Problemen in Ableton met audio en opslaan

Hega

Stamgast
Heb momenteel twee problemen in Ableton;

A. Ik kan in audio niet op twee kanalen opnemen (bijv met gitaar, drums etc), maar slechts met één kanaal (heb al vele instellingen geprobeerd)

B. Als ik een project wil openen dan wordt dit geweigerd en krijg ik als melding; 'The document is corrupt [Unexpected node 'Default Color (at line 13051, column 29)]

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

'The document is corrupt [Unexpected node 'Default Color (at line 13051, column 29)]

Waarom niet bovenstaande foutmelding ableton support mailen, lijkt mij t meest logische toch ?

Dit heb ik wel geprobeerd, maar het probleem blijft.

Zou er iets met mijn externe geluidskaart mis kunnen zijn?

Ik heb al een paar keer gehad dat ik een project niet wilde openen omdat ie corrupt is. Het is jammer maar het gebeurt 1 in de 100 keer dus het valt toch wel mee.

Zorg dat je de basis al klaar hebt en dan verder gaan :)

Kan je je project al openen? Ik heb het ook 1x gehad, toen heb ik mijn pc teruggezet naar een tijdstip voordat de laatste keer het systeem is veranderd (updates e.d.) Google ff hoe je dat moet doen (of misschien zijn hier nog computernerdo's die dat goed kunnen uitleggen), ik ben dat inmiddels vergeten. Maar toen kon ik hem weer openen, anders bewaard en toen het systeem weer up to date gemaakt en weer geopend, werkte hij weer prima.

Kan je je project al openen? Ik heb het ook 1x gehad, toen heb ik mijn pc teruggezet naar een tijdstip voordat de laatste keer het systeem is veranderd (updates e.d.) Google ff hoe je dat moet doen (of misschien zijn hier nog computernerdo's die dat goed kunnen uitleggen), ik ben dat inmiddels vergeten. Maar toen kon ik hem weer openen, anders bewaard en toen het systeem weer up to date gemaakt en weer geopend, werkte hij weer prima.

Gelukkig kan ik alles weer openen, na nieuwe installatie.

Gelukkig kon je het openen na re-install... Toch prettig.

Welke pakket van Live heb je? Ik meen te herinneren dat je bij Lite en Intro je maar 1 kanaal op kan nemen, dus niet 2 of meer tegelijk. Ook al heb je een audio interface die meerdere inputs hebt. Ik ken de ozone niet overigens...

Je audio input kan je in voorkeuren aan of uitzetten mono en/of stereo
Verder kan je dit dan op de track zelf instellen

Gelukkig kon je het openen na re-install... Toch prettig.

Welke pakket van Live heb je? Ik meen te herinneren dat je bij Lite en Intro je maar 1 kanaal op kan nemen, dus niet 2 of meer tegelijk. Ook al heb je een audio interface die meerdere inputs hebt. Ik ken de ozone niet overigens...

Heb 8.3.
En als het goed is moet ik toch op 2 kanalen kunnen opnemen.

probeer anders te updaten naar 8.4 of mail naar support...die zijn altijd vrij snel met antwoorden

Back