Voor een paar tientjes een redelijk keyboard...?

Zit even te kijken naar de tips, maar veel voorstellen zijn vrij "synthesisergericht", ofniet?

Juist niet, vrijwel alle tips komen uit het keyboard genre. Roland E en G lijn, De yamaha PSR lijn zijn allemaal entertainment keyboards.

Paul

Oke.
En als ik zou kiezen tussen de Roland E15, Roland RS-50 en Roland Em20. Heeft iemand tussen die 3 een duidelijke aanrader?

download de manuals zou ik zo zeggen...

Ik ben nog één belangrijke synth in de 50-euro categorie vergeten: de Roland JX-1 (wij van WC-eend adviseren WC-eend :))
Er zit geen groot aantal klanken in, maar wat er in zit klinkt goed tot fantastisch, op de vreselijk slechte pianoklank na (maar die had je toch niet nodig).
Het belangrijkste van alles: in tegenstelling tot elke budget-synth of homekeyboard, prikt de JX-1 door elke mix. En hij is ontzettend makkelijk te bedienen. Na alle alternatieven te hebben bekeken, lijkt dit me de beste keuze als goedkope extra synth. Ik heb veel synths versleten, maar mijn JX-1 is steeds gebleven. Dat zegt genoeg.

Laatst gewijzigd:
Als ik kijk naar welke synth/keyboard van 50 euro ik zou durven gebruiken tijdens een live-optreden: De Roland E-15 valt af. De Roland EM-20 zou als backup kunnen dienen, maar ik zou hopen dat het nooit nodig mocht zijn; klinkt toch wat kaler en metaliger dan een synth. Kom ik bij de JX-1: ja, graag! Die brengt een live-optreden tot leven en elke klank is meer dan hoorbaar.

Back