Kontakt 5 midi CC per Channel

rasz

Ouwe rot
Ik probeer een mapping te maken waarbij ik maschine gebruik als controller voor Kontakt en loop tegen het volgende aan.

Er zijn 127 cc's beschikbaar in kontakt en ik heb er veel meer nodig. Ik was er van uitgegaan dat ik 127cc's per midichannel heb. Klopt dit en is het een beperking van Kontakt of heb ik het gewoon verkeerd begrepen is heb je alleen note messages per channel?

Ik wil namelijk het liefst maar 1 instance van kontakt gebruiken omdat dit enorm veel cpu bespaard.

Er zijn 127 cc's beschikbaar in kontakt en ik heb er veel meer nodig. Ik was er van uitgegaan dat ik 127cc's per midichannel heb. Klopt dit en is het een beperking van Kontakt of heb ik het gewoon verkeerd begrepen is heb je alleen note messages per channel?
0 t.e.m. 127 = 128 cc's per kanaal en 16 midi kanalen.

Ja dat zou je dus denken. Maar dit gaat bij kontakt blijkbaar niet op. Ik heb in dit geval een sample lib van een 808 en een 909 in 1 multi samengevoegd. Per sound is er 1 instrument. Alle instrumenten van de 808 luisteren naar kanaal 10, en alle instrumenten van de 909 luisteren naar kanaal 11. Dit komt overeen met de templates die ik voor de maschine controller gemaakt heb. Jammer genoeg als ik de level van de bassdrum van de 808 verander verandert die van de 909 mee, maar bij gebruik van de pads krijg ik wel gewoon netjes 1 kick tegelijk ipv samen. Dit terwijl ik in de controller editor alles netjes zijn eigen kanaal heb gegeven.

Nope, alles heeft zijn eigen kanaal. Dit heb ik onder tussen al 20 keer gechecked :(

Ik los het nu op door minder knoppen te automaten zodat iedere knop zijn eigen unieke cc krijgt. Maar dit is wel jammer want het maakt mijn mapping een stuk minder hardware gericht waardoor ik vaker naar de muis zal moeten grijpen.

Back