Cubase 7 midi

steve r

Stamgast
Ola,

Stel ik wil het midi signaal opnemen van de arpach 5 dus de nootjes die hij neerzet.
Hoe stel je dit in ?

Heb al wat geprobeerd met 2 kanalen aanmaken en dan de midi out connecten.
Maar dit lukt niet.

Iemand ms tips of kan dit uberhaubt niet ?

Gr

Steven

Ik gebruik loopbe, dat zijn virtuele midi poorten, om 16 channels individueel mee op te nemen, komende van MED-SS op de amiga,

Ik weet niet of cubase kan recorden per midi channel, per midi poort gaat dat wel.
Ik maak dus 16 virtuele poorten aan,

Dus maw. met loopbe zal ik ook wel arpache kunnen opnemen,

Soit, er zijn er hier op SF die cubase beter kennen dan ik,,

Staat het niet gewoon in de handleiding?

Volgens mij moet je de functie merge in midi hebben.
klopt, zo werkt het inderdaad

je speelt met een midi insert je patterns in (dus de akkoorden), daarna kies je bij de insert de merge optie en dan worden je akkoorden vervangen door de noten die de arp zou spelen. Dat werkt overigens bij praktisch alle midi insert plugins.

Eventueel kun je ook wel de porten virtueel doorlussen, maar de midi merge is een veel handigere methode. Daarna als je de noten los hebt kun je helemaal los gaan met grooves en variaties natuurlijk.

Deze werk methode gaat echt heel snel. Ik gebruik het wel eens om wat lastigere arpeggios in een trak snel te kunnen inspelen. Dan maak ik 1 pattern die ik in arpache sleep zodat dat de nieuwe arpeggio is. Dan speel ik de akkoorden in in de track en doe vervolgens die merge actie. Daarna heb ik in de hele track die complexere pattern die ik zelf bedacht heb in de noten zoals ik hem wil. Scheelt heel veel tijd met programmeren en inspelen (want dan zit je er toch steeds weer net naast en moet je weer bijtekenen).

Yep, dat is m.....prima uitleg quifster :okdan:

Back