ARP 2600 Replica

was het probleem met de led nu al opgelost?

:peukie:

Ja da's helemaal weg. Ik heb twee mods gebruikt die op muff stonden; constante stroom op de LED en een moderne opamp in de clock out om het stroomverbruik daarvan terug te brengen.

Er was trouwens ook al iemand bezig met een apart voedingsboard voor de VCO's, wel met de misschien terechte kanttekening dat de VCO's dan misschien "te clean" worden omdat er dan gelijk helemaal geen interactie meer is (even buiten de LEDs nog).

Laatst gewijzigd:
Heb hier nu een "tweede batch" panel en die zijn grijs ipv zwart. Opdruk is ook ietsje anders

Het kan beginnen..."De zwarte klinken vetter dan de grijze" :geslaagd:

Ik was aanvankelijk wat terughouden. Ik wacht altijd even af wat voor problemen er uit zo'n eerste batch komen, maar nu ik zie dat er mensen zijn die hem succesvol hebben gebouwd overweeg ik er toch ook maar eentje te bouwen.
Is het echt een goede clone?

Ik ben toch ook wel benieuwd wat nu het totale kostenplaatje is. Dus inclusief pcb's, onderdelen, panel en behuizing.

De problemen die er zijn zitten vooral in de toevoeging van de LEDs. Dat had hij op z'n minst anders moeten layouten, en beter nog anders voeden. Als je ervoor kiest daar gewone faders te gebruiken (die worden nu ergens speciaal gemaakt) heb je dat issue sowieso niet. De gebruikte minijacks zijn zo'n beetje de beste in hun soort (die Thonck heeft laten maken).

Verder is het elektronisch meen ik een 1-op-1 kloon. Er is volgens mij nergens ook maar een weerstand gewijzigd. Wat hem deels op kritiek kwam te staan omdat je zo verschrikkelijk veel verschillende weerstandswaardes hebt, waaronder een paar die bijna hetzelfde zijn (30k en 30k1, dat soort dingen). Alleen de gangbare dingen zijn anders (47pF voor 50pF etc).
Hij is wel uitgegaan van de service manual van ARP en niet van een echte 2600, dus er is niet gekeken naar wat ARP daadwerkelijk gebruikt heeft, alleen maar naar wat ze gedocumenteerd hebben (en dat hoeft niet hetzelfde te zijn).

Totale plaatje zit geloof ik rond de 1200 euro puur aan spullen. Ik kan wel even kijken hoe ik uitgekomen ben met de bestellingen. Ik heb wel wat extra dingen erin gedaan als vilt achter de pot sleuven en speakergaas etc, maar dat zijn niet echt de kosten.

Gezien de hoeveelheid gezeik die hij gehad heeft vraag ik me wel af hoe snel hij aan een nieuwe batch gaat beginnen. De kasten van de tweede (grijze) batch zijn ook weer niet 100% perfect.

Ik heb een beetje snel gerekend en ik kwam op ongeveer 1700 euro uit, inclusief ingebouwde midi to CV/gate. Daarvoor is die gebouwd en al.

Nee, gezien de vorm van die dual FETs kun je hem gewoon in de gaatjes steken en aanduwen, dan maakt hij prima contact, en in de S&H zie je gelijk of hij werkt. Hoe goed/exact de FETs zijn weet ik dan natuurlijk niet.

Ik had 4 Vishay's en 10 Motorola's. Van die Vishays was er eentje DOA. De Motorola's deden het voorzover ik kon beoordelen allemaal prima. Qua specs durf ik het niet te zeggen. Ik heb wel een FET tester maar die is niet zo nauwkeurig.

Ik heb een beetje snel gerekend en ik kwam op ongeveer 1700 euro uit, inclusief ingebouwde midi to CV/gate. Daarvoor is die gebouwd en al.

Ik heb wel interesse in een kompleet kant en klaar gebouwde 2600 TTSH..........en daar heb ik zeker meer dan 1700 voor over...

Moet ie wel pro gebouwd zijn natuurlijk......en een duidelijk tijdsschema waarin ik hem kan verwachten....

Dus als er mensen zijn die daar zin in hebben...PM svp

Dat zal voor iedereen een lastige zijn omdat de pcb's en frontplaten op dit moment niet leverbaar zijn en het voor iedereen een gok is of (en wanneer) die weer gemaakt gaan worden.

Ok, dan zijn we gauw klaar idd.

Maar misschien dat er iemand stiekum 2 heeft gebouwd :)

Back