synth/keyboard voor gebruik in een coverband

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Hoi,

Twee vraagjes:

Ik ben op zoek naar een geschikte synth/keyboard om te gebruiken in een coverband. Het liefst geen ingewikkelde bak waarbij urenlang gerpogrammeer nodig is. Moet ook live goed te gebruiken zijn.

Qua geluid is het lastig omschrijven althans ik kom er nu niet echt op. Denk aan Narcotic(liquido), nummers van Kaisers Chiefs. Dus de herkenbare synthloopjes in rocknummers. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Aangezien ik in die band ook voornamelijk gitarist ben zie ik de toetsen als een leuke toevoeging maar ik wil er niet veel geld aan uitgeven. Mijn budget ligt rond de € 100.

Mijn tweede vraag gaat over de uitversterking. Ik speel dus voornamelijk gitaar en heb eigenlijk geen zin om een extra versterker mee te gaan slepen voor de toetsen. Nu heb ik het wel eens geprobeerd op mijn gitaarversterker maar dat werkte niet echt helemaal lekker. Het werd allemaal wat ruiziger geloof ik. Een gitaarversterker is niet echt gemaakt voor line signalen. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met deze twee vragen.

Alvast bedankt :okdan:

Hmmm, niemand een suggestie voor een leuke synth? :confused:

Of zijn de vragen niet duidelijk?

100 euro is wel weinig voor een beetje een leuke synth. Ik kan je de Microkorg aanbevelen. Alleen is die wel duurder. Die is nieuw rond de 350 euro als ik het goed heb. Een interessante synth is de Roland U-20. 2ehands in jouw budget.

Origineel geplaatst door e-vert
100 euro is wel weinig voor een beetje een leuke synth. Ik kan je de Microkorg aanbevelen. Alleen is die wel duurder. Die is nieuw rond de 350 euro als ik het goed heb. Een interessante synth is de Roland U-20. 2ehands in jouw budget.

De U20 is geen synth maar een rompler.

Zolang de geluiden maar bruikbaar zijn. Ik zoek geen diepe synthese. Maar meer geluiden die passen bij de muziek en de band. Dus geen GM geluiden!

Ik ken de u20 niet maar zal eens gaan kijken. Bedankt tot nu toe voor de reacties. Iemand nog andere suggesties? Of een antwoord op de versterkervraag?

Origineel geplaatst door jaxxon
Zolang de geluiden maar bruikbaar zijn. Ik zoek geen diepe synthese. Maar meer geluiden die passen bij de muziek en de band. Dus geen GM geluiden!

Ik ken de u20 niet maar zal eens gaan kijken. Bedankt tot nu toe voor de reacties. Iemand nog andere suggesties? Of een antwoord op de versterkervraag?

In dat geval kan de U20 wel wat zijn.
Maar kan je ook de module versie gebruiken de U-220 als je een masterkeyboard hebt.
Let wel op er zijn zo'n 15 extra soundscards.

"100 euro als budget en geen GM geluiden" is een contradictio in terminis. 8o)

Maar serieus, die roland U20 was wel een goeie aanbeveling. Performance romplers van de eind 80's/begin 90's moet je naar zoeken.

Back