replica

Deze is ook wel erg leuk :D

TTSH+KB_1.jpg

De keys ziet er mooi uit maar......
ik denk dat een liggende 2600 dezelfde fader problemen zal krijgen als de ody en axxe

ZIjn er vergelijkingen beschikbaar?

dit is alvast demo van originele ARP2600 met 4012 filter

Attachments

• ARP2600.mp3
    9,6 MB · Bekeken: 91
Ik zou hem voor een aantal mensen bouwen maar ik merk (terecht) de nodige terughoudendheid nu de totale prijs bekend is geworden :D Ik heb dus nog wat plek en/of setjes rare components over.

Let erop dat de shop in Zweden zondagavond dicht gaat totdat de huidige orders verwerkt zijn. Gezien zijn schatting dat de levertijd 6-10 weken is, verwacht ik dat die dan niet voor maart volgend jaar weer open is. Dus als je nog met de eerste batch mee wilt, moet je dit weekend bestellen.

info

I am successfully using THAT matched transistors in the ARP VCO and VCF and VCA replicas that I manufacture, these are more tightly matched at 500uv.
I have found that the arp VCO has some temperature sensitive components other than the expo pair, and that potting the VCO sub module made a significant difference to frequency stability.

When using different transistors in the VCO expo you may find hf scaling over 2kHz goes out as the 4027 has no hf trimming. So I'd suggest careful testing of the LS. The VCF and VCA is more tolerant.

produkten zijn verkrijgbaar alsook plastic behuizingen,maar ik weet zo direct geen merk ofzo

Hoeveel stuks is die eerste batch eigenlijk?

Ik zou hem voor een aantal mensen bouwen maar ik merk (terecht) de nodige terughoudendheid nu de totale prijs bekend is geworden :D Ik heb dus nog wat plek en/of setjes rare components over.

Let erop dat de shop in Zweden zondagavond dicht gaat totdat de huidige orders verwerkt zijn. Gezien zijn schatting dat de levertijd 6-10 weken is, verwacht ik dat die dan niet voor maart volgend jaar weer open is. Dus als je nog met de eerste batch mee wilt, moet je dit weekend bestellen.

Ah. :)
Nou ik ben wel benieuwd hoeveel het er ongeveer worden. Richting de 50 of is er zoveel animo dat er gelijk al honderden mensen tot bestellen over zijn gegaan...?
Interessant!

Volgens mij is er geen grens, want hij laat alles op aanvragen maken. Het zal eerder zijn dat hij ook een rustige kerst wil :D

Volgens mij is er geen grens, want hij laat alles op aanvragen maken. Het zal eerder zijn dat hij ook een rustige kerst wil :D

Wat ik overigens wel apart vind, hij verdient ongeveer gemiddeld 500 euro aan een kit schat ik zo, er zijn er zeker al 200 verkocht, is dus ca een ton, maar hij heeft geen tijd om op te veel op muff op vragen te reageren wegens 2 banen en een baby zoals die zei en gooit die straks de 'winkel' dicht.

Doe ik ook altijd, als ik ergens een ton mee verdien dan heb ik eigenlijk nauwelijks voor die klanten. :D

De prijs die je betaald bij hem is 450 voor het frontpaneel en 675 inclusief kast ex btw. Dit is zijn omzet.
laten we schatten dat hij de PCB's voor 100 euro kan laten maken en het frontpaneel voor 150 en de kast voor 150. Dan verdient hij 275 per kit. Maal 200 is 55.000 euro. Trek daar in zweden maar gerust 60% belasting vanaf. Hou je misschien 20.000 euro van over. Als hij dit allemaal heel snel heeft gedaan heeft hij er een half jaar werk in zitten en waarschijnlijk ook al zo'n 5000 a 10000 euro aan kosten voor de prototypes. Lijkt me al met al een redelijke vergoeding. Het zou leuk zijn als hij dit door kan zetten om dan ook de sequencer te maken. Ik denk niet dat er iemand rijk wordt van het verkopen van synth bouw pakketen. Het is al knap als je ervan zou kunnen leven.

De winkel gaat dicht omdat hij ze per batch laat maken.. Alle bestellingen die binnenkomen tot zondag worden gemaakt. Als die allemaal bezorgd (en gebouwd?) zijn komt er een volgende batch.

Back