Clavia Nord Drum 2

voilà via matrixsynth ;)
Nord+Drum+2+-+Nord+Pad.jpg

Nord+Drum+2+-+top.jpg

Nord+Pad.jpg

"Introducing the Nord Drum 2 Modeling Percussion Synthesizer and the Nord Pad.

The Nord Drum 2 is a 6-channel Modeling Percussion Synthesizer that combines the playability of real percussion with unique and powerful sound creation possibilities!
Create and play anything from classic analog drum machine sounds and 80’s disco toms to mind-blowing realistic percussion sounds you’ve never heard before.

The Nord Drum 2 sound engine features Resonance modeling, Subtractive and FM-synthesis in addition to a comprehensive Noise section with High-Pass, Low-pass and Band-Pass filters and offers an extreme level of control over the dynamic response.
Each of the channels can be roughened up with a sample rate reducing Crush effect or non-linear distortion.

The 6 generic trigger inputs can be used with both electronic drum pads and acoustic trigger mics. Nord Drum 2 can be played with MIDI-pads or be controlled from a MIDI sequencer. The MIDI out lets the Nord Drum 2 double as a Trigger-to-MIDI inteface.

The new Nord Pad is a compact, super responsive multi-pad that connects easily to the Nord Drum 2 with a single Ethernet-cable. The Nord Pad is available as an optional accessory.

The Nord Drum 2 and the Nord Pad will be previewed at the Frankfurt Musikmesse April 10-13th.

Key features

6-channel drum synthesizer
Resonance modeling, Subtractive- and FM-synthesis
6 generic trigger inputs
Dedicated Nord Pad input with support for separate Kick trigger/pad.
MIDI in/out with CC control
Stereo output, with pan control
Headphones output

Suggested Street Price:

Nord Drum 2: 499 EURO
Nord Pad: 259 EURO

The Nord Drum 2 and Nord Pad are shipping in May 2013.

Laatst gewijzigd:
Ik heb deze en die was toch wel een heel stuk goedkoper.

Attachments

• 303997_ZB_00_FB_EPS_1000.jpg
    303997_ZB_00_FB_EPS_1000.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 114
En net wanneer ik dacht een luie donder te zijn....

Post aub in gepaste resolutie en voeg een beschrijving toe. :okdan:

Phochos, zou je nu eindelijk eens willen stoppen met alles jouw universum in te sleuren? Het begint erg vermoeiend te worden.

Sjeezus, mag je niet eens een grapje maken. Weet ook wel dat dat spul vele malen beter is.;{;{

ai das teveel werk :Z :D

Ken het maar de mods liggen op de loer. Dus veranderen anders wordt ie eraf gegooid.

Ik denk tevens dat 1 plaatje met een beetje tekst meer dan voldoende is. (meer in een vervolg post)

Deze week komt veel nieuws en op de voorpagina van synthforum passen maar een paar topics.

Nog steeds geen individuele outputs, dus nog steeds vrij onbruikbaar.
Hoe wil je nou galm op de snare zetten, maar niet op de bassdrum? Moet je een galm toepassen die pas vanaf 500hz werkt, maar daar wordt de klank niet mooier van.
Of zou Nord denken dat analoge drumklanken zonder galm worden gebruikt?

Alleen in het rood verkrijgbaar? Geen andere leuke lente kleuren? ;-)

The new Nord Pad is a compact, super responsive multi-pad that connects easily to the Nord Drum 2 with a single Ethernet-cable. The Nord Pad is available as an optional accessory.

Niet echt iets waar ik naar op zoek ben of wat ik snel zou kopen, maar wel gaaf dat ze het Nord Drum concept weer verder uitbouwen. Jammer alleen dat er geen individuele outs op zitten (maar wellicht is dat alleen voor ons leuk en voor een drummer die dit apparaat naast zijn drumkit zet minder interessant). Zes parts is ook net iets interessanter dan de vier parts op de vorige versie.

Zo te zien helaas geen midi of trigger out op de Nord Pad, jammer, zou opzich leuk zijn als je de Nord Pad als losse controller kan gebruiken, maar zo te zien moet je er in ieder geval altijd de Drum 2 tussen hebben om de signalen om te zetten.

Nog steeds geen individuele outputs, dus nog steeds vrij onbruikbaar.
Hoe wil je nou galm op de snare zetten, maar niet op de bassdrum? Moet je een galm toepassen die pas vanaf 500hz werkt, maar daar wordt de klank niet mooier van.
Of zou Nord denken dat analoge drumklanken zonder galm worden gebruikt?

Ik zat meer in de hoek van compressie en eq te denken. Toch redelijk essentieel als je het echt in tracks wil inzetten. In zijn geheel compressen is natuurlijk soms wel ok, maar niet altijd..

Met pan op de stereo outputs zou je hard links of rechts kunnen pannen

ik had het idee dat de Nord Drum niet echt goed liep. jammer, want het leek mij een leuk ding ondanks dat hij te weinig te bieden had voor het geld. Maar waarom ze dan geen aparte outputs er op zetten, is mij een raadsel. wat een misser! hij ziet er wel erg mooi uit moet ik zeggen..

Ik zie ook nu pas dat er staat "percussion synth". Dan wordt het belang van separate outs weer wat minder. Zijn ze bij Clavia toch niet achterlijk. :D

ik zie "midi-CC besturing".... ik geloof er weer geen ene drol van.. de vorige bleek voor geen meter extern met midi in te stellen/automaten te zijn.. Heb er niet al te lang geleden nog naar geinformeerd en heb toen reactie gekregen. Indien de drums2 wel midibestuurbaar zou zijn, hadden ze dat toen wel even kunnen vermelden..

ik heb vanmiddag een half uur met de nord drum 1 gespeeld bij Feedback. hij klinkt goed, typische nord modular klank, krachtig. low toms uit de nord drum zijn echt goed. de user interface is nogal onhandig...

Bij Feedback liggen ze nu voor 149 euro, wel echt een koopje.

Back