Vocals uit nummers?

igorvdw

Nieuwkomer
Goedavond,

Een vraagje waar ik zo snel niet het antwoord op kon terug vinden op het forum. Is er een mogelijkheid, wellicht middels een VST of whatever een vocal uit een nummer te halen? Ik wil namelijk bijv. een vocal uit een jaren 80 nummer gebruiken. Is deze goed uit een nummer te filteren?

Hoor het graag, mocht iemand het weten.

Alvast bedankt.

Grt,

Igor

Goedavond,

Een vraagje waar ik zo snel niet het antwoord op kon terug vinden op het forum. Is er een mogelijkheid, wellicht middels een VST of whatever een vocal uit een nummer te halen? Ik wil namelijk bijv. een vocal uit een jaren 80 nummer gebruiken. Is deze goed uit een nummer te filteren?

Hoor het graag, mocht iemand het weten.

Alvast bedankt.

Grt,

Igor

Kort en bondig: Nee.

Laat het maar inzingen.......

Niet heel kort en bondig, ja het is "soort van" mogelijk mits je twee qua muziek gelijkwaardige tracks heb waarvan een de instrumentale versie.
Dit topic is al een keer beschreven in het forum trouwens :)

Niet heel kort en bondig, ja het is "soort van" mogelijk mits je twee qua muziek gelijkwaardige tracks heb waarvan een de instrumentale versie.
Dit topic is al een keer beschreven in het forum trouwens :)

Maar het geklooi is bijna ondoenlijk, net als het resultaat.
Laat maar eens een cleane vocal track horen die uit een nummer gehaald is op die manier....... Zonder allerlei artefacts enzo.

Arno: Ja het is wel een werkje en helemaal clean krijg je het volgens mij ook niet, vandaar ook "soort van" maar het is mogelijk (dat was ook de vraag van de TS)
Beste is van de bron een vocaal te krijgen, maar als dat niet mogelijk is kan dit een optie zijn.

je kan 't een klein beetje eruit halen als de vocalen mono zijn.

als je van één kanaal (links of recht) de fase omdraait en dan links en rechts bij elkaar optellen (stereo naar mono) valt alles weg wat 100% mono is.
dat resultaat zou je dan van beide kanalen in de originele file af moeten kunnen trekken om de vocalen lost te krijgen. die vocalen kan je dan weer omdraaien in fase en van de originele file afhalen.
werkt eigenlijk vrij slecht maar is soms net genoeg om verder mee te komen...

je kan 't een klein beetje eruit halen als de vocalen mono zijn.

als je van één kanaal (links of recht) de fase omdraait en dan links en rechts bij elkaar optellen (stereo naar mono) valt alles weg wat 100% mono is.
dat resultaat zou je dan van beide kanalen in de originele file af moeten kunnen trekken om de vocalen lost te krijgen. die vocalen kan je dan weer omdraaien in fase en van de originele file afhalen.
werkt eigenlijk vrij slecht maar is soms net genoeg om verder mee te komen...

Klopt, dit is de reden waarom oude LP's gewild zijn voor degene die veel met samples werken. :P

Thnx voor alle reacties, wordt het toch lastig zoals ik al vermoedde, ik ga er ff mee aan de slag!:okdan:

Klopt, dit is de reden waarom oude LP's gewild zijn voor degene die veel met samples werken. :P

deze begrijp ik niet helemaal, ongeacht lp of niet je hebt toch altijd links en rechts? Ook in een wav of mp3?

Bedankt voor de tip, mag alleen niets downloaden en registreren wil hij niet. De administrator moet akkoord geven ofzo, maar gebeurt niet -_-. Als iemand eventuele sites heeft als deze hoor ik het graag. Ben dringend op zoek naar vocals! En zelf inspreken/inzingen is hem niet voor mij. (Uit nummers halen dus helaas ook niet :kont:)

Hoi SilverBullet,

Bedankt voor het aanbod, erg aardig, moet helaas zeggen dat ik geen specifieke vocals in gedachten had. Moet ze eerst beluisteren. Wil gewoon mijn nummers wat meer smaak geven en ik hou van diverse vocals, bijv. de vocal in Ben Pearce - What I might do, maar ook vocals als van Dorothy Sherman (schreeuwerige negerinnen vocal) om maar wat op te noemen.

Moet echt op zoek gaan naar een goede plek om e.e.a. te vinden. Hoopte hier op wat tips, maar ik ga zelf ook hard op zoek:).

@Sound Avenue - R-mix van Roland om geluiden te filteren.. Ik zal mij hier even in verdiepen, thnx voor tip.

Anders kijk je ff welke je zou kunnen gebruiken, kijk ik daarna voor je op Acapella4u of ik die kan vinden?

Zou fijn zijn, thnx. Ik heb vanavond geen tijd ben ik bang, zit nu op werk en vanavond avondschool. Zodra ik iets heb gehoord stuur ik je ff een PM!

Back